Anuncios

Alerta al·lèrgics: presència de cacauet en onze marques de xocolate

La Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) ha traslladat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN) una alerta relativa a la presència de proteïna de cacauet en la lecitina de soja procedent de l’Índia.

Posteriorment, les autoritats sanitàries de Catalunya han informat que aquesta lecitina ha sigut utilitzada en l’elaboració de productes de xocolate de diferents marques, sense que aquesta circumstància s’advertira en l’etiquetatge.

Anuncios

L’alerta afecta quasi un centenar de productes elaborats amb xocolate, tant tauletes, com a xocolatines, figures (amb forma de monedes, paraigües, llapis) d’onze marques:

• Amatller
• Bon Preu
• Xocolates Amatller
• Xocolates de Mendaro
• Xocolates Lacasa
• Xocolates Simon Coll
• Xocolates Simon Coll/Waksman
• Faborit
• Ca Kaw
• Lekkerland
• Museu de la Xocolata

Segons la informació disponible, aquests productes han sigut distribuïts en la majoria de les Comunitats Autònomes. Les autoritats estan comprovant la seua retirada del mercat.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques al cacauet que pogueren tindre els productes esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. Per a la resta de la població no comporta cap risc.

Atés que diversos d’aquests productes van dirigits als xiquets (tenen forma de paraigua, monedes, llapis…), OCU recomana als pares estar a atents als possibles símptomes d’una al·lèrgia alimentària, que poden ser molt variats i combinar-se entre si: urticària (erupció cutània en forma de faves i/o picor), inflor en els llavis, esternuts, picor nasal, moqueig, vòmits, diarrea, nàusees, etc. En cas d’una simptomatologia intensa i, especialment, de dificultat respiratòria, és recomanable sol·licitar assistència sanitària.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.
Anuncios