Un de cada dos pares creu que els seus fills no recuperaran el retard acadèmic acumulat

Lamentablement, la pandèmia continua afectant tots els ordres de la nostra vida, inclosa la dels estudiants, dels quals potser no se’n parla tan sovint. Per tal de donar una mica de llum sobre la seua situació actual, l’Organització de Consumidors i Usuaris, publica els resultats de l’enquesta Col·legis i Covid realitzada el novembre passat amb la col·laboració de 1.035 pares i mares d’alumnes de primària, secundària i batxillerat, a més de 150 professors.

Les dades recollides són sens dubte preocupants. Començant per la constatació de la pèrdua de formació acadèmica dels alumnes durant el curs passat (2020/2021). I és que el 45% dels enquestats consideren que els seus fills no van arribar ben preparats a l’inici de l’actual curs escolar. De fet, més de la meitat dels professors confirmen que no es va poder acabar el programa acadèmic previst.

Des del mes de setembre, ja al curs actual, un 28% dels progenitors creu que la pandèmia ha continuat tenint un impacte molt important sobre els seus fills: un de cada tres alumnes va haver de confinar-se uns quants dies a casa per contagi o per contacte amb un infectat; i, el que és més greu, en un 29% dels casos no va poder seguir les classes per videoconferència, sobretot entre nens de primària. Però és que, a més, un 22% van perdre classes pel confinament temporal d’algun professor.

Amb vista a la resta del curs, els dubtes sobre la recuperació dels objectius acadèmics dels seus fills són majoritaris: el 53% dels pares i mares consideren que els seus fills no es podran posar al dia. I si es pregunta als professors, esta percepció puja fins al 61%. Per cert, els pares amb fills a educació secundària són els més pessimistes amb diferència; i els que tenen nens a primària, els que menys.

On la satisfacció és molt més gran és amb la gestió del coronavirus per part del centre escolar: sobretot en el control de l’ús de la màscara i el distanciament, així com en els plans d’acció en cas de contagi. Els progenitors donen una nota mitjana de 7,4 sobre 10; i els professors, un 7,6. L’aspecte amb una nota més baixa és el relacionat amb les classes en línia des de casa.

Per això OCU considera que sempre que siga possible, cal prioritzar l’assistència presencial a l’escola, en la línia del que aprova la Comissió de Salut Pública a la seua Guia d’actuació davant l’aparició de casos de Covid-19 en centres educatius i d’acord amb les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.