19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Conselleria descarta l’ús del Whatsapp en les escoles de Castelló

Canvis a WhatsApp

Imatge d’arxiu | Cedida

 

La Conselleria d’Educació ha decidit prohibir l’ús del Whatsapp com a ferramenta de comunicació entre els centres i les famílies en Castelló, segons informava el Periódico Mediterráneo. El motiu està relacionat amb el compliment de la Llei de protecció de dades de la Unió Europea.

 

Així, des de Conselleria es descarta l’ús d’esta aplicació de missatgeria instantània com a forma de fer arribar les notificacions del dia a dia a les famílies, com horaris, activitats o cartes internes, entre altres. Esta decisió ja va ser aprovada en desembre, però està sent recordada ara, davant el previsible alt número de qüestions a comunicar dels centres a les famílies de cara al final de curs.

 

Per altre costat, tampoc s’autoritza l’ús del Facebook per part dels centres educatius per a publicar o enviar fotos dels alumnes o les activitats que realitzen en el centre.

 

Telegram com a alternativa

El Periódico Mediterráneo recollia les paraules de la directora de l’Associació de Directors d’Infantil i Primària de Castelló, Noel Manzanares, qui explicava la situació actual d’esta normativa, que assegurava que està sent complida pels centres.

 

Com a alternativa per a les comunicacions amb les famílies, senyalava que s’utilitza l’aplicació Telegram, que sí que està autoritzada per la Conselleria d’Educació, com a forma d’enviar notificacions dels col·legis als pares, però només en una direcció.

 

En este sentit, els pares i mares poden llegir les notificacions, però no poden respondre a elles, ni accedir als telèfons dels altres pares i contactes del grup.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.