Conselleria descarta l’ús del Whatsapp en les escoles de Castelló

Canvis a WhatsApp

Imatge d’arxiu | Cedida

 

La Conselleria d’Educació ha decidit prohibir l’ús del Whatsapp com a ferramenta de comunicació entre els centres i les famílies en Castelló, segons informava el Periódico Mediterráneo. El motiu està relacionat amb el compliment de la Llei de protecció de dades de la Unió Europea.

 

Així, des de Conselleria es descarta l’ús d’esta aplicació de missatgeria instantània com a forma de fer arribar les notificacions del dia a dia a les famílies, com horaris, activitats o cartes internes, entre altres. Esta decisió ja va ser aprovada en desembre, però està sent recordada ara, davant el previsible alt número de qüestions a comunicar dels centres a les famílies de cara al final de curs.

 

Per altre costat, tampoc s’autoritza l’ús del Facebook per part dels centres educatius per a publicar o enviar fotos dels alumnes o les activitats que realitzen en el centre.

 

Telegram com a alternativa

El Periódico Mediterráneo recollia les paraules de la directora de l’Associació de Directors d’Infantil i Primària de Castelló, Noel Manzanares, qui explicava la situació actual d’esta normativa, que assegurava que està sent complida pels centres.

 

Com a alternativa per a les comunicacions amb les famílies, senyalava que s’utilitza l’aplicació Telegram, que sí que està autoritzada per la Conselleria d’Educació, com a forma d’enviar notificacions dels col·legis als pares, però només en una direcció.

 

En este sentit, els pares i mares poden llegir les notificacions, però no poden respondre a elles, ni accedir als telèfons dels altres pares i contactes del grup.

Últimes notícies

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.