Pares divorciats van als tribunals per la vacuna del coronavirus dels seus fills

L’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) ha alertat que algunes parelles divorciades estan acudint ja als tribunals davant les seues discrepàncies a l’hora de vacunar als seus fills enfront del coronavirus just ara que començarà el curs escolar.

El desacord entre pares divorciats sobre si administrar o no la vacuna anticovid es resoldrà en els jutjats. De fet, des de l’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) han advertit que ja s’han registrat les primeres demandes. El motiu? En la immensa majoria dels casos, la voluntat de fotre a l’altre.

Segons esta associació, lletrats de diferents punts d’Espanya han interposat demandes de jurisdicció voluntària, ja que els pares dels menors són incapaços d’arribar a un acord entre ells.

Des d’Aeafa s’apel·la «al consens entre les parts» pel «benestar dels xiquets i les xiquetes» per a no haver de recórrer a la Justícia, alguna cosa que podria retardar fins a un any la decisió sobre vacunar contra el COVID-19 o no als menors.

L’associació assenyala que estos casos s’haurien de resoldre en un «termini raonable«, de 15 o 20 dies, amb una «compareixença immediata i resolució» perquè «no es pose en risc la salut de ningú».

 

Els advocats

 

Els lletrats compten que els casos arriben ara, coincidint amb la finalitat de les vacances i la tornada a l’escola. Davant la incapacitat d’aconseguir un acord, els pares, que comparteixen la pàtria potestat del menor decideixen recórrer a un acte de jurisdicció voluntària.

A través d’este procediment, recorren a un jutge perquè, prèvia valoració dels arguments, atorgue la facultat de decidir a un dels dos i resolga el conflicte. Què passen per alt? El col·lapse que pateix el sistema judicial. «Portar-li la contrària a l’altre els pot arribar a costar un any i 500 euros«, assegura un advocat.

Els advocats són conscients que la vacunació afecta la pàtria potestat dels menors i en el cas que els pares no es posen d’acord, tots dos hauran d’acudir al jutjat per a solucionar el problema.

L’associació a més subratlla que els adolescents de 16 o més anys tenen capacitat per a acceptar o rebutjar les vacunes contra el COVID-19 però els xiquets i les xiquetes de 12 a 15 anys necessiten l’acompanyament i consentiment dels pares o tutors legals.

El Govern apunta que «la vacunació de la COVID-19 ha de considerar-se a este efecte com una vacunació de calendari oficial, perquè la seua indicació ha sigut establida per les autoritats sanitàries«.

«Els serveis sanitaris, si entenen que esta decisió comporta riscos extraordinaris a l’adolescent, per les seues circumstàncies clíniques individuals i la situació de risc d’exposició al virus, poden sol·licitar una decisió judicial», indica l’Executiu.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.