Obert el termini per a inscriure’s a les Escoles Oficials d’Idiomes

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha iniciat amb el lema ‘Un idioma més, una barrera menys’, una campanya informativa dirigida als joves a partir de 14 anys per a estudiar llengües en les EOI. Es tracta d’informació de servei dirigida fonamentalment a joves que actualment cursen ESO, Batxillerat i FP.

El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, explica que “volem donar a conéixer les EOI a l’alumnat dels instituts i oferir-los la possibilitat d’aprendre més idiomes, fins a 17 llengües diferents, dins de l’ensenyament públic, amb titulacions oficials i reconegudes en l’àmbit estatal, i així ampliar i complementar la seua formació en llengües des de les etapes escolars”.

Trenzano ha continuat: “Existeix la percepció generalitzada que les escoles oficials d’idiomes només són per a persones majors d’edat i això no és així: qualsevol jove, a partir dels 14 anys, pot matricular-se per a estudiar una llengua que siga diferent de la que cursa com a primer idioma estranger en l’ESO, i a partir dels 16 anys poden triar aprendre qualsevol idioma que oferim en les EOI, inclòs el cursat com a primer idioma estranger en ESO, Batxillerat o FP”.

L’objectiu d’esta campanya informativa és complir el mandat de la Comissió Europea, que és també una aposta del departament, “que qualsevol valencià o valenciana siga competent en les llengües oficials i incorpore altres dos més”, subratlla Trenzano.

“Conéixer llengües obri les portes a altres països, a altres cultures i enforteix el diàleg intercultural. A més, augmenta les possibilitats als nostres alumnes a l’hora de buscar un lloc de treball en el futur i, per tant, aprendre un idioma nou és obrir més possibilitats de futur”, continua.

 

Més de 84.300 places en 68 municipis

 

La xarxa de 24 EOI d’Educació, present en 68 municipis, suma 74 ubicacions diferents entre seus principals i seccions.

Per al pròxim curs en les EOI s’ofereixen més de 84.300 places de cursos per a aprendre fins a 17 llengües: alemany, anglés, àrab, basc, francés, grec, italià, japonés, portugués, romanés, rus, xinés, neerlandés, finés, polonés, valencià i espanyol.

El procés telemàtic per a sol·licitar plaça a les escoles oficials d’idiomes està obert en la web telematricula.es fins al 28 de juny en fase ordinària, i s’obrirà de nou en fase extraordinària del 15 al 19 de setembre.

Es poden presentar, en una única sol·licitud telemàtica, fins a 50 combinacions en les quals estaran indicats l’idioma, l’EOI triada, la seua ubicació (si és la seu principal o la secció), el nivell, el curs i la franja horària que més s’ajuste a les preferències de les persones sol·licitants, en un màxim de tres idiomes.

Tota la informació sobre l’admissió per al pròxim curs es pot consultar en el portal web de les EOI. L’oferta inclou cursos de quatre hores a la setmana repartides en dos sessions de dos hores.

També existeix la possibilitat de cursos complementaris de dos hores setmanals, de caràcter molt més pràctic.

A més, els centres d’Educació Secundària i les EOI poden trobar en l’enllaç tot el material de la campanya ‘Un idioma més, una barrera menys’: cartells per a imprimir i penjar en els taulers del centre, ‘bàners’ per a la web del centre i altres arxius per a difondre per les xarxes socials entre l’alumnat i les famílies.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.