16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Pares divorciats van als tribunals per la vacuna del coronavirus dels seus fills

L’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) ha alertat que algunes parelles divorciades estan acudint ja als tribunals davant les seues discrepàncies a l’hora de vacunar als seus fills enfront del coronavirus just ara que començarà el curs escolar.

El desacord entre pares divorciats sobre si administrar o no la vacuna anticovid es resoldrà en els jutjats. De fet, des de l’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) han advertit que ja s’han registrat les primeres demandes. El motiu? En la immensa majoria dels casos, la voluntat de fotre a l’altre.

Segons esta associació, lletrats de diferents punts d’Espanya han interposat demandes de jurisdicció voluntària, ja que els pares dels menors són incapaços d’arribar a un acord entre ells.

Des d’Aeafa s’apel·la “al consens entre les parts” pel “benestar dels xiquets i les xiquetes” per a no haver de recórrer a la Justícia, alguna cosa que podria retardar fins a un any la decisió sobre vacunar contra el COVID-19 o no als menors.

L’associació assenyala que estos casos s’haurien de resoldre en un “termini raonable“, de 15 o 20 dies, amb una “compareixença immediata i resolució” perquè “no es pose en risc la salut de ningú”.

 

Els advocats

 

Els lletrats compten que els casos arriben ara, coincidint amb la finalitat de les vacances i la tornada a l’escola. Davant la incapacitat d’aconseguir un acord, els pares, que comparteixen la pàtria potestat del menor decideixen recórrer a un acte de jurisdicció voluntària.

A través d’este procediment, recorren a un jutge perquè, prèvia valoració dels arguments, atorgue la facultat de decidir a un dels dos i resolga el conflicte. Què passen per alt? El col·lapse que pateix el sistema judicial. “Portar-li la contrària a l’altre els pot arribar a costar un any i 500 euros“, assegura un advocat.

Els advocats són conscients que la vacunació afecta la pàtria potestat dels menors i en el cas que els pares no es posen d’acord, tots dos hauran d’acudir al jutjat per a solucionar el problema.

L’associació a més subratlla que els adolescents de 16 o més anys tenen capacitat per a acceptar o rebutjar les vacunes contra el COVID-19 però els xiquets i les xiquetes de 12 a 15 anys necessiten l’acompanyament i consentiment dels pares o tutors legals.

El Govern apunta que “la vacunació de la COVID-19 ha de considerar-se a este efecte com una vacunació de calendari oficial, perquè la seua indicació ha sigut establida per les autoritats sanitàries“.

“Els serveis sanitaris, si entenen que esta decisió comporta riscos extraordinaris a l’adolescent, per les seues circumstàncies clíniques individuals i la situació de risc d’exposició al virus, poden sol·licitar una decisió judicial”, indica l’Executiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.