28.6 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

València posarà multes de fins a 3.000 euros per agressions a persones vulnerables

Fins a 3000 euros de sancions per agressions, no constitutives de delicte, contra persones vulnerables és el que estableix l’esborrany de la nova ordenança municipal de convivència ciutadana de la ciutat de València.

- Advertisement -Telegram València Diari

Es vol actuar en situacions que suposen una descriminació

L’Ajuntament de València vol actuar en situacions que suposen una discriminació per motius xenòfobs, racistes, sexistes, homòfobs o de qualsevol altra índole i fer un pas més enllà per a reconéixer i sancionar una altra sèrie de conductes, com són l’assetjament de carrer, especialment si es fa entre menors o sobre persones amb discapacitat.

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha explicat que moltes agressions no es denuncien perquè no són constitutives de delicte, però que el consistori imposarà sancions molts dures i perseguirà qualsevol agressió “per a enfortir els drets i llibertats dels valencians i valencianes“.

Què estableix el text que seran especialment perseguides?

El text estableix que seran “especialment perseguides” les agressions executades per grups que actuen en l’espai urbà, sobretot si són gravades per a ser difoses.

L’ordenança també podria sancionar la inacció i l’absència de denúncia per part d’organitzadors d’actes públics de naturalesa cultural, festiva, lúdica o esportiva quan tinguen coneixement de conductes contra la dignitat de les persones.

Què entenem per vulnerabilitat?

Un entorn afeblit ens posa en situació de risc i ens fa vulnerables. Una persona vulnerable és la que té un entorn personal, familiar o relacional i socioeconòmic afeblit i, a conseqüència d’això, té una situació de risc que podria desencadenar un procés d’exclusió social. El nivell de risc serà major o menor en funció del grau de deterioració del seu entorn. Així, per a nosaltres, pot estar en situació de vulnerabilitat tant un refugiat nouvingut com una persona amb més de 45 anys que ha perdut la seua ocupació. Cadascun tindrà un entorn diferent i, per tant, el nivell de risc i les solucions que cal buscar també seran diferents.

 

<

>  

 

 

 

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.