15 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Vila-real recupera els mercats ambulants al centre com a revulsiu econòmic

 

Els mercats ambulants de roba i de verdures tornen al centre. Un any després de la seua reubicació després de l’esclat de la pandèmia per la covid-19, els mercats ambulants recuperen el seu emplaçament en el centre com a revulsiu econòmic, encara que lleugerament adaptat a les noves circumstàncies que imposa la lluita contra el coronavirus: el mercat ambulant de roba i complements dels dimecres s’instal·larà únicament a la plaça Major, mentre que el dels dissabtes es localitzarà als carrers Cardenal Tarancón, José Ramón Batalla, Hospital i raval del Carmen, deixant lliure la plaça de l’Ajuntament.

“Tal com ens vam comprometre, a penes les condicions sanitàries ho han permés, els mercats ambulants tornen al centre de la ciutat per a servir també d’impuls i dinamització econòmica per a afavorir la recuperació post-covid”, valora el regidor d’Economia, Xus Madrigal, qui avança que la reubicació dels mercats ambulants serà ja efectiva a partir del dimecres de la setmana que ve. Per a això, hui s’ha celebrat el sorteig de les parades de roba i complements que s’instal·laran tant els dimecres com els dissabtes en els diferents emplaçaments.

 

 

Reubicació mercat ambulant entre setmana 

 

Entre setmana, la reubicació del mercat ambulant a l’emplaçament únic de la plaça Major obliga a reduir el nombre de llocs. D’esta manera, les diferents parades s’instal·laran amb una periodicitat quinzenal; és a dir, la meitat dels llocs una setmana i l’altra meitat, la següent, amb unes 35 en cada mercat.

“Esta decisió s’ha pres de manera consensuada amb els venedors i també amb els comerciants del centre, de manera que tots els llocs de venda estiguen situats en un emplaçament únic, que estarà perimetrat, complint amb les obligacions de prevenció sanitària que imposa la covid-19”, argumenta Madrigal.

 

Reubicació mercat ambulant caps de setmana

En el cas del cap de setmana, el mig centenar de llocs de fruita i verdura recuperen la seua ubicació pre-covid a l’avinguda del Cardenal Tarancón, mentre que els 90 llocs de roba i complements que munten a Vila-real podran traure els seus productes al carrer en una nova ubicació, que quedarà delimitada en forma de ‘t’ des del carrer Hospital (enfront del Convent, espai d’art), Barranquet i raval del Carme. “D’esta manera, s’allibera també els caps de setmana la plaça Major i s’aconsegueix una ubicació única, fàcilment  perimetrable i més esponjada per al nostre mercat, que en tot cas se celebrarà sempre complint amb les mesures de prevenció sanitària vigents a cada moment”, puntualitza el responsable d’Economia, qui detalla que el muntatge de les parades no començarà fins a les 7.00 hores del matí.

Amb el retorn al centre dels mercats de roba i de verdures, Vila-real recupera la ‘normalitat’ en tots els seus mercats ambulants al complet, ja que els d’antiguitats, a la plaça del Llaurador, i el de proximitat dels dijous ja se celebren a les seues ubicacions tradicionals.

“Els mercats ambulants són un puntal de la nostra oferta comercial; ens ajuden a dinamitzar els comerços i l’activitat econòmica a la ciutat i atrauen també a consumidors de poblacions veïnes. Per això, vam ser pioners a recuperar els mercats en les primeres fases de la desescalada, en noves ubicacions que ens han permés garantir la seguretat sanitària tant de venedors com d’usuaris”, valora Madrigal.

“Vull agrair la comprensió i l’esforç de tots els venedors durant estos mesos, en els quals hem tractat sempre de donar la millor resposta possible tant a venedors com a usuaris, sense renunciar un àpex a la seguretat. Ara, en les noves circumstàncies, amb les restriccions més relaxades i la campanya de vacunació avançant cada dia més, podem recuperar la ubicació cèntrica, que estem segurs que serà un nou revulsiu tant per als mateixos mercats ambulants com per a la xarxa comercial de la ciutat”, conclou.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.