10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Un de cada dos pares creu que els seus fills no recuperaran el retard acadèmic acumulat

Lamentablement, la pandèmia continua afectant tots els ordres de la nostra vida, inclosa la dels estudiants, dels quals potser no se’n parla tan sovint. Per tal de donar una mica de llum sobre la seua situació actual, l’Organització de Consumidors i Usuaris, publica els resultats de l’enquesta Col·legis i Covid realitzada el novembre passat amb la col·laboració de 1.035 pares i mares d’alumnes de primària, secundària i batxillerat, a més de 150 professors.

Les dades recollides són sens dubte preocupants. Començant per la constatació de la pèrdua de formació acadèmica dels alumnes durant el curs passat (2020/2021). I és que el 45% dels enquestats consideren que els seus fills no van arribar ben preparats a l’inici de l’actual curs escolar. De fet, més de la meitat dels professors confirmen que no es va poder acabar el programa acadèmic previst.

Des del mes de setembre, ja al curs actual, un 28% dels progenitors creu que la pandèmia ha continuat tenint un impacte molt important sobre els seus fills: un de cada tres alumnes va haver de confinar-se uns quants dies a casa per contagi o per contacte amb un infectat; i, el que és més greu, en un 29% dels casos no va poder seguir les classes per videoconferència, sobretot entre nens de primària. Però és que, a més, un 22% van perdre classes pel confinament temporal d’algun professor.

Amb vista a la resta del curs, els dubtes sobre la recuperació dels objectius acadèmics dels seus fills són majoritaris: el 53% dels pares i mares consideren que els seus fills no es podran posar al dia. I si es pregunta als professors, esta percepció puja fins al 61%. Per cert, els pares amb fills a educació secundària són els més pessimistes amb diferència; i els que tenen nens a primària, els que menys.

On la satisfacció és molt més gran és amb la gestió del coronavirus per part del centre escolar: sobretot en el control de l’ús de la màscara i el distanciament, així com en els plans d’acció en cas de contagi. Els progenitors donen una nota mitjana de 7,4 sobre 10; i els professors, un 7,6. L’aspecte amb una nota més baixa és el relacionat amb les classes en línia des de casa.

Per això OCU considera que sempre que siga possible, cal prioritzar l’assistència presencial a l’escola, en la línia del que aprova la Comissió de Salut Pública a la seua Guia d’actuació davant l’aparició de casos de Covid-19 en centres educatius i d’acord amb les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.