8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La sorprenent proposta de Mónica Carrillo per a la vacunació contra el coronavirus

 

Mónica Carrillo, periodista d’Atresmedia i presentadora dels informatius d’Antena 3, és una de les cares més conegudes del nostre país. Carrillo és molt valorada per la seua feina junt amb Matías Prats, però també per la seua contínua tasca divulgativa i reivindicativa en les xarxes socials.

 

Un dels seus últims missatges publicats en el seu compte de Twitter ha sigut molt aplaudit per numerosos ciutadans i professionals sanitaris, ja que la presentadora ha plantejat una proposta per a accelerar el ritme de vacunació en Espanya. El tuit s’ha tornat viral. 

 

La proposta de Mónica Carrillo per a accelerar el pla de vacunació en Espanya

El govern d’Espanya, de la mà de Fernando Simón i Salvador Illa, ha manifestat la seua intenció d’arribar a l’estiu amb el 70% de la població vacunada. No obstant això, este pla del govern pareix especialment complicat de complir si atenem a les xifres de vacunació actuals en Espanya, que presenten moltes variacions en funció de les diferents comunitats autònomes.

 

Mónica Carrillo considera inacceptable el ritme actual de vacunació, especialment estant immersos en una tercera onada. Per esta raó, la presentadora d’Antena 3 ha deixat una proposta en Twitter per a augmentar el ritme de la campanya de vacunació i conseguir la immunització de la població tan prompte com es puga. «Plantejaré una bogeria: per què no vacunar 24×7?», ha escrit Mónica Carrillo usant el seu particular sentit de la ironia.

 

La periodista triomfa en Twitter

La proposta de la presentadora es basa en establir un pla intensiu de vacunació durant les 24 hores del dia i els set dies de la setmana, una idea que compta amb el suport de molts usuaris de Twitter. El tuit ja acumula 5.600 retuits, 34.000 ‘likes’, arribant a fer-se viral en les xarxes socials. Alguns usuaris han usat el to irònic de Mónica Carrillo per a fer broma.

 

«Tenim els bars tancats, a vore qui aguanta despert per la nit», manifesta un usuari com argument en contra d’esta iniciativa. «Perquè això seria fer les coses bé, cosa que no s’estila, no sé per què», afegix un altre usuari atacant als polítics espanyols.

 

Per què és tan lent el ritme de vacunació en Espanya?

A pesar de les afirmacions i les dades que situen a Espanya com un dels països d’Europa amb millors dades de vacunació, la veritat és que la campanya avança lentament. Segons s’ha informat, la major part de les regions no han contractat personal sanitari per a assumir el ritme de vacunació necessari, el que ha impedit una administració més ràpida de les dosis.

 

És per això que les millors taxes de vacunació es troben en els territoris que han contractat personal específic per a vacunar. Este és el cas de Canàries, Astúries i Galícia, que encapçalen el rànquing de taxa de vacunació gràcies als seus reforços de plantilla i les seues pagues extres als sanitaris per a que treballen en festiu i doblen torns.

 

En este sentit, per poder dur a terme la proposta de Mónica Carrillo de vacunar 24×7, els governs autonòmics haurien de centrar tots els seus esforços en contractar nou personal i organitzar una campanya de vacunació intensa i sense pausa.

 

Fins al moment, més de mig milió de persones han sigut vacunades contra la Covid-19 en Espanya, fet que suposa un 59,3 per cent de les 1.139.400 dosis lliurades a les comunitats autònomes, segons les dades de Sanitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.