14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

21 anys de presó per matar amb un bastó a un home en Albaida

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 21 anys i mig de presó per assassinat, robatori amb violència i intimidació i estafa a un home que va matar a un altre en pegar-li dos bastonades al cap en Albaida, en la Vall d’Albaida (València), i li va robar el cotxe i dos targetes de crèdit, amb les que va traure diners diferents dies.

 

La sentència, que ha sigut feta pública pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ha sigut dictada després que un jurat popular declarara culpable per unanimitat al processament el passat 21 de setembre. En esta, s’imposa el pagament d’una indemnització de 90.000 euros per als familiars directes del mort per danys morals.

 

Durant la celebració del juí, el penat va reconéixer els fets i el seu defensa es va adherir a les conclusions del Ministeri Fiscal respecte de la petició de pena i de responsabilitat civil.

 

Segons es recull en la resolució, el 22 de setembre de 2017, el condemnat, de 37 anys, va telefonar a la víctima, de 77 anys i a la que coneixia per ser els dos d’Albaida, per a dir-li que coneixia a uns compradors belgues interessats en un apartament que el mort tenia en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant) i volia vendre.

Últimes notícies

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.