Alerta al·lèrgics: presència de cacauet en onze marques de xocolate

La Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) ha traslladat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN) una alerta relativa a la presència de proteïna de cacauet en la lecitina de soja procedent de l’Índia.

Posteriorment, les autoritats sanitàries de Catalunya han informat que aquesta lecitina ha sigut utilitzada en l’elaboració de productes de xocolate de diferents marques, sense que aquesta circumstància s’advertira en l’etiquetatge.

L’alerta afecta quasi un centenar de productes elaborats amb xocolate, tant tauletes, com a xocolatines, figures (amb forma de monedes, paraigües, llapis) d’onze marques:

• Amatller
• Bon Preu
• Xocolates Amatller
• Xocolates de Mendaro
• Xocolates Lacasa
• Xocolates Simon Coll
• Xocolates Simon Coll/Waksman
• Faborit
• Ca Kaw
• Lekkerland
• Museu de la Xocolata

Segons la informació disponible, aquests productes han sigut distribuïts en la majoria de les Comunitats Autònomes. Les autoritats estan comprovant la seua retirada del mercat.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques al cacauet que pogueren tindre els productes esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. Per a la resta de la població no comporta cap risc.

Atés que diversos d’aquests productes van dirigits als xiquets (tenen forma de paraigua, monedes, llapis…), OCU recomana als pares estar a atents als possibles símptomes d’una al·lèrgia alimentària, que poden ser molt variats i combinar-se entre si: urticària (erupció cutània en forma de faves i/o picor), inflor en els llavis, esternuts, picor nasal, moqueig, vòmits, diarrea, nàusees, etc. En cas d’una simptomatologia intensa i, especialment, de dificultat respiratòria, és recomanable sol·licitar assistència sanitària.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.