Obert el termini per a inscriure’s a les Escoles Oficials d’Idiomes

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat amb el lema ‘Un idioma més, una barrera menys’, una campanya informativa dirigida als joves a partir de 14 anys per a estudiar llengües en les EOI. Es tracta d’informació de servei dirigida fonamentalment a joves que actualment cursen ESO, Batxillerat i FP.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, explica que “volem donar a conéixer les EOI a l’alumnat dels instituts i oferir-los la possibilitat d’aprendre més idiomes, fins a 17 llengües diferents, dins de l’ensenyament públic, amb titulacions oficials i reconegudes en l’àmbit estatal, i així ampliar i complementar la seua formació en llengües des de les etapes escolars”.

Trenzano ha continuat: “Existeix la percepció generalitzada que les escoles oficials d’idiomes només són per a persones majors d’edat i això no és així: qualsevol jove, a partir dels 14 anys, pot matricular-se per a estudiar una llengua que siga diferent de la que cursa com a primer idioma estranger en l’ESO, i a partir dels 16 anys poden triar aprendre qualsevol idioma que oferim en les EOI, inclòs el cursat com a primer idioma estranger en ESO, Batxillerat o FP”.

L’objectiu d’esta campanya informativa és complir el mandat de la Comissió Europea, que és també una aposta del departament, “que qualsevol valencià o valenciana siga competent en les llengües oficials i incorpore altres dos més”, subratlla Trenzano.

“Conéixer llengües obri les portes a altres països, a altres cultures i enforteix el diàleg intercultural. A més, augmenta les possibilitats als nostres alumnes a l’hora de buscar un lloc de treball en el futur i, per tant, aprendre un idioma nou és obrir més possibilitats de futur”, continua.

 

Més de 84.300 places en 68 municipis

 

La xarxa de 24 EOI d’Educació, present en 68 municipis, suma 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions.

Per al pròxim curs en les EOI s’ofereixen més de 84.300 places de cursos per a aprendre fins a 17 llengües: alemany, anglés, àrab, basc, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes està obert en la web telematricula.es fins al 28 de juny en fase ordinària, i s’obrirà de nou en fase extraordinària del 15 al 19 de setembre.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, fins a 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació (si és la seu principal o la secció), el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants, en un màxim de tres idiomes.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs es pot consultar en el portal web de les EOI. L’oferta inclou cursos de quatre hores a la setmana repartides en dos sessions de dos hores.

També existeix la possibilitat de cursos complementaris de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

A més, els centres d’Educació Secundària i les EOI poden trobar en l’enllaç tot el material de la campanya ‘Un idioma més, una barrera menys’: cartells per a imprimir i penjar en els taulers del centre, ‘bàners’ per a la web del centre i altres arxius per a difondre per les xarxes socials entre l’alumnat i les famílies.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.