L’estació de Russafa de la Línia 10 de Metrovalència comptarà amb dos murals artístics de més de 200 metres quadrats

L’estació de Russafa de la Línia 10 (Alacant-Natzaret) de Metrovalencia, que es posarà en servei el dilluns 16 de maig, comptarà amb dos murals artístics de gran format que s’han instal·lat en les parets frontals de les dues andanes, realitzats per artistes valencians per encàrrec de la Generalitat.

Les obres ocupen tot el mur de l’andana de cadascun dels nivells de l’estació, amb una extensió per mural de més de dos-cents metres quadrats. El mural del primer pis és obra dels artistes Mr.Simon i Lliri blanc González, i ofereix el seu particular i acolorida visió de la mobilitat sostenible. El segon mural és obra la dupla artística formada per Nero i Unamesa, que reflecteixen de manera seqüencial l’evolució experimentada pel barri de Russafa.

Aquestes obres artístiques són resultat de la col·laboració entre Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i l’Associació Cultural Zedre sota l’etiqueta de #Artalmetro.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha explicat que amb aquesta iniciativa «es persegueix l’objectiu d’humanitzar les estacions de Metrovalencia, donant-los vida, color i, en definitiva, reflectint també la forma que tenen els valencians i les valencianes d’entendre la nostra cultura». Com ha detallat, aquesta actuació se suma a unes altres ja presentades anteriorment amb la mateixa finalitat, coincidint amb la posada en marxa de la nova Línia 10 en les pròximes setmanes.

«L’estació de Russafa té un component especial perquè volem que siga un espai d’expressió artística dins de la pròpia estació per a conviure i estar a gust, mentre es fa ús del transport públic i no sols un espai per a moure’s i anar d’un costat a un altre», ha afegit el conseller, Arcadi España.

Per part seua, el president de Zedre i comissari del projecte, Lluís Salvador, ha assenyalat que la finalitat del projecte és «dinamitzar i embellir la nova Línia 10 de la ciutat de València amb dues obres murals de grans dimensions, cadascuna amb la seua particular iconografia i generant un univers artístic perquè les persones usuàries de Metrovalència puguen gaudir d’aquestes creacions artístiques en un espai poc habitual com una estació».

Zedre és una associació dedicada a regenerar espais públics a través de l’art i la bicicleta a València. En contraposició al col·leccionisme privat i els centres d’alberg artístic, l’art urbà està constituït per a sorprendre a peu de carrer i donar vida a llocs inesperats, oferint una via ràpida per a respondre a la necessitat de canvi i un espai on es puguen crear activitats de cooperació.

En 2021, al costat de l’Ajuntament de València es va materialitzar la primera edició d’Abstracte, un riu d’art, mitjançant la creació d’una ruta d’art urbà intervenint fins a dotze espais situats al Jardí del Túria.

Quatre artistes i dos murals

Mr Simon i Lliri blanc González conjuminen els seus estils per a crear un paisatge mediterrani on l’abstracció i la representació es fusionen. Per a Mr.Simon l’univers tendeix al caos, la qual cosa li porta a la desconstrucció de les formes i a una divisió geomètrica pròpia. En aquest món desconstruït de Mr. Simon els personatges i estampats de Lliri blanc González juguen a moure’s i traslladar-se en ell, guiats per l’atzar, mitjançant escenes absurdes i quotidianes.

L’obra de Nero i Unamesa dedicada al barri de Russafa representa a l’inici de la paret un dels braços de la séquia de Rovella que subministrava d’aigua el barri, antic jardí àrab. En la segona part del mural la séquia es va desfragmentant per l’arribada dels diferents pobladors a la zona i en una última part aqueixa séquia partida en trossos es converteix en línies rectes i anguloses que representen l’urbanisme del segle XX que actualment coneixem.

Va muntar Pintures, col·laborador de Zedre des dels seus inicis i part imprescindible per a les intervencions murals realitzades per l’associació, participa també com a col·laborador del projecte.

Línia 10

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Últimes notícies

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.