Alerta al·lèrgics: presència de cacauet en onze marques de xocolate

La Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) ha traslladat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN) una alerta relativa a la presència de proteïna de cacauet en la lecitina de soja procedent de l’Índia.

Posteriorment, les autoritats sanitàries de Catalunya han informat que aquesta lecitina ha sigut utilitzada en l’elaboració de productes de xocolate de diferents marques, sense que aquesta circumstància s’advertira en l’etiquetatge.

L’alerta afecta quasi un centenar de productes elaborats amb xocolate, tant tauletes, com a xocolatines, figures (amb forma de monedes, paraigües, llapis) d’onze marques:

• Amatller
• Bon Preu
• Xocolates Amatller
• Xocolates de Mendaro
• Xocolates Lacasa
• Xocolates Simon Coll
• Xocolates Simon Coll/Waksman
• Faborit
• Ca Kaw
• Lekkerland
• Museu de la Xocolata

Segons la informació disponible, aquests productes han sigut distribuïts en la majoria de les Comunitats Autònomes. Les autoritats estan comprovant la seua retirada del mercat.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques al cacauet que pogueren tindre els productes esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. Per a la resta de la població no comporta cap risc.

Atés que diversos d’aquests productes van dirigits als xiquets (tenen forma de paraigua, monedes, llapis…), OCU recomana als pares estar a atents als possibles símptomes d’una al·lèrgia alimentària, que poden ser molt variats i combinar-se entre si: urticària (erupció cutània en forma de faves i/o picor), inflor en els llavis, esternuts, picor nasal, moqueig, vòmits, diarrea, nàusees, etc. En cas d’una simptomatologia intensa i, especialment, de dificultat respiratòria, és recomanable sol·licitar assistència sanitària.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU