La restauració de la casa natal de Sant Vicent Ferrer a València permetrà reobrir-la al públic al maig.

 

Les obres de restauració de la casa natalícia de sant Vicente Ferrer, al carrer Pouet, al costat del carrer de la Mar, conclouran en els pròxims dies i permetran reobrir-la el mes vinent de maig.

La restauració de la casa en la qual va néixer l’any 1350 el patró regional de la Comunitat Valenciana, està sent desenvolupada per l’Ajuntament de València, va començar al juny de l’any passat i ha permés treure a la llum elements arquitectònics desconeguts, segons ha indicat el religiós dominic José Manuel Alcàsser, superior de la casa natalícia.

Així, «en la cripta on està el brocal del pou original, han aparegut pilars, molt antics que no sabíem quina funció tenien i en una zona voltada contigua s’han trobat uns buits en les quals hi havia uns maons antiquíssims», ha afegit.

En un d’estos taulells apareix una imatge que s’assembla a un birret del gremi de boneteros, primer propietari de la casa. «Va haver-hi dos reformes en l’edifici, una en el segle XVII i una altra en el XVIII i això ha fet que no se sàpiga de quan és un pilar o què sosté», ha explicat Alcàsser. Estes troballes imprevistes van alentir les obres.

També durant la restauració «s’han trobat danys ocults que en principi no s’havien detectat, com una major deterioració del previst en la teulada de la part que dóna al carrer de la Mar, o unes humitats en la cripta, l’origen de la qual no es coneixia».

Estos imprevistos han alentit la conclusió dels treballs. «Han estat molt problemàtiques les humitats de la cripta, ja que sembla que sota la casa hi ha una capa freàtica i corregir-les ha estat un esforç molt gran», ha comentat el dominic.

Juntament amb les reformes de l’edifici, s’ha dut a terme la restauració de les imatges i obres d’art que allí hi havia, com el retaule i un quadre de Vicente López que, igual que el retaule de l’altar major de l’església i la resta d’elements de fusta, han rebut un tractament antitèrmits i anticorc.

Centre vicentino

La casa ha passat per diversos propietaris, va pertànyer a l’Hospital de Menaguerra, més tard, al pròxim Convent de Predicadors, qui el va vendre al Gremi de Boneteros que va aixecar a principis del segle XVI una capella o oratori en honor a Sant Vicent, ja que este era el seu sant patró.

L’any 1573 passa a ser propietat de la ciutat de València i en 1915 l’Ajuntament cedeix la capellania a l’Orde dels Dominics de la província d’Aragó i des de 1982 la casa és utilitzada a més de com a església, com a casa de formació i estudis de vida dominicana.

Amb totes estes intervencions es pretén que la casa natalícia es convertesca en un centre de devoció vicentina i de difusió de la cultura valenciana vinculada a Sant Vicent Ferrer.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.