Conselleria descarta l’ús del Whatsapp en les escoles de Castelló

Canvis a WhatsApp

Imatge d’arxiu | Cedida

 

La Conselleria d’Educació ha decidit prohibir l’ús del Whatsapp com a ferramenta de comunicació entre els centres i les famílies en Castelló, segons informava el Periódico Mediterráneo. El motiu està relacionat amb el compliment de la Llei de protecció de dades de la Unió Europea.

 

Així, des de Conselleria es descarta l’ús d’esta aplicació de missatgeria instantània com a forma de fer arribar les notificacions del dia a dia a les famílies, com horaris, activitats o cartes internes, entre altres. Esta decisió ja va ser aprovada en desembre, però està sent recordada ara, davant el previsible alt número de qüestions a comunicar dels centres a les famílies de cara al final de curs.

 

Per altre costat, tampoc s’autoritza l’ús del Facebook per part dels centres educatius per a publicar o enviar fotos dels alumnes o les activitats que realitzen en el centre.

 

Telegram com a alternativa

El Periódico Mediterráneo recollia les paraules de la directora de l’Associació de Directors d’Infantil i Primària de Castelló, Noel Manzanares, qui explicava la situació actual d’esta normativa, que assegurava que està sent complida pels centres.

 

Com a alternativa per a les comunicacions amb les famílies, senyalava que s’utilitza l’aplicació Telegram, que sí que està autoritzada per la Conselleria d’Educació, com a forma d’enviar notificacions dels col·legis als pares, però només en una direcció.

 

En este sentit, els pares i mares poden llegir les notificacions, però no poden respondre a elles, ni accedir als telèfons dels altres pares i contactes del grup.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU