STEPV inicia una campanya perquè docents i centres reclamen ‘els llocs que falten’ de l’Acord de Plantilles

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha llançat una campanya per a docents i centres educatius reclamen “els llocs que falten” de l’Acord de Plantilles.

L’organització sindical critica, en un comunicat, que la Conselleria d’Educació “continua burlant-se” del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i dels centres al no aplicar este acord.

STEPV recorda que ja va sol·licitar a l’Alt Tribunal valencià que sol·licitara a l’administració educativa l’execució de les interlocutòries pels quals es recuperen els acords de plantilles docents i, per tant, “cal adjudicar les places que falten en els centres d’Infantil i Primària i Secundària i FP, al voltant d’un miler de llocs de treball”.

Des de la primera interlocutòria del TSJ, el 17 de setembre del 2024, la Conselleria d’Educació “ha maniobrat per a impedir aplicar els acords de plantilles: va presentar recurs de reposició, que també va ser desestimat pel TSJ, de manera que ja són dos interlocutòries que la Consellería hauria d’aplicar”, insistix STEPV.

Com no ha sigut així, afigen, STEPV va presentar una sol·licitud al TSJ d’execució de les interlocutòries, que va ser remesa a la Conselleria d’Educació, que acaba de contestar “amb més excuses i arguments delirants”.

“D’una banda, s’afirma que han reforçat les plantilles dels centres afectats per la dana, alguna cosa que no és cert, perquè només s’han creat 8 vacants en els més de 100 centres afectats, que tampoc se sap si són per a reforçar les plantilles o per a cobrir jubilacions. D’altra banda, això no té res a veure amb els acords de plantilles perquè, suposant que fóra cert, no són places estructurals, sinó increments puntuals per a fer front a una situació extraordinària”, argumenta el sindicat.

A més, la Consellería afirma que es troba en una disjuntiva que consistix en el següent: “d’una banda, vulnerar el dret d’una part del professorat a escollir les noves places, la qual cosa implicaria la interposició de recursos i demandes”, és a dir, que si adjudiquen les places al professorat interí, els qui van ser adjudicats al juliol reclamarien estes noves places perquè no es van oferir al juliol. I, per un altre, perjudicar a l’alumnat si les canviem al professorat a meitat de curs”, és a dir, repetir les adjudicacions de juliol.

Per a STEPV és “fals” que existisca esta disjuntiva, perquè les places que falten per adjudicar “ni estaven pressupostades ni creades al juliol”. “Per tant, legalment no s’han de repetir les adjudicacions. De fet, quan el professorat adjudicat al juliol reclama places oferides a setembre, la Consellería no atén estes reclamacions per este motiu”, exposa.

STEPV remarca que “el que ha de fer la Conselleria és crear les places i oferir-les a les adjudicacions contínues setmanals”.

En este context, STEPV ha preparat una campanya de reclamacions per al professorat interí que està en l’atur esperant estes places. Igualment, ha engegat una campanya de reclamacions per part dels centres educatius perquè exigisquen a Educació les places que els falten per l’aplicació dels acords de plantilles docents.

ESTUDIA VIA PENAL

D’altra banda, STEPV avança que està treballant amb altres sindicats de la Taula Sectorial per a convocar noves accions i els servicis jurídics del sindicat estan estudiant la possibilitat d’iniciar la via penal per l’incompliment de la Consellería d’Educació de les interlocutòries judicials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.