La JQCV convocarà una prova extraordinària del C1 de valencià

 

La Conselleria d’Educació Cultura i Esport convocarà una prova extraordinària del nivell C1 de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià al setembre, amb 12.345 places per a atendre a totes aquelles persones inscrites en la prova ordinària del pròxim mes de juny que no han obtingut plaça davant la limitació de matrícules imposada per la pandèmia.

La convocatòria ordinària d’enguany, limitada per la necessitat de garantir les mesures de protecció i prevenció enfront de la pandèmia, ha oferit un total d’unes 14.000 places. Per a cobrir-les s’ha realitzat un sorteig entre les 26.080 persones inscrites per a realitzar la prova. Les persones aspirants poden consultar el resultat del sorteig en la web de la JQCV (http://jqcv.gva.es/es).

La prova del C1 de juny es farà en dos dissabtes: el dia 12, la primera part, que inclou l’àrea d’expressió i interacció oral; i el 26, les altres tres àrees: comprensió escrita, estructures lingüístiques i expressió i interacció escrites.

Cal recordar que el termini per a la matrícula i el pagament de la taxa per a totes aquelles persones inscrites que han obtingut plaça en les proves de juny del nivell C1 és del 28 d’abril al 5 de maig, tots dos inclosos.

Davant la gran demanda d’aspirants per a realitzar la prova del C1 de valencià, s’ha convocat este matí un ple extraordinari de la JQCV en el qual s’ha decidit celebrar una prova extraordinària al setembre per a les 12.345 persones que no han obtingut plaça en el sorteig de hui.

La prova extraordinària per a estos més de 12.300 aspirants es realitzarà en dos jornades diferents: el dissabte 11 de setembre s’avaluarà l’àrea d’expressió i interacció oral, que, a l’ésser una convocatòria extraordinària, tindrà caràcter eliminatori.

En la segona jornada, el dissabte 25 de setembre, s’avaluaran les àrees de comprensió escrita, d’estructures lingüístiques i d’expressió i interacció escrites a les persones aspirants que han superat el mínim exigit en l’àrea realitzada en la primera jornada.

La matrícula i el pagament de la taxa per a poder participar en la prova extraordinària de C1 de setembre, en les seus que es determinen en la nova convocatòria, s’haurà de realitzar entre el 17 i el 21 de maig per via telemàtica.

Tota la informació per a realitzar esta tramitació estarà disponible els pròxims dies en la web de la JQCV.

Inscripció en les proves del C1 per comarques

A les comarques d’Alacant s’han inscrit 6.779 persones en la prova de C1 i 3.410 han obtingut plaça en els exàmens de juny. Les 3.369 restants, si així ho desitgen, podran matricular-se en la prova extraordinària de setembre.

A les comarques de Castelló hi ha 4.238 persones inscrites en el C1. 2.290 han obtingut plaça al juny i les 1.948 restants tindran l’opció de matricular-se en la prova de setembre.

En el cas de les comarques de València, són 15.063 les persones inscrites, de les quals 8.035 han obtingut plaça en la prova ordinària de C1 de juny. Les altres 7.028 podran optar a fer l’examen al setembre si així ho desitgen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.