11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Alerta al·lèrgics: presència de cacauet en onze marques de xocolate

La Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) ha traslladat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN) una alerta relativa a la presència de proteïna de cacauet en la lecitina de soja procedent de l’Índia.

Posteriorment, les autoritats sanitàries de Catalunya han informat que aquesta lecitina ha sigut utilitzada en l’elaboració de productes de xocolate de diferents marques, sense que aquesta circumstància s’advertira en l’etiquetatge.

L’alerta afecta quasi un centenar de productes elaborats amb xocolate, tant tauletes, com a xocolatines, figures (amb forma de monedes, paraigües, llapis) d’onze marques:

• Amatller
• Bon Preu
• Xocolates Amatller
• Xocolates de Mendaro
• Xocolates Lacasa
• Xocolates Simon Coll
• Xocolates Simon Coll/Waksman
• Faborit
• Ca Kaw
• Lekkerland
• Museu de la Xocolata

Segons la informació disponible, aquests productes han sigut distribuïts en la majoria de les Comunitats Autònomes. Les autoritats estan comprovant la seua retirada del mercat.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques al cacauet que pogueren tindre els productes esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. Per a la resta de la població no comporta cap risc.

Atés que diversos d’aquests productes van dirigits als xiquets (tenen forma de paraigua, monedes, llapis…), OCU recomana als pares estar a atents als possibles símptomes d’una al·lèrgia alimentària, que poden ser molt variats i combinar-se entre si: urticària (erupció cutània en forma de faves i/o picor), inflor en els llavis, esternuts, picor nasal, moqueig, vòmits, diarrea, nàusees, etc. En cas d’una simptomatologia intensa i, especialment, de dificultat respiratòria, és recomanable sol·licitar assistència sanitària.

Últimes notícies

Un home s’atrinxera en la seua vivenda de Teulada i la Guàrdia Civil negocia

Un home roman atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil ha acudit des de migdia i manté contacte perquè depose la seua actitud.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els servicis d’emergències de la Comunitat Valenciana

El president valencià s'ha posat en contacte amb Juanma Moreno per a posar a la disposició d'Andalusia tots els mitjans i servicis d'emergència i traslladar la seua solidaritat. L'oferiment arriba davant la difícil situació meteorològica i amb seguiment continu del temporal.

Luís Castro reivindica el nivell del Llevant i veu marge per a ser més forts

Luís Castro va assegurar que el Llevant ha elevat el seu nivell des de la seua arribada, encara que va remarcar que encara poden ser més fortes. Abans de visitar a l'Athletic, va demanar anar a guanyar.

Corberán reafirma el pla: focus al València i un Mestalla incòmode per al Reial Madrid

El tècnic del València va subratllar que l'equip ha de mirar-se a si mateix i que Mestalla continue sent un camp incòmode per al Reial Madrid. Va restar importància a les baixes del rival, va parlar dels matisos del Madrid de Arbeloa i va demanar llegir els moments del partit.

Corberán posa el focus al València i busca que Mestalla siga incòmode per al Reial Madrid

Corberán va insistir a centrar-se en el València i a mantindre Mestalla com un camp incòmode per al Reial Madrid. Va rebutjar parlar de dubtes en el rival i va apel·lar a la responsabilitat.

Athletic i Llevant se citen en San Mamés amb la permanència en joc

San Mamés acull un encreuament clau entre un Athletic en caiguda en LaLiga i un Llevant en ascens, amb baixes sensibles i onces per perfilar. El xoc arriba després de l'alleujament coper dels bilbaïns i la millora visitant amb Luís Castro.

Espanya empata 1-1 amb Alemanya i s’emporta la prima en els penals (4-2) en la FIH Pro League

Espanya va igualar davant Alemanya a València amb un penal córner de Laura Bosh i es va imposar 4-2 en els 'shoot-out' gràcies a dos parades de Clara Pérez.

Avís taronja des de les 18.00 en el litoral d’Alacant per ones de quatre metres

Aemet ha establit l'avís taronja en la costa d'Alacant este dissabte a la vesprada per onatge de 3-4 metres i vent del sud-oest. El diumenge hi haurà avisos grocs en la costa alacantina de matinada i per vent a l'interior de Castelló, Alacant i sud de València.