Anuncios

Un de cada dos pares creu que els seus fills no recuperaran el retard acadèmic acumulat

Lamentablement, la pandèmia continua afectant tots els ordres de la nostra vida, inclosa la dels estudiants, dels quals potser no se’n parla tan sovint. Per tal de donar una mica de llum sobre la seua situació actual, l’Organització de Consumidors i Usuaris, publica els resultats de l’enquesta Col·legis i Covid realitzada el novembre passat amb la col·laboració de 1.035 pares i mares d’alumnes de primària, secundària i batxillerat, a més de 150 professors.

Les dades recollides són sens dubte preocupants. Començant per la constatació de la pèrdua de formació acadèmica dels alumnes durant el curs passat (2020/2021). I és que el 45% dels enquestats consideren que els seus fills no van arribar ben preparats a l’inici de l’actual curs escolar. De fet, més de la meitat dels professors confirmen que no es va poder acabar el programa acadèmic previst.

Anuncios

Des del mes de setembre, ja al curs actual, un 28% dels progenitors creu que la pandèmia ha continuat tenint un impacte molt important sobre els seus fills: un de cada tres alumnes va haver de confinar-se uns quants dies a casa per contagi o per contacte amb un infectat; i, el que és més greu, en un 29% dels casos no va poder seguir les classes per videoconferència, sobretot entre nens de primària. Però és que, a més, un 22% van perdre classes pel confinament temporal d’algun professor.

Amb vista a la resta del curs, els dubtes sobre la recuperació dels objectius acadèmics dels seus fills són majoritaris: el 53% dels pares i mares consideren que els seus fills no es podran posar al dia. I si es pregunta als professors, esta percepció puja fins al 61%. Per cert, els pares amb fills a educació secundària són els més pessimistes amb diferència; i els que tenen nens a primària, els que menys.

On la satisfacció és molt més gran és amb la gestió del coronavirus per part del centre escolar: sobretot en el control de l’ús de la màscara i el distanciament, així com en els plans d’acció en cas de contagi. Els progenitors donen una nota mitjana de 7,4 sobre 10; i els professors, un 7,6. L’aspecte amb una nota més baixa és el relacionat amb les classes en línia des de casa.

Per això OCU considera que sempre que siga possible, cal prioritzar l’assistència presencial a l’escola, en la línia del que aprova la Comissió de Salut Pública a la seua Guia d’actuació davant l’aparició de casos de Covid-19 en centres educatius i d’acord amb les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios