Itàlia se suma a altres països europeus i demanarà la vacunació obligatòria als majors de 50 anys

Itàlia ha anunciat ja la vacunació obligatòria per a totes les persones majors de 50 anys a partir del pròxim 15 de febrer i fins al 15 de juny. L’objectiu principal d’aquesta nova mesura és garantir el bon funcionament dels hospitals, ja que s’ha vist que amb la vacuna disminueix el risc d’ingrés.

Aquesta mesura ha rebut el suport de tot el Consell de Ministres italians, que aprovaran un decret per a fer-lo efectiu.

El debat de la vacunació continua obert per tota Europa. Encara que les xifres de vacunats siguen altes, el 69,46% de la població de la Unió Europea ja compta amb la vacunació total i el 72,99% la vacunació parcial, continua havent-hi més d’un 25% de la població sense vacunar.

Aquestes dades anuncien que a la vacunació encara li falta molt camí i els governs han de posar mesures com el passaport covid perquè la ciutadania decidisca a vacunar-se.

De moment, Espanya no preveu implantar la vacunació obligatòria a cap edat, però Itàlia ja ha obert la taula de debat respecte a aquesta nova mesura.

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.