10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Vila-real recupera els mercats ambulants al centre com a revulsiu econòmic

 

Els mercats ambulants de roba i de verdures tornen al centre. Un any després de la seua reubicació després de l’esclat de la pandèmia per la covid-19, els mercats ambulants recuperen el seu emplaçament en el centre com a revulsiu econòmic, encara que lleugerament adaptat a les noves circumstàncies que imposa la lluita contra el coronavirus: el mercat ambulant de roba i complements dels dimecres s’instal·larà únicament a la plaça Major, mentre que el dels dissabtes es localitzarà als carrers Cardenal Tarancón, José Ramón Batalla, Hospital i raval del Carmen, deixant lliure la plaça de l’Ajuntament.

“Tal com ens vam comprometre, a penes les condicions sanitàries ho han permés, els mercats ambulants tornen al centre de la ciutat per a servir també d’impuls i dinamització econòmica per a afavorir la recuperació post-covid”, valora el regidor d’Economia, Xus Madrigal, qui avança que la reubicació dels mercats ambulants serà ja efectiva a partir del dimecres de la setmana que ve. Per a això, hui s’ha celebrat el sorteig de les parades de roba i complements que s’instal·laran tant els dimecres com els dissabtes en els diferents emplaçaments.

 

 

Reubicació mercat ambulant entre setmana 

 

Entre setmana, la reubicació del mercat ambulant a l’emplaçament únic de la plaça Major obliga a reduir el nombre de llocs. D’esta manera, les diferents parades s’instal·laran amb una periodicitat quinzenal; és a dir, la meitat dels llocs una setmana i l’altra meitat, la següent, amb unes 35 en cada mercat.

“Esta decisió s’ha pres de manera consensuada amb els venedors i també amb els comerciants del centre, de manera que tots els llocs de venda estiguen situats en un emplaçament únic, que estarà perimetrat, complint amb les obligacions de prevenció sanitària que imposa la covid-19”, argumenta Madrigal.

 

Reubicació mercat ambulant caps de setmana

En el cas del cap de setmana, el mig centenar de llocs de fruita i verdura recuperen la seua ubicació pre-covid a l’avinguda del Cardenal Tarancón, mentre que els 90 llocs de roba i complements que munten a Vila-real podran traure els seus productes al carrer en una nova ubicació, que quedarà delimitada en forma de ‘t’ des del carrer Hospital (enfront del Convent, espai d’art), Barranquet i raval del Carme. “D’esta manera, s’allibera també els caps de setmana la plaça Major i s’aconsegueix una ubicació única, fàcilment  perimetrable i més esponjada per al nostre mercat, que en tot cas se celebrarà sempre complint amb les mesures de prevenció sanitària vigents a cada moment”, puntualitza el responsable d’Economia, qui detalla que el muntatge de les parades no començarà fins a les 7.00 hores del matí.

Amb el retorn al centre dels mercats de roba i de verdures, Vila-real recupera la ‘normalitat’ en tots els seus mercats ambulants al complet, ja que els d’antiguitats, a la plaça del Llaurador, i el de proximitat dels dijous ja se celebren a les seues ubicacions tradicionals.

“Els mercats ambulants són un puntal de la nostra oferta comercial; ens ajuden a dinamitzar els comerços i l’activitat econòmica a la ciutat i atrauen també a consumidors de poblacions veïnes. Per això, vam ser pioners a recuperar els mercats en les primeres fases de la desescalada, en noves ubicacions que ens han permés garantir la seguretat sanitària tant de venedors com d’usuaris”, valora Madrigal.

“Vull agrair la comprensió i l’esforç de tots els venedors durant estos mesos, en els quals hem tractat sempre de donar la millor resposta possible tant a venedors com a usuaris, sense renunciar un àpex a la seguretat. Ara, en les noves circumstàncies, amb les restriccions més relaxades i la campanya de vacunació avançant cada dia més, podem recuperar la ubicació cèntrica, que estem segurs que serà un nou revulsiu tant per als mateixos mercats ambulants com per a la xarxa comercial de la ciutat”, conclou.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.