Itàlia se suma a altres països europeus i demanarà la vacunació obligatòria als majors de 50 anys

Itàlia ha anunciat ja la vacunació obligatòria per a totes les persones majors de 50 anys a partir del pròxim 15 de febrer i fins al 15 de juny. L’objectiu principal d’aquesta nova mesura és garantir el bon funcionament dels hospitals, ja que s’ha vist que amb la vacuna disminueix el risc d’ingrés.

Aquesta mesura ha rebut el suport de tot el Consell de Ministres italians, que aprovaran un decret per a fer-lo efectiu.

El debat de la vacunació continua obert per tota Europa. Encara que les xifres de vacunats siguen altes, el 69,46% de la població de la Unió Europea ja compta amb la vacunació total i el 72,99% la vacunació parcial, continua havent-hi més d’un 25% de la població sense vacunar.

Aquestes dades anuncien que a la vacunació encara li falta molt camí i els governs han de posar mesures com el passaport covid perquè la ciutadania decidisca a vacunar-se.

De moment, Espanya no preveu implantar la vacunació obligatòria a cap edat, però Itàlia ja ha obert la taula de debat respecte a aquesta nova mesura.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.