Itàlia se suma a altres països europeus i demanarà la vacunació obligatòria als majors de 50 anys

Itàlia ha anunciat ja la vacunació obligatòria per a totes les persones majors de 50 anys a partir del pròxim 15 de febrer i fins al 15 de juny. L’objectiu principal d’aquesta nova mesura és garantir el bon funcionament dels hospitals, ja que s’ha vist que amb la vacuna disminueix el risc d’ingrés.

Aquesta mesura ha rebut el suport de tot el Consell de Ministres italians, que aprovaran un decret per a fer-lo efectiu.

El debat de la vacunació continua obert per tota Europa. Encara que les xifres de vacunats siguen altes, el 69,46% de la població de la Unió Europea ja compta amb la vacunació total i el 72,99% la vacunació parcial, continua havent-hi més d’un 25% de la població sense vacunar.

Aquestes dades anuncien que a la vacunació encara li falta molt camí i els governs han de posar mesures com el passaport covid perquè la ciutadania decidisca a vacunar-se.

De moment, Espanya no preveu implantar la vacunació obligatòria a cap edat, però Itàlia ja ha obert la taula de debat respecte a aquesta nova mesura.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.