La JQCV convocarà una prova extraordinària del C1 de valencià

 

La Conselleria d’Educació Cultura i Esport convocarà una prova extraordinària del nivell C1 de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià al setembre, amb 12.345 places per a atendre a totes aquelles persones inscrites en la prova ordinària del pròxim mes de juny que no han obtingut plaça davant la limitació de matrícules imposada per la pandèmia.

La convocatòria ordinària d’enguany, limitada per la necessitat de garantir les mesures de protecció i prevenció enfront de la pandèmia, ha oferit un total d’unes 14.000 places. Per a cobrir-les s’ha realitzat un sorteig entre les 26.080 persones inscrites per a realitzar la prova. Les persones aspirants poden consultar el resultat del sorteig en la web de la JQCV (http://jqcv.gva.es/es).

La prova del C1 de juny es farà en dos dissabtes: el dia 12, la primera part, que inclou l’àrea d’expressió i interacció oral; i el 26, les altres tres àrees: comprensió escrita, estructures lingüístiques i expressió i interacció escrites.

Cal recordar que el termini per a la matrícula i el pagament de la taxa per a totes aquelles persones inscrites que han obtingut plaça en les proves de juny del nivell C1 és del 28 d’abril al 5 de maig, tots dos inclosos.

Davant la gran demanda d’aspirants per a realitzar la prova del C1 de valencià, s’ha convocat este matí un ple extraordinari de la JQCV en el qual s’ha decidit celebrar una prova extraordinària al setembre per a les 12.345 persones que no han obtingut plaça en el sorteig de hui.

La prova extraordinària per a estos més de 12.300 aspirants es realitzarà en dos jornades diferents: el dissabte 11 de setembre s’avaluarà l’àrea d’expressió i interacció oral, que, a l’ésser una convocatòria extraordinària, tindrà caràcter eliminatori.

En la segona jornada, el dissabte 25 de setembre, s’avaluaran les àrees de comprensió escrita, d’estructures lingüístiques i d’expressió i interacció escrites a les persones aspirants que han superat el mínim exigit en l’àrea realitzada en la primera jornada.

La matrícula i el pagament de la taxa per a poder participar en la prova extraordinària de C1 de setembre, en les seus que es determinen en la nova convocatòria, s’haurà de realitzar entre el 17 i el 21 de maig per via telemàtica.

Tota la informació per a realitzar esta tramitació estarà disponible els pròxims dies en la web de la JQCV.

Inscripció en les proves del C1 per comarques

A les comarques d’Alacant s’han inscrit 6.779 persones en la prova de C1 i 3.410 han obtingut plaça en els exàmens de juny. Les 3.369 restants, si així ho desitgen, podran matricular-se en la prova extraordinària de setembre.

A les comarques de Castelló hi ha 4.238 persones inscrites en el C1. 2.290 han obtingut plaça al juny i les 1.948 restants tindran l’opció de matricular-se en la prova de setembre.

En el cas de les comarques de València, són 15.063 les persones inscrites, de les quals 8.035 han obtingut plaça en la prova ordinària de C1 de juny. Les altres 7.028 podran optar a fer l’examen al setembre si així ho desitgen.

Últimes notícies

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.