La JQCV convocarà una prova extraordinària del C1 de valencià

 

La Conselleria d’Educació Cultura i Esport convocarà una prova extraordinària del nivell C1 de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià al setembre, amb 12.345 places per a atendre a totes aquelles persones inscrites en la prova ordinària del pròxim mes de juny que no han obtingut plaça davant la limitació de matrícules imposada per la pandèmia.

La convocatòria ordinària d’enguany, limitada per la necessitat de garantir les mesures de protecció i prevenció enfront de la pandèmia, ha oferit un total d’unes 14.000 places. Per a cobrir-les s’ha realitzat un sorteig entre les 26.080 persones inscrites per a realitzar la prova. Les persones aspirants poden consultar el resultat del sorteig en la web de la JQCV (http://jqcv.gva.es/es).

La prova del C1 de juny es farà en dos dissabtes: el dia 12, la primera part, que inclou l’àrea d’expressió i interacció oral; i el 26, les altres tres àrees: comprensió escrita, estructures lingüístiques i expressió i interacció escrites.

Cal recordar que el termini per a la matrícula i el pagament de la taxa per a totes aquelles persones inscrites que han obtingut plaça en les proves de juny del nivell C1 és del 28 d’abril al 5 de maig, tots dos inclosos.

Davant la gran demanda d’aspirants per a realitzar la prova del C1 de valencià, s’ha convocat este matí un ple extraordinari de la JQCV en el qual s’ha decidit celebrar una prova extraordinària al setembre per a les 12.345 persones que no han obtingut plaça en el sorteig de hui.

La prova extraordinària per a estos més de 12.300 aspirants es realitzarà en dos jornades diferents: el dissabte 11 de setembre s’avaluarà l’àrea d’expressió i interacció oral, que, a l’ésser una convocatòria extraordinària, tindrà caràcter eliminatori.

En la segona jornada, el dissabte 25 de setembre, s’avaluaran les àrees de comprensió escrita, d’estructures lingüístiques i d’expressió i interacció escrites a les persones aspirants que han superat el mínim exigit en l’àrea realitzada en la primera jornada.

La matrícula i el pagament de la taxa per a poder participar en la prova extraordinària de C1 de setembre, en les seus que es determinen en la nova convocatòria, s’haurà de realitzar entre el 17 i el 21 de maig per via telemàtica.

Tota la informació per a realitzar esta tramitació estarà disponible els pròxims dies en la web de la JQCV.

Inscripció en les proves del C1 per comarques

A les comarques d’Alacant s’han inscrit 6.779 persones en la prova de C1 i 3.410 han obtingut plaça en els exàmens de juny. Les 3.369 restants, si així ho desitgen, podran matricular-se en la prova extraordinària de setembre.

A les comarques de Castelló hi ha 4.238 persones inscrites en el C1. 2.290 han obtingut plaça al juny i les 1.948 restants tindran l’opció de matricular-se en la prova de setembre.

En el cas de les comarques de València, són 15.063 les persones inscrites, de les quals 8.035 han obtingut plaça en la prova ordinària de C1 de juny. Les altres 7.028 podran optar a fer l’examen al setembre si així ho desitgen.

Últimes notícies

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.