Serà obligatori realitzar un curs per tenir mascotes

 

El Ministeri de Drets Socials ha presentat l’avantprojecte de llei de Protecció i Drets dels Animals, un document que recull un seguit de mesures encaminades a protegir la integritat dels animals, la convivència responsable i a regular la seua tinença.

D’esta manera, les persones que vulguen tenir un gos com a animal de companyia hauran de fer un curs de formació.

Es tracta d’una completa novetat en matèria de protecció animal i serà un requisit per als que vulguen tenir un gos que facilitarà «una tinença responsable de l’animal«. Així, a través d’esta formació bàsica, l’objectiu del Govern és que desenvolupen uns coneixements adequats «en el maneig, cura i tinença d’animals».

 

Un curs en línia, curt i gratuït

 

El curs serà gratuït i senzill, es realitzarà de forma ‘online’ però és obligatori, igual que la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil. Els propietaris de gossos no han de deixar la mascota sola durant més de 24 hores.

El director general de Drets dels Animals, Sergio García Torres, ha explicat en una entrevista a TV3, alguns detalls sobre este curs formatiu: «Estem parlant d’una petita formació que no només implica els propietaris d’animals. És una formació molt similar a la que pot ser el curs de manipulador d’aliments, un curset gratuït que es fa en línia i que no suposa el major dels problemes a l’hora de superar-lo».

García Torres va indicar que este curs estableix «un marc de civisme» per evitar conductes com no recollir els excrements dels gossos als carrers, per exemple.

Es tracta d’una mesura que ja s’aplica en altres països d’Europa com, per exemple, Alemanya, i que suposaria situar a Espanya en la «mitja» dels països de l’entorn plantejant com a «eix fonamental» el sacrifici zero d’animals de companyia. «Cal una norma per a establir un estàndard a tot l’Estat espanyol sobre animals de companyia. El 40% de la població espanyola té animals de companyia», ha conclòs l’expert.

 

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.