11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

‘O la tombeu o la tombem’, les pintades a la creu del Ribalta

Advocats Cristians ha acudit a la justícia per demanar protecció per a la Creu del Ribalta, un monument en procés de ser retirat però sobre el qual ja han aparegut pintades insinuant la possibilitat d’accions no autoritzades per enderrocar-les.

 

Per això, esta associació ha presentat un escrit en què sol·licita mesures cautelars davant de la manifestació convocada “per grups d’extrema esquerra per a este dissabte 20 de novembre“.

 

 

L’escrit presentat assegura que els convocants d’esta concentració “han amenaçat recentment  d’enderrocar  la creu fent pintades al monument amb amenaces com “o la tombeu o la tombem”.

La manifestació d’este dissabte està convocada a la Plaça de la Independència, molt a prop de la Creu esmentada i el seu lema és: “el feixisme no es discuteix, es destrueix”.

La presidenta d’Advocats Cristians, Polònia Castellanos, assegura que este tipus d’actes són conseqüència de la política radical anticristiana duta a terme per l’Ajuntament de la ciutat.

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.