Serà obligatori realitzar un curs per tenir mascotes

 

El Ministeri de Drets Socials ha presentat l’avantprojecte de llei de Protecció i Drets dels Animals, un document que recull un seguit de mesures encaminades a protegir la integritat dels animals, la convivència responsable i a regular la seua tinença.

D’esta manera, les persones que vulguen tenir un gos com a animal de companyia hauran de fer un curs de formació.

Anuncios

Es tracta d’una completa novetat en matèria de protecció animal i serà un requisit per als que vulguen tenir un gos que facilitarà “una tinença responsable de l’animal“. Així, a través d’esta formació bàsica, l’objectiu del Govern és que desenvolupen uns coneixements adequats “en el maneig, cura i tinença d’animals”.

 

Un curs en línia, curt i gratuït

 

El curs serà gratuït i senzill, es realitzarà de forma ‘online’ però és obligatori, igual que la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil. Els propietaris de gossos no han de deixar la mascota sola durant més de 24 hores.

El director general de Drets dels Animals, Sergio García Torres, ha explicat en una entrevista a TV3, alguns detalls sobre este curs formatiu: “Estem parlant d’una petita formació que no només implica els propietaris d’animals. És una formació molt similar a la que pot ser el curs de manipulador d’aliments, un curset gratuït que es fa en línia i que no suposa el major dels problemes a l’hora de superar-lo”.

García Torres va indicar que este curs estableix “un marc de civisme” per evitar conductes com no recollir els excrements dels gossos als carrers, per exemple.

Es tracta d’una mesura que ja s’aplica en altres països d’Europa com, per exemple, Alemanya, i que suposaria situar a Espanya en la “mitja” dels països de l’entorn plantejant com a “eix fonamental” el sacrifici zero d’animals de companyia. “Cal una norma per a establir un estàndard a tot l’Estat espanyol sobre animals de companyia. El 40% de la població espanyola té animals de companyia”, ha conclòs l’expert.

 

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.

El València Basket busca avantatge davant el Girona per a encarar la volta amb marge cap a la final

El València Basket rep al Spar Girona en l'anada de les semifinals de la Lliga Femenina amb l'objectiu d'aconseguir una renda àmplia que li permeta viatjar amb marge a Fontajau i acostar-se a la final i a l'Eurolliga.

Elx celebra els 25 anys del Misteri com a Patrimoni de la Humanitat amb una agenda especial

Elx commemora el 25 aniversari de la declaració del Misteri dElx com a Patrimoni Oral i Immaterial de la Humanitat amb un ampli programa d'actes gratuïts i oberts a tota la ciutadania.

Els directius de la WNBA projecten a Awa Fam com la gran estrela debutant a cinc anys vista

Els directius de la WNBA assenyalen a Awa Fam com la debutant amb més projecció a cinc anys vista, encara que no la situen entre les favorites al premi a millor novençana de la temporada 2026.

Sílvia Pérez Cruz reivindica la dualitat i l’aigua en el seu nou disc sobre migracions i emocions

Sílvia Pérez Cruz presenta Oral_Abissal, un àlbum que unix tradició oral i profunditat íntima per a reflexionar sobre la migració, l'empatia i els extrems socials.

Nova manifestació a València contra Mazón per la gestió de la dana del 2024

Col·lectius socials i associacions de víctimes convoquen per al 30 de maig a València una nova manifestació contra Carlos Mazón per la seua gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

La jutgessa de la DANA crida a declarar al president de Avamet i demana aclarir si es van usar les seues dades

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 cita com a testimoni-perit al president de Avamet i exigix a CHJ, Aemet i Emergències que aclarisquen si van utilitzar les seues dades.

André da Silva expressa el seu desig de seguir a l’Elx i afrontar les últimes quatre finals per la permanència

André da Silva confirma que vol continuar a l'Elx la pròxima temporada, destaca el seu bon moment físic i mental i definix els quatre últims partits com a finals per la permanència en LaLiga.