12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

STEPV inicia una campanya perquè docents i centres reclamen ‘els llocs que falten’ de l’Acord de Plantilles

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha llançat una campanya per a docents i centres educatius reclamen “els llocs que falten” de l’Acord de Plantilles.

L’organització sindical critica, en un comunicat, que la Conselleria d’Educació “continua burlant-se” del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i dels centres al no aplicar este acord.

STEPV recorda que ja va sol·licitar a l’Alt Tribunal valencià que sol·licitara a l’administració educativa l’execució de les interlocutòries pels quals es recuperen els acords de plantilles docents i, per tant, “cal adjudicar les places que falten en els centres d’Infantil i Primària i Secundària i FP, al voltant d’un miler de llocs de treball”.

Des de la primera interlocutòria del TSJ, el 17 de setembre del 2024, la Conselleria d’Educació “ha maniobrat per a impedir aplicar els acords de plantilles: va presentar recurs de reposició, que també va ser desestimat pel TSJ, de manera que ja són dos interlocutòries que la Consellería hauria d’aplicar”, insistix STEPV.

Com no ha sigut així, afigen, STEPV va presentar una sol·licitud al TSJ d’execució de les interlocutòries, que va ser remesa a la Conselleria d’Educació, que acaba de contestar “amb més excuses i arguments delirants”.

“D’una banda, s’afirma que han reforçat les plantilles dels centres afectats per la dana, alguna cosa que no és cert, perquè només s’han creat 8 vacants en els més de 100 centres afectats, que tampoc se sap si són per a reforçar les plantilles o per a cobrir jubilacions. D’altra banda, això no té res a veure amb els acords de plantilles perquè, suposant que fóra cert, no són places estructurals, sinó increments puntuals per a fer front a una situació extraordinària”, argumenta el sindicat.

A més, la Consellería afirma que es troba en una disjuntiva que consistix en el següent: “d’una banda, vulnerar el dret d’una part del professorat a escollir les noves places, la qual cosa implicaria la interposició de recursos i demandes”, és a dir, que si adjudiquen les places al professorat interí, els qui van ser adjudicats al juliol reclamarien estes noves places perquè no es van oferir al juliol. I, per un altre, perjudicar a l’alumnat si les canviem al professorat a meitat de curs”, és a dir, repetir les adjudicacions de juliol.

Per a STEPV és “fals” que existisca esta disjuntiva, perquè les places que falten per adjudicar “ni estaven pressupostades ni creades al juliol”. “Per tant, legalment no s’han de repetir les adjudicacions. De fet, quan el professorat adjudicat al juliol reclama places oferides a setembre, la Consellería no atén estes reclamacions per este motiu”, exposa.

STEPV remarca que “el que ha de fer la Conselleria és crear les places i oferir-les a les adjudicacions contínues setmanals”.

En este context, STEPV ha preparat una campanya de reclamacions per al professorat interí que està en l’atur esperant estes places. Igualment, ha engegat una campanya de reclamacions per part dels centres educatius perquè exigisquen a Educació les places que els falten per l’aplicació dels acords de plantilles docents.

ESTUDIA VIA PENAL

D’altra banda, STEPV avança que està treballant amb altres sindicats de la Taula Sectorial per a convocar noves accions i els servicis jurídics del sindicat estan estudiant la possibilitat d’iniciar la via penal per l’incompliment de la Consellería d’Educació de les interlocutòries judicials.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.