Conselleria descarta l’ús del Whatsapp en les escoles de Castelló

Canvis a WhatsApp

Imatge d’arxiu | Cedida

 

La Conselleria d’Educació ha decidit prohibir l’ús del Whatsapp com a ferramenta de comunicació entre els centres i les famílies en Castelló, segons informava el Periódico Mediterráneo. El motiu està relacionat amb el compliment de la Llei de protecció de dades de la Unió Europea.

 

Així, des de Conselleria es descarta l’ús d’esta aplicació de missatgeria instantània com a forma de fer arribar les notificacions del dia a dia a les famílies, com horaris, activitats o cartes internes, entre altres. Esta decisió ja va ser aprovada en desembre, però està sent recordada ara, davant el previsible alt número de qüestions a comunicar dels centres a les famílies de cara al final de curs.

 

Per altre costat, tampoc s’autoritza l’ús del Facebook per part dels centres educatius per a publicar o enviar fotos dels alumnes o les activitats que realitzen en el centre.

 

Telegram com a alternativa

El Periódico Mediterráneo recollia les paraules de la directora de l’Associació de Directors d’Infantil i Primària de Castelló, Noel Manzanares, qui explicava la situació actual d’esta normativa, que assegurava que està sent complida pels centres.

 

Com a alternativa per a les comunicacions amb les famílies, senyalava que s’utilitza l’aplicació Telegram, que sí que està autoritzada per la Conselleria d’Educació, com a forma d’enviar notificacions dels col·legis als pares, però només en una direcció.

 

En este sentit, els pares i mares poden llegir les notificacions, però no poden respondre a elles, ni accedir als telèfons dels altres pares i contactes del grup.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats possibles al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia de sol i calor amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibilitat de ruixats i tronades al nord, segons Aemet. Divendres arribarà un descens notable de les temperatures màximes, sobretot a la província de València, i augmentaran els núvols i les precipitacions al sud de València i nord d'Alacant.

Els hotels valencians tanquen maig fregant el 87% d’ocupació, quatre punts més que fa un any

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat el mes de maig amb una ocupació pròxima al 87%, quatre punts per damunt de 2025, amb València i Benidorm liderant i un fort impuls del turisme internacional.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.