Conselleria descarta l’ús del Whatsapp en les escoles de Castelló

Canvis a WhatsApp

Imatge d’arxiu | Cedida

 

La Conselleria d’Educació ha decidit prohibir l’ús del Whatsapp com a ferramenta de comunicació entre els centres i les famílies en Castelló, segons informava el Periódico Mediterráneo. El motiu està relacionat amb el compliment de la Llei de protecció de dades de la Unió Europea.

 

Així, des de Conselleria es descarta l’ús d’esta aplicació de missatgeria instantània com a forma de fer arribar les notificacions del dia a dia a les famílies, com horaris, activitats o cartes internes, entre altres. Esta decisió ja va ser aprovada en desembre, però està sent recordada ara, davant el previsible alt número de qüestions a comunicar dels centres a les famílies de cara al final de curs.

 

Per altre costat, tampoc s’autoritza l’ús del Facebook per part dels centres educatius per a publicar o enviar fotos dels alumnes o les activitats que realitzen en el centre.

 

Telegram com a alternativa

El Periódico Mediterráneo recollia les paraules de la directora de l’Associació de Directors d’Infantil i Primària de Castelló, Noel Manzanares, qui explicava la situació actual d’esta normativa, que assegurava que està sent complida pels centres.

 

Com a alternativa per a les comunicacions amb les famílies, senyalava que s’utilitza l’aplicació Telegram, que sí que està autoritzada per la Conselleria d’Educació, com a forma d’enviar notificacions dels col·legis als pares, però només en una direcció.

 

En este sentit, els pares i mares poden llegir les notificacions, però no poden respondre a elles, ni accedir als telèfons dels altres pares i contactes del grup.

Últimes notícies

Gómez xifra en 200.000 les persones sense atendre per la vaga mèdica en la Comunitat Valenciana

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, assegura que la vaga mèdica en la Comunitat Valenciana ha impedit atendre unes 200.000 persones en primària, consultes externes i cirurgies, i reclama a la ministra de Sanitat que assumisca la seua responsabilitat per a desbloquejar el conflicte abans de la pròxima convocatòria.

Sindicats convoquen una vaga indefinida en Groundforce al Prat i altres onze aeroports

CC.OO., UGT i ÚS criden a una vaga indefinida en Groundforce des del 30 de març en els principals aeroports, en plena disputa per salaris i poder adquisitiu.

El president de la Cambra de Comerç d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, sosté després de la seua detenció per un presumpte frau en els bons consum que mai s'ha emportat diners. Defén la seua trajectòria i confirma que optarà a la reelecció al juny.

Pérez Llorca abordarà en Les Corts la situació de la seua Consell i l’abandó de les infraestructures

Juanfran Pérez Llorca respondrà en Les Corts sobre la situació de la seua Consell i el suposat abandó del Govern central a les infraestructures de la Comunitat Valenciana, en una sessió de control marcada per les crítiques de l'oposició.

Cau una xarxa que va defraudar 32,8 milions amb el comerç de begudes alcohòliques

L'Agència Tributària i la Policia Nacional han desmantellat una xarxa que utilitzava empreses pantalla i factures falses per a defraudar 32,8 milions d'euros en el comerç de begudes alcohòliques entre 2019 i 2025.

La plantilla de CaixaBank va a la vaga per a denunciar la pressió comercial i exigir canvis laborals

La plantilla de CaixaBank secunda una jornada de vaga coincidint amb la junta d'accionistes a València per a denunciar la pressió comercial, la sobrecàrrega de treball i el seu impacte en la salut mental.

Detinguda al Campello una fugitiva reclamada per Rússia per suborns en un hospital

Una dona de 34 anys ha sigut arrestada al Campello en estar reclamada per Rússia, que l'acusa de subornar al cap mèdic d'un hospital per a aconseguir avantatge en diversos contractes.

Pérez Llorca elogia el tracte cordial d’Arcadi España però tem que canvie en el Govern de Sánchez

Juanfran Pérez Llorca destaca el tracte cordial i dialogant del nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, però advertix que altres socialistes van canviar en entrar en la cúpula del Govern de Pedro Sánchez i exigix solucions a l'infrafinançament valencià.