14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

21 anys de presó per matar amb un bastó a un home en Albaida

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a 21 anys i mig de presó per assassinat, robatori amb violència i intimidació i estafa a un home que va matar a un altre en pegar-li dos bastonades al cap en Albaida, en la Vall d’Albaida (València), i li va robar el cotxe i dos targetes de crèdit, amb les que va traure diners diferents dies.

 

La sentència, que ha sigut feta pública pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ha sigut dictada després que un jurat popular declarara culpable per unanimitat al processament el passat 21 de setembre. En esta, s’imposa el pagament d’una indemnització de 90.000 euros per als familiars directes del mort per danys morals.

 

Durant la celebració del juí, el penat va reconéixer els fets i el seu defensa es va adherir a les conclusions del Ministeri Fiscal respecte de la petició de pena i de responsabilitat civil.

 

Segons es recull en la resolució, el 22 de setembre de 2017, el condemnat, de 37 anys, va telefonar a la víctima, de 77 anys i a la que coneixia per ser els dos d’Albaida, per a dir-li que coneixia a uns compradors belgues interessats en un apartament que el mort tenia en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant) i volia vendre.

Últimes notícies

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.