Obert el termini per a inscriure’s a les Escoles Oficials d’Idiomes

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat amb el lema ‘Un idioma més, una barrera menys’, una campanya informativa dirigida als joves a partir de 14 anys per a estudiar llengües en les EOI. Es tracta d’informació de servei dirigida fonamentalment a joves que actualment cursen ESO, Batxillerat i FP.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, explica que “volem donar a conéixer les EOI a l’alumnat dels instituts i oferir-los la possibilitat d’aprendre més idiomes, fins a 17 llengües diferents, dins de l’ensenyament públic, amb titulacions oficials i reconegudes en l’àmbit estatal, i així ampliar i complementar la seua formació en llengües des de les etapes escolars”.

Trenzano ha continuat: “Existeix la percepció generalitzada que les escoles oficials d’idiomes només són per a persones majors d’edat i això no és així: qualsevol jove, a partir dels 14 anys, pot matricular-se per a estudiar una llengua que siga diferent de la que cursa com a primer idioma estranger en l’ESO, i a partir dels 16 anys poden triar aprendre qualsevol idioma que oferim en les EOI, inclòs el cursat com a primer idioma estranger en ESO, Batxillerat o FP”.

L’objectiu d’esta campanya informativa és complir el mandat de la Comissió Europea, que és també una aposta del departament, “que qualsevol valencià o valenciana siga competent en les llengües oficials i incorpore altres dos més”, subratlla Trenzano.

“Conéixer llengües obri les portes a altres països, a altres cultures i enforteix el diàleg intercultural. A més, augmenta les possibilitats als nostres alumnes a l’hora de buscar un lloc de treball en el futur i, per tant, aprendre un idioma nou és obrir més possibilitats de futur”, continua.

 

Més de 84.300 places en 68 municipis

 

La xarxa de 24 EOI d’Educació, present en 68 municipis, suma 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions.

Per al pròxim curs en les EOI s’ofereixen més de 84.300 places de cursos per a aprendre fins a 17 llengües: alemany, anglés, àrab, basc, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes està obert en la web telematricula.es fins al 28 de juny en fase ordinària, i s’obrirà de nou en fase extraordinària del 15 al 19 de setembre.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, fins a 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació (si és la seu principal o la secció), el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants, en un màxim de tres idiomes.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs es pot consultar en el portal web de les EOI. L’oferta inclou cursos de quatre hores a la setmana repartides en dos sessions de dos hores.

També existeix la possibilitat de cursos complementaris de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

A més, els centres d’Educació Secundària i les EOI poden trobar en l’enllaç tot el material de la campanya ‘Un idioma més, una barrera menys’: cartells per a imprimir i penjar en els taulers del centre, ‘bàners’ per a la web del centre i altres arxius per a difondre per les xarxes socials entre l’alumnat i les famílies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.