Obert el termini per a inscriure’s a les Escoles Oficials d’Idiomes

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat amb el lema ‘Un idioma més, una barrera menys’, una campanya informativa dirigida als joves a partir de 14 anys per a estudiar llengües en les EOI. Es tracta d’informació de servei dirigida fonamentalment a joves que actualment cursen ESO, Batxillerat i FP.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, explica que “volem donar a conéixer les EOI a l’alumnat dels instituts i oferir-los la possibilitat d’aprendre més idiomes, fins a 17 llengües diferents, dins de l’ensenyament públic, amb titulacions oficials i reconegudes en l’àmbit estatal, i així ampliar i complementar la seua formació en llengües des de les etapes escolars”.

Trenzano ha continuat: “Existeix la percepció generalitzada que les escoles oficials d’idiomes només són per a persones majors d’edat i això no és així: qualsevol jove, a partir dels 14 anys, pot matricular-se per a estudiar una llengua que siga diferent de la que cursa com a primer idioma estranger en l’ESO, i a partir dels 16 anys poden triar aprendre qualsevol idioma que oferim en les EOI, inclòs el cursat com a primer idioma estranger en ESO, Batxillerat o FP”.

L’objectiu d’esta campanya informativa és complir el mandat de la Comissió Europea, que és també una aposta del departament, “que qualsevol valencià o valenciana siga competent en les llengües oficials i incorpore altres dos més”, subratlla Trenzano.

“Conéixer llengües obri les portes a altres països, a altres cultures i enforteix el diàleg intercultural. A més, augmenta les possibilitats als nostres alumnes a l’hora de buscar un lloc de treball en el futur i, per tant, aprendre un idioma nou és obrir més possibilitats de futur”, continua.

 

Més de 84.300 places en 68 municipis

 

La xarxa de 24 EOI d’Educació, present en 68 municipis, suma 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions.

Per al pròxim curs en les EOI s’ofereixen més de 84.300 places de cursos per a aprendre fins a 17 llengües: alemany, anglés, àrab, basc, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes està obert en la web telematricula.es fins al 28 de juny en fase ordinària, i s’obrirà de nou en fase extraordinària del 15 al 19 de setembre.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, fins a 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació (si és la seu principal o la secció), el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants, en un màxim de tres idiomes.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs es pot consultar en el portal web de les EOI. L’oferta inclou cursos de quatre hores a la setmana repartides en dos sessions de dos hores.

També existeix la possibilitat de cursos complementaris de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

A més, els centres d’Educació Secundària i les EOI poden trobar en l’enllaç tot el material de la campanya ‘Un idioma més, una barrera menys’: cartells per a imprimir i penjar en els taulers del centre, ‘bàners’ per a la web del centre i altres arxius per a difondre per les xarxes socials entre l’alumnat i les famílies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.