Pares divorciats van als tribunals per la vacuna del coronavirus dels seus fills

L’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) ha alertat que algunes parelles divorciades estan acudint ja als tribunals davant les seues discrepàncies a l’hora de vacunar als seus fills enfront del coronavirus just ara que començarà el curs escolar.

El desacord entre pares divorciats sobre si administrar o no la vacuna anticovid es resoldrà en els jutjats. De fet, des de l’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) han advertit que ja s’han registrat les primeres demandes. El motiu? En la immensa majoria dels casos, la voluntat de fotre a l’altre.

Segons esta associació, lletrats de diferents punts d’Espanya han interposat demandes de jurisdicció voluntària, ja que els pares dels menors són incapaços d’arribar a un acord entre ells.

Des d’Aeafa s’apel·la “al consens entre les parts” pel “benestar dels xiquets i les xiquetes” per a no haver de recórrer a la Justícia, alguna cosa que podria retardar fins a un any la decisió sobre vacunar contra el COVID-19 o no als menors.

L’associació assenyala que estos casos s’haurien de resoldre en un “termini raonable“, de 15 o 20 dies, amb una “compareixença immediata i resolució” perquè “no es pose en risc la salut de ningú”.

 

Els advocats

 

Els lletrats compten que els casos arriben ara, coincidint amb la finalitat de les vacances i la tornada a l’escola. Davant la incapacitat d’aconseguir un acord, els pares, que comparteixen la pàtria potestat del menor decideixen recórrer a un acte de jurisdicció voluntària.

A través d’este procediment, recorren a un jutge perquè, prèvia valoració dels arguments, atorgue la facultat de decidir a un dels dos i resolga el conflicte. Què passen per alt? El col·lapse que pateix el sistema judicial. “Portar-li la contrària a l’altre els pot arribar a costar un any i 500 euros“, assegura un advocat.

Els advocats són conscients que la vacunació afecta la pàtria potestat dels menors i en el cas que els pares no es posen d’acord, tots dos hauran d’acudir al jutjat per a solucionar el problema.

L’associació a més subratlla que els adolescents de 16 o més anys tenen capacitat per a acceptar o rebutjar les vacunes contra el COVID-19 però els xiquets i les xiquetes de 12 a 15 anys necessiten l’acompanyament i consentiment dels pares o tutors legals.

El Govern apunta que “la vacunació de la COVID-19 ha de considerar-se a este efecte com una vacunació de calendari oficial, perquè la seua indicació ha sigut establida per les autoritats sanitàries“.

“Els serveis sanitaris, si entenen que esta decisió comporta riscos extraordinaris a l’adolescent, per les seues circumstàncies clíniques individuals i la situació de risc d’exposició al virus, poden sol·licitar una decisió judicial”, indica l’Executiu.

Últimes notícies

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.