Serà obligatori realitzar un curs per tenir mascotes

 

El Ministeri de Drets Socials ha presentat l’avantprojecte de llei de Protecció i Drets dels Animals, un document que recull un seguit de mesures encaminades a protegir la integritat dels animals, la convivència responsable i a regular la seua tinença.

D’esta manera, les persones que vulguen tenir un gos com a animal de companyia hauran de fer un curs de formació.

Es tracta d’una completa novetat en matèria de protecció animal i serà un requisit per als que vulguen tenir un gos que facilitarà “una tinença responsable de l’animal“. Així, a través d’esta formació bàsica, l’objectiu del Govern és que desenvolupen uns coneixements adequats “en el maneig, cura i tinença d’animals”.

 

Un curs en línia, curt i gratuït

 

El curs serà gratuït i senzill, es realitzarà de forma ‘online’ però és obligatori, igual que la subscripció d’una assegurança de responsabilitat civil. Els propietaris de gossos no han de deixar la mascota sola durant més de 24 hores.

El director general de Drets dels Animals, Sergio García Torres, ha explicat en una entrevista a TV3, alguns detalls sobre este curs formatiu: “Estem parlant d’una petita formació que no només implica els propietaris d’animals. És una formació molt similar a la que pot ser el curs de manipulador d’aliments, un curset gratuït que es fa en línia i que no suposa el major dels problemes a l’hora de superar-lo”.

García Torres va indicar que este curs estableix “un marc de civisme” per evitar conductes com no recollir els excrements dels gossos als carrers, per exemple.

Es tracta d’una mesura que ja s’aplica en altres països d’Europa com, per exemple, Alemanya, i que suposaria situar a Espanya en la “mitja” dels països de l’entorn plantejant com a “eix fonamental” el sacrifici zero d’animals de companyia. “Cal una norma per a establir un estàndard a tot l’Estat espanyol sobre animals de companyia. El 40% de la població espanyola té animals de companyia”, ha conclòs l’expert.

 

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.