STEPV inicia una campanya perquè docents i centres reclamen ‘els llocs que falten’ de l’Acord de Plantilles

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha llançat una campanya per a docents i centres educatius reclamen “els llocs que falten” de l’Acord de Plantilles.

L’organització sindical critica, en un comunicat, que la Conselleria d’Educació “continua burlant-se” del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i dels centres al no aplicar este acord.

STEPV recorda que ja va sol·licitar a l’Alt Tribunal valencià que sol·licitara a l’administració educativa l’execució de les interlocutòries pels quals es recuperen els acords de plantilles docents i, per tant, “cal adjudicar les places que falten en els centres d’Infantil i Primària i Secundària i FP, al voltant d’un miler de llocs de treball”.

Des de la primera interlocutòria del TSJ, el 17 de setembre del 2024, la Conselleria d’Educació “ha maniobrat per a impedir aplicar els acords de plantilles: va presentar recurs de reposició, que també va ser desestimat pel TSJ, de manera que ja són dos interlocutòries que la Consellería hauria d’aplicar”, insistix STEPV.

Com no ha sigut així, afigen, STEPV va presentar una sol·licitud al TSJ d’execució de les interlocutòries, que va ser remesa a la Conselleria d’Educació, que acaba de contestar “amb més excuses i arguments delirants”.

“D’una banda, s’afirma que han reforçat les plantilles dels centres afectats per la dana, alguna cosa que no és cert, perquè només s’han creat 8 vacants en els més de 100 centres afectats, que tampoc se sap si són per a reforçar les plantilles o per a cobrir jubilacions. D’altra banda, això no té res a veure amb els acords de plantilles perquè, suposant que fóra cert, no són places estructurals, sinó increments puntuals per a fer front a una situació extraordinària”, argumenta el sindicat.

A més, la Consellería afirma que es troba en una disjuntiva que consistix en el següent: “d’una banda, vulnerar el dret d’una part del professorat a escollir les noves places, la qual cosa implicaria la interposició de recursos i demandes”, és a dir, que si adjudiquen les places al professorat interí, els qui van ser adjudicats al juliol reclamarien estes noves places perquè no es van oferir al juliol. I, per un altre, perjudicar a l’alumnat si les canviem al professorat a meitat de curs”, és a dir, repetir les adjudicacions de juliol.

Per a STEPV és “fals” que existisca esta disjuntiva, perquè les places que falten per adjudicar “ni estaven pressupostades ni creades al juliol”. “Per tant, legalment no s’han de repetir les adjudicacions. De fet, quan el professorat adjudicat al juliol reclama places oferides a setembre, la Consellería no atén estes reclamacions per este motiu”, exposa.

STEPV remarca que “el que ha de fer la Conselleria és crear les places i oferir-les a les adjudicacions contínues setmanals”.

En este context, STEPV ha preparat una campanya de reclamacions per al professorat interí que està en l’atur esperant estes places. Igualment, ha engegat una campanya de reclamacions per part dels centres educatius perquè exigisquen a Educació les places que els falten per l’aplicació dels acords de plantilles docents.

ESTUDIA VIA PENAL

D’altra banda, STEPV avança que està treballant amb altres sindicats de la Taula Sectorial per a convocar noves accions i els servicis jurídics del sindicat estan estudiant la possibilitat d’iniciar la via penal per l’incompliment de la Consellería d’Educació de les interlocutòries judicials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.