La JQCV convocarà una prova extraordinària del C1 de valencià

 

La Conselleria d’Educació Cultura i Esport convocarà una prova extraordinària del nivell C1 de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià al setembre, amb 12.345 places per a atendre a totes aquelles persones inscrites en la prova ordinària del pròxim mes de juny que no han obtingut plaça davant la limitació de matrícules imposada per la pandèmia.

La convocatòria ordinària d’enguany, limitada per la necessitat de garantir les mesures de protecció i prevenció enfront de la pandèmia, ha oferit un total d’unes 14.000 places. Per a cobrir-les s’ha realitzat un sorteig entre les 26.080 persones inscrites per a realitzar la prova. Les persones aspirants poden consultar el resultat del sorteig en la web de la JQCV (http://jqcv.gva.es/es).

La prova del C1 de juny es farà en dos dissabtes: el dia 12, la primera part, que inclou l’àrea d’expressió i interacció oral; i el 26, les altres tres àrees: comprensió escrita, estructures lingüístiques i expressió i interacció escrites.

Cal recordar que el termini per a la matrícula i el pagament de la taxa per a totes aquelles persones inscrites que han obtingut plaça en les proves de juny del nivell C1 és del 28 d’abril al 5 de maig, tots dos inclosos.

Davant la gran demanda d’aspirants per a realitzar la prova del C1 de valencià, s’ha convocat este matí un ple extraordinari de la JQCV en el qual s’ha decidit celebrar una prova extraordinària al setembre per a les 12.345 persones que no han obtingut plaça en el sorteig de hui.

La prova extraordinària per a estos més de 12.300 aspirants es realitzarà en dos jornades diferents: el dissabte 11 de setembre s’avaluarà l’àrea d’expressió i interacció oral, que, a l’ésser una convocatòria extraordinària, tindrà caràcter eliminatori.

En la segona jornada, el dissabte 25 de setembre, s’avaluaran les àrees de comprensió escrita, d’estructures lingüístiques i d’expressió i interacció escrites a les persones aspirants que han superat el mínim exigit en l’àrea realitzada en la primera jornada.

La matrícula i el pagament de la taxa per a poder participar en la prova extraordinària de C1 de setembre, en les seus que es determinen en la nova convocatòria, s’haurà de realitzar entre el 17 i el 21 de maig per via telemàtica.

Tota la informació per a realitzar esta tramitació estarà disponible els pròxims dies en la web de la JQCV.

Inscripció en les proves del C1 per comarques

A les comarques d’Alacant s’han inscrit 6.779 persones en la prova de C1 i 3.410 han obtingut plaça en els exàmens de juny. Les 3.369 restants, si així ho desitgen, podran matricular-se en la prova extraordinària de setembre.

A les comarques de Castelló hi ha 4.238 persones inscrites en el C1. 2.290 han obtingut plaça al juny i les 1.948 restants tindran l’opció de matricular-se en la prova de setembre.

En el cas de les comarques de València, són 15.063 les persones inscrites, de les quals 8.035 han obtingut plaça en la prova ordinària de C1 de juny. Les altres 7.028 podran optar a fer l’examen al setembre si així ho desitgen.

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.