13.1 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Obert el termini per a inscriure’s a les Escoles Oficials d’Idiomes

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat amb el lema ‘Un idioma més, una barrera menys’, una campanya informativa dirigida als joves a partir de 14 anys per a estudiar llengües en les EOI. Es tracta d’informació de servei dirigida fonamentalment a joves que actualment cursen ESO, Batxillerat i FP.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, explica que “volem donar a conéixer les EOI a l’alumnat dels instituts i oferir-los la possibilitat d’aprendre més idiomes, fins a 17 llengües diferents, dins de l’ensenyament públic, amb titulacions oficials i reconegudes en l’àmbit estatal, i així ampliar i complementar la seua formació en llengües des de les etapes escolars”.

Trenzano ha continuat: “Existeix la percepció generalitzada que les escoles oficials d’idiomes només són per a persones majors d’edat i això no és així: qualsevol jove, a partir dels 14 anys, pot matricular-se per a estudiar una llengua que siga diferent de la que cursa com a primer idioma estranger en l’ESO, i a partir dels 16 anys poden triar aprendre qualsevol idioma que oferim en les EOI, inclòs el cursat com a primer idioma estranger en ESO, Batxillerat o FP”.

L’objectiu d’esta campanya informativa és complir el mandat de la Comissió Europea, que és també una aposta del departament, “que qualsevol valencià o valenciana siga competent en les llengües oficials i incorpore altres dos més”, subratlla Trenzano.

“Conéixer llengües obri les portes a altres països, a altres cultures i enforteix el diàleg intercultural. A més, augmenta les possibilitats als nostres alumnes a l’hora de buscar un lloc de treball en el futur i, per tant, aprendre un idioma nou és obrir més possibilitats de futur”, continua.

 

Més de 84.300 places en 68 municipis

 

La xarxa de 24 EOI d’Educació, present en 68 municipis, suma 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions.

Per al pròxim curs en les EOI s’ofereixen més de 84.300 places de cursos per a aprendre fins a 17 llengües: alemany, anglés, àrab, basc, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes està obert en la web telematricula.es fins al 28 de juny en fase ordinària, i s’obrirà de nou en fase extraordinària del 15 al 19 de setembre.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, fins a 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació (si és la seu principal o la secció), el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants, en un màxim de tres idiomes.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs es pot consultar en el portal web de les EOI. L’oferta inclou cursos de quatre hores a la setmana repartides en dos sessions de dos hores.

També existeix la possibilitat de cursos complementaris de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

A més, els centres d’Educació Secundària i les EOI poden trobar en l’enllaç tot el material de la campanya ‘Un idioma més, una barrera menys’: cartells per a imprimir i penjar en els taulers del centre, ‘bàners’ per a la web del centre i altres arxius per a difondre per les xarxes socials entre l’alumnat i les famílies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.