Un de cada dos pares creu que els seus fills no recuperaran el retard acadèmic acumulat

Lamentablement, la pandèmia continua afectant tots els ordres de la nostra vida, inclosa la dels estudiants, dels quals potser no se’n parla tan sovint. Per tal de donar una mica de llum sobre la seua situació actual, l’Organització de Consumidors i Usuaris, publica els resultats de l’enquesta Col·legis i Covid realitzada el novembre passat amb la col·laboració de 1.035 pares i mares d’alumnes de primària, secundària i batxillerat, a més de 150 professors.

Les dades recollides són sens dubte preocupants. Començant per la constatació de la pèrdua de formació acadèmica dels alumnes durant el curs passat (2020/2021). I és que el 45% dels enquestats consideren que els seus fills no van arribar ben preparats a l’inici de l’actual curs escolar. De fet, més de la meitat dels professors confirmen que no es va poder acabar el programa acadèmic previst.

Des del mes de setembre, ja al curs actual, un 28% dels progenitors creu que la pandèmia ha continuat tenint un impacte molt important sobre els seus fills: un de cada tres alumnes va haver de confinar-se uns quants dies a casa per contagi o per contacte amb un infectat; i, el que és més greu, en un 29% dels casos no va poder seguir les classes per videoconferència, sobretot entre nens de primària. Però és que, a més, un 22% van perdre classes pel confinament temporal d’algun professor.

Amb vista a la resta del curs, els dubtes sobre la recuperació dels objectius acadèmics dels seus fills són majoritaris: el 53% dels pares i mares consideren que els seus fills no es podran posar al dia. I si es pregunta als professors, esta percepció puja fins al 61%. Per cert, els pares amb fills a educació secundària són els més pessimistes amb diferència; i els que tenen nens a primària, els que menys.

On la satisfacció és molt més gran és amb la gestió del coronavirus per part del centre escolar: sobretot en el control de l’ús de la màscara i el distanciament, així com en els plans d’acció en cas de contagi. Els progenitors donen una nota mitjana de 7,4 sobre 10; i els professors, un 7,6. L’aspecte amb una nota més baixa és el relacionat amb les classes en línia des de casa.

Per això OCU considera que sempre que siga possible, cal prioritzar l’assistència presencial a l’escola, en la línia del que aprova la Comissió de Salut Pública a la seua Guia d’actuació davant l’aparició de casos de Covid-19 en centres educatius i d’acord amb les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.