Serà obligatori realitzar un curs per tenir mascotes

 

El Ministeri de Drets Socials ha presentat l’avantprojecte de llei de Protecció i Drets dels Animals, un document que recull un seguit de mesures encaminades a protegir la integritat dels animals, la convivència responsable i a regular la seua tinença.

D’esta manera, les persones que vulguen tenir un gos com a animal de companyia hauran de fer un curs de formació.

Es tracta d’una completa novetat en matèria de protecció animal i serà un requisit per als que vulguen tenir un gos que facilitarà «una tinença responsable de l’animal«. Així, a través d’esta formació bàsica, l’objectiu del Govern és que desenvolupen uns coneixements adequats «en el maneig, cura i tinença d’animals».

 

Un curs en línia, curt i gratuït

 

El curs serà gratuït i senzill, es realitzarà de forma ‘online’ però és obligatori, igual que la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil. Els propietaris de gossos no han de deixar la mascota sola durant més de 24 hores.

El director general de Drets dels Animals, Sergio García Torres, ha explicat en una entrevista a TV3, alguns detalls sobre este curs formatiu: «Estem parlant d’una petita formació que no només implica els propietaris d’animals. És una formació molt similar a la que pot ser el curs de manipulador d’aliments, un curset gratuït que es fa en línia i que no suposa el major dels problemes a l’hora de superar-lo».

García Torres va indicar que este curs estableix «un marc de civisme» per evitar conductes com no recollir els excrements dels gossos als carrers, per exemple.

Es tracta d’una mesura que ja s’aplica en altres països d’Europa com, per exemple, Alemanya, i que suposaria situar a Espanya en la «mitja» dels països de l’entorn plantejant com a «eix fonamental» el sacrifici zero d’animals de companyia. «Cal una norma per a establir un estàndard a tot l’Estat espanyol sobre animals de companyia. El 40% de la població espanyola té animals de companyia», ha conclòs l’expert.

 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU