Mor el primer xiquet per hepatitis aguda d’origen desconegut

L’hepatitis aguda d’origen desconegut que afecta 169 xiquets de diferents països, 13 d’ells a Espanya, s’ha cobrat la seua primera víctima mortal al Regne Unit, país en el qual es va notificar per primera vegada el brot i que compta amb el major nombre de casos, 114.

Segons ha desgranat l’OMS en un comunicat, fins al 21 d’abril s’han notificat casos aguts d’hepatitis d’origen desconegut al Regne Unit (114), Espanya (13), Israel (12), els Estats Units (9), Dinamarca (6), Irlanda (< 5), Països Baixos (4), Itàlia (4), Noruega (2), França (2), Romania (1) i Bèlgica (1).

L’organisme, que no ha donat més informació sobre el xiquet mort, indica que els casos registrats fins al moment tenen edats compreses entre 1 mes i 16 anys. Fins al moment 17 xiquets han requerit trasplantament hepàtic.

En els casos identificats al Regne Unit, les proves de laboratori han exclòs tots els virus de l’hepatitis (A, B, C, D i E) en aquests xiquets. Una de les possibles causes que s’estan investigant és que estiguen relacionats amb una infecció per adenovirus.

Últimes notícies

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.

Així serà el nou curs escolar: menys alumnat però més docents a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 arrencarà en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes, lleugerament menys que l’any passat, però amb 83.921 docents, és a dir, 385 professors més als centres educatius.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre s’allotjava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular que havia estat segrestat durant dos dies, quan en realitat s’allotjava voluntàriament en un hotel. Després de denunciar uns suposats raptors, ha quedat en llibertat amb càrrecs per simulació de delicte.