Alerta al·lèrgics: presència de cacauet en onze marques de xocolate

La Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) ha traslladat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN) una alerta relativa a la presència de proteïna de cacauet en la lecitina de soja procedent de l’Índia.

Posteriorment, les autoritats sanitàries de Catalunya han informat que aquesta lecitina ha sigut utilitzada en l’elaboració de productes de xocolate de diferents marques, sense que aquesta circumstància s’advertira en l’etiquetatge.

L’alerta afecta quasi un centenar de productes elaborats amb xocolate, tant tauletes, com a xocolatines, figures (amb forma de monedes, paraigües, llapis) d’onze marques:

• Amatller
• Bon Preu
• Xocolates Amatller
• Xocolates de Mendaro
• Xocolates Lacasa
• Xocolates Simon Coll
• Xocolates Simon Coll/Waksman
• Faborit
• Ca Kaw
• Lekkerland
• Museu de la Xocolata

Segons la informació disponible, aquests productes han sigut distribuïts en la majoria de les Comunitats Autònomes. Les autoritats estan comprovant la seua retirada del mercat.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques al cacauet que pogueren tindre els productes esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. Per a la resta de la població no comporta cap risc.

Atés que diversos d’aquests productes van dirigits als xiquets (tenen forma de paraigua, monedes, llapis…), OCU recomana als pares estar a atents als possibles símptomes d’una al·lèrgia alimentària, que poden ser molt variats i combinar-se entre si: urticària (erupció cutània en forma de faves i/o picor), inflor en els llavis, esternuts, picor nasal, moqueig, vòmits, diarrea, nàusees, etc. En cas d’una simptomatologia intensa i, especialment, de dificultat respiratòria, és recomanable sol·licitar assistència sanitària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.