Pares divorciats van als tribunals per la vacuna del coronavirus dels seus fills

L’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) ha alertat que algunes parelles divorciades estan acudint ja als tribunals davant les seues discrepàncies a l’hora de vacunar als seus fills enfront del coronavirus just ara que començarà el curs escolar.

El desacord entre pares divorciats sobre si administrar o no la vacuna anticovid es resoldrà en els jutjats. De fet, des de l’Associació Espanyola d’Advocats de Família (Aeafa) han advertit que ja s’han registrat les primeres demandes. El motiu? En la immensa majoria dels casos, la voluntat de fotre a l’altre.

Segons esta associació, lletrats de diferents punts d’Espanya han interposat demandes de jurisdicció voluntària, ja que els pares dels menors són incapaços d’arribar a un acord entre ells.

Des d’Aeafa s’apel·la «al consens entre les parts» pel «benestar dels xiquets i les xiquetes» per a no haver de recórrer a la Justícia, alguna cosa que podria retardar fins a un any la decisió sobre vacunar contra el COVID-19 o no als menors.

L’associació assenyala que estos casos s’haurien de resoldre en un «termini raonable«, de 15 o 20 dies, amb una «compareixença immediata i resolució» perquè «no es pose en risc la salut de ningú».

 

Els advocats

 

Els lletrats compten que els casos arriben ara, coincidint amb la finalitat de les vacances i la tornada a l’escola. Davant la incapacitat d’aconseguir un acord, els pares, que comparteixen la pàtria potestat del menor decideixen recórrer a un acte de jurisdicció voluntària.

A través d’este procediment, recorren a un jutge perquè, prèvia valoració dels arguments, atorgue la facultat de decidir a un dels dos i resolga el conflicte. Què passen per alt? El col·lapse que pateix el sistema judicial. «Portar-li la contrària a l’altre els pot arribar a costar un any i 500 euros«, assegura un advocat.

Els advocats són conscients que la vacunació afecta la pàtria potestat dels menors i en el cas que els pares no es posen d’acord, tots dos hauran d’acudir al jutjat per a solucionar el problema.

L’associació a més subratlla que els adolescents de 16 o més anys tenen capacitat per a acceptar o rebutjar les vacunes contra el COVID-19 però els xiquets i les xiquetes de 12 a 15 anys necessiten l’acompanyament i consentiment dels pares o tutors legals.

El Govern apunta que «la vacunació de la COVID-19 ha de considerar-se a este efecte com una vacunació de calendari oficial, perquè la seua indicació ha sigut establida per les autoritats sanitàries«.

«Els serveis sanitaris, si entenen que esta decisió comporta riscos extraordinaris a l’adolescent, per les seues circumstàncies clíniques individuals i la situació de risc d’exposició al virus, poden sol·licitar una decisió judicial», indica l’Executiu.

Últimes notícies

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.