València destina 100.000 euros per a entitats sense ànim de lucre

La regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, ha explicat que la Junta de Govern ha aprovat hui la convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que promoguen la igualtat entre dones i homes en el municipi de València, per a l’any 2022.

La finalitat d’esta convocatòria de subvencions és impulsar la cooperació entre la iniciativa social i l’administració local per optimitzar els recursos existents, coordinar i complementar les actuacions municipals que es desenvolupen des de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, i impulsar i donar suport a les actuacions del moviment associatiu que fomenten l’empoderament i la participació de les dones en tots els àmbits de la vida.

L’import global de la convocatòria és de 100.000 euros, amb un màxim de 8.000 euros per projecte. Les subvencions seran per concurrència competitiva.

Són subvencionables els projectes que busquen potenciar relacions de parelles igualitàries, justes i equilibrades; informar, sensibilitzar, investigar i divulgar les desigualtats entre dones i homes, així com les causes i conseqüències del sistema sexe-gènere i les maneres d’arribar al seu qüestionament i desconstrucció, o la formació dirigida a l’empoderament i a la presa de consciència per part de les dones de les desigualtats de gènere i el suport per superar-les.

D’altra banda també es contemplen com a accions objecte de la subvenció: la protecció i defensa dels drets de les dones; la creació i manteniment de xarxes d’associacions i entitats de dones i espais de comunicació i relació; previndre i millorar l’atenció en matèria de violència masclista cap a les dones des d’una perspectiva d’empoderament per a estes.

Finalment, també el treball amb noves masculinitats per a l’empoderament de models masculins positius.

La regidora Lucía Beamud ha indicat que “des del govern municipal de Joan Ribó fem una aposta clara i decidida per la igualtat. Estes ajudes en són una mostra clara, però també la xarxa d’unitats d’igualtat als barris que estem estenent pels districtes de la ciutat. A la ja en funcionament al Cabanyal que dóna servici als barris del Marítim, ara estem en obres en la futura oficina de Torrefiel-Orriols. D’esta manera treballem en xarxa amb les diferents associacions i entitats de la ciutat amb l’objectiu de previndre la violència masclista o les agressions sexuals”.

Últimes notícies

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.