16.2 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Vila-real recupera els mercats ambulants al centre com a revulsiu econòmic

 

Els mercats ambulants de roba i de verdures tornen al centre. Un any després de la seua reubicació després de l’esclat de la pandèmia per la covid-19, els mercats ambulants recuperen el seu emplaçament en el centre com a revulsiu econòmic, encara que lleugerament adaptat a les noves circumstàncies que imposa la lluita contra el coronavirus: el mercat ambulant de roba i complements dels dimecres s’instal·larà únicament a la plaça Major, mentre que el dels dissabtes es localitzarà als carrers Cardenal Tarancón, José Ramón Batalla, Hospital i raval del Carmen, deixant lliure la plaça de l’Ajuntament.

“Tal com ens vam comprometre, a penes les condicions sanitàries ho han permés, els mercats ambulants tornen al centre de la ciutat per a servir també d’impuls i dinamització econòmica per a afavorir la recuperació post-covid”, valora el regidor d’Economia, Xus Madrigal, qui avança que la reubicació dels mercats ambulants serà ja efectiva a partir del dimecres de la setmana que ve. Per a això, hui s’ha celebrat el sorteig de les parades de roba i complements que s’instal·laran tant els dimecres com els dissabtes en els diferents emplaçaments.

 

 

Reubicació mercat ambulant entre setmana 

 

Entre setmana, la reubicació del mercat ambulant a l’emplaçament únic de la plaça Major obliga a reduir el nombre de llocs. D’esta manera, les diferents parades s’instal·laran amb una periodicitat quinzenal; és a dir, la meitat dels llocs una setmana i l’altra meitat, la següent, amb unes 35 en cada mercat.

“Esta decisió s’ha pres de manera consensuada amb els venedors i també amb els comerciants del centre, de manera que tots els llocs de venda estiguen situats en un emplaçament únic, que estarà perimetrat, complint amb les obligacions de prevenció sanitària que imposa la covid-19”, argumenta Madrigal.

 

Reubicació mercat ambulant caps de setmana

En el cas del cap de setmana, el mig centenar de llocs de fruita i verdura recuperen la seua ubicació pre-covid a l’avinguda del Cardenal Tarancón, mentre que els 90 llocs de roba i complements que munten a Vila-real podran traure els seus productes al carrer en una nova ubicació, que quedarà delimitada en forma de ‘t’ des del carrer Hospital (enfront del Convent, espai d’art), Barranquet i raval del Carme. “D’esta manera, s’allibera també els caps de setmana la plaça Major i s’aconsegueix una ubicació única, fàcilment  perimetrable i més esponjada per al nostre mercat, que en tot cas se celebrarà sempre complint amb les mesures de prevenció sanitària vigents a cada moment”, puntualitza el responsable d’Economia, qui detalla que el muntatge de les parades no començarà fins a les 7.00 hores del matí.

Amb el retorn al centre dels mercats de roba i de verdures, Vila-real recupera la ‘normalitat’ en tots els seus mercats ambulants al complet, ja que els d’antiguitats, a la plaça del Llaurador, i el de proximitat dels dijous ja se celebren a les seues ubicacions tradicionals.

“Els mercats ambulants són un puntal de la nostra oferta comercial; ens ajuden a dinamitzar els comerços i l’activitat econòmica a la ciutat i atrauen també a consumidors de poblacions veïnes. Per això, vam ser pioners a recuperar els mercats en les primeres fases de la desescalada, en noves ubicacions que ens han permés garantir la seguretat sanitària tant de venedors com d’usuaris”, valora Madrigal.

“Vull agrair la comprensió i l’esforç de tots els venedors durant estos mesos, en els quals hem tractat sempre de donar la millor resposta possible tant a venedors com a usuaris, sense renunciar un àpex a la seguretat. Ara, en les noves circumstàncies, amb les restriccions més relaxades i la campanya de vacunació avançant cada dia més, podem recuperar la ubicació cèntrica, que estem segurs que serà un nou revulsiu tant per als mateixos mercats ambulants com per a la xarxa comercial de la ciutat”, conclou.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.