15.4 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Vila-real recupera els mercats ambulants al centre com a revulsiu econòmic

 

Els mercats ambulants de roba i de verdures tornen al centre. Un any després de la seua reubicació després de l’esclat de la pandèmia per la covid-19, els mercats ambulants recuperen el seu emplaçament en el centre com a revulsiu econòmic, encara que lleugerament adaptat a les noves circumstàncies que imposa la lluita contra el coronavirus: el mercat ambulant de roba i complements dels dimecres s’instal·larà únicament a la plaça Major, mentre que el dels dissabtes es localitzarà als carrers Cardenal Tarancón, José Ramón Batalla, Hospital i raval del Carmen, deixant lliure la plaça de l’Ajuntament.

“Tal com ens vam comprometre, a penes les condicions sanitàries ho han permés, els mercats ambulants tornen al centre de la ciutat per a servir també d’impuls i dinamització econòmica per a afavorir la recuperació post-covid”, valora el regidor d’Economia, Xus Madrigal, qui avança que la reubicació dels mercats ambulants serà ja efectiva a partir del dimecres de la setmana que ve. Per a això, hui s’ha celebrat el sorteig de les parades de roba i complements que s’instal·laran tant els dimecres com els dissabtes en els diferents emplaçaments.

 

 

Reubicació mercat ambulant entre setmana 

 

Entre setmana, la reubicació del mercat ambulant a l’emplaçament únic de la plaça Major obliga a reduir el nombre de llocs. D’esta manera, les diferents parades s’instal·laran amb una periodicitat quinzenal; és a dir, la meitat dels llocs una setmana i l’altra meitat, la següent, amb unes 35 en cada mercat.

“Esta decisió s’ha pres de manera consensuada amb els venedors i també amb els comerciants del centre, de manera que tots els llocs de venda estiguen situats en un emplaçament únic, que estarà perimetrat, complint amb les obligacions de prevenció sanitària que imposa la covid-19”, argumenta Madrigal.

 

Reubicació mercat ambulant caps de setmana

En el cas del cap de setmana, el mig centenar de llocs de fruita i verdura recuperen la seua ubicació pre-covid a l’avinguda del Cardenal Tarancón, mentre que els 90 llocs de roba i complements que munten a Vila-real podran traure els seus productes al carrer en una nova ubicació, que quedarà delimitada en forma de ‘t’ des del carrer Hospital (enfront del Convent, espai d’art), Barranquet i raval del Carme. “D’esta manera, s’allibera també els caps de setmana la plaça Major i s’aconsegueix una ubicació única, fàcilment  perimetrable i més esponjada per al nostre mercat, que en tot cas se celebrarà sempre complint amb les mesures de prevenció sanitària vigents a cada moment”, puntualitza el responsable d’Economia, qui detalla que el muntatge de les parades no començarà fins a les 7.00 hores del matí.

Amb el retorn al centre dels mercats de roba i de verdures, Vila-real recupera la ‘normalitat’ en tots els seus mercats ambulants al complet, ja que els d’antiguitats, a la plaça del Llaurador, i el de proximitat dels dijous ja se celebren a les seues ubicacions tradicionals.

“Els mercats ambulants són un puntal de la nostra oferta comercial; ens ajuden a dinamitzar els comerços i l’activitat econòmica a la ciutat i atrauen també a consumidors de poblacions veïnes. Per això, vam ser pioners a recuperar els mercats en les primeres fases de la desescalada, en noves ubicacions que ens han permés garantir la seguretat sanitària tant de venedors com d’usuaris”, valora Madrigal.

“Vull agrair la comprensió i l’esforç de tots els venedors durant estos mesos, en els quals hem tractat sempre de donar la millor resposta possible tant a venedors com a usuaris, sense renunciar un àpex a la seguretat. Ara, en les noves circumstàncies, amb les restriccions més relaxades i la campanya de vacunació avançant cada dia més, podem recuperar la ubicació cèntrica, que estem segurs que serà un nou revulsiu tant per als mateixos mercats ambulants com per a la xarxa comercial de la ciutat”, conclou.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.