Conselleria descarta l’ús del Whatsapp en les escoles de Castelló

Canvis a WhatsApp

Imatge d’arxiu | Cedida

 

La Conselleria d’Educació ha decidit prohibir l’ús del Whatsapp com a ferramenta de comunicació entre els centres i les famílies en Castelló, segons informava el Periódico Mediterráneo. El motiu està relacionat amb el compliment de la Llei de protecció de dades de la Unió Europea.

 

Així, des de Conselleria es descarta l’ús d’esta aplicació de missatgeria instantània com a forma de fer arribar les notificacions del dia a dia a les famílies, com horaris, activitats o cartes internes, entre altres. Esta decisió ja va ser aprovada en desembre, però està sent recordada ara, davant el previsible alt número de qüestions a comunicar dels centres a les famílies de cara al final de curs.

 

Per altre costat, tampoc s’autoritza l’ús del Facebook per part dels centres educatius per a publicar o enviar fotos dels alumnes o les activitats que realitzen en el centre.

 

Telegram com a alternativa

El Periódico Mediterráneo recollia les paraules de la directora de l’Associació de Directors d’Infantil i Primària de Castelló, Noel Manzanares, qui explicava la situació actual d’esta normativa, que assegurava que està sent complida pels centres.

 

Com a alternativa per a les comunicacions amb les famílies, senyalava que s’utilitza l’aplicació Telegram, que sí que està autoritzada per la Conselleria d’Educació, com a forma d’enviar notificacions dels col·legis als pares, però només en una direcció.

 

En este sentit, els pares i mares poden llegir les notificacions, però no poden respondre a elles, ni accedir als telèfons dels altres pares i contactes del grup.

Últimes notícies

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.