Advocats Cristians esmicola el contingut del polèmic’ llibre i torna als jutjats

Llibres LGTBI Ajuntament de Castelló

 

Després de la polèmica desfermada pel repartiment d’un llibre en els instituts públics de Castelló pensat com a material de treball sobre les sexualitats però interpretat, parafrasejat i utilitzat segons conveniència, el tema torna, una altra vegada als tribunals.

La Fundació Espanyola d’Advocats Cristians ha presentat hui al Jutjat del Contenciós número 1 de Castelló una sol·licitud d’execució de l’acte que obliga a l’Ajuntament de Castelló a retirar els llibres d’instituts públics que fan afirmacions com: «Si estàs follant amb tres gintònics a sobre, una ratlla de coca i compartiu un porro, això no és el chemsex, això és una festa de tota la vida», o «Val que et faces un ènema important de tant en tant perquè vols anar a una orgia i et convé saber que no portes sobrepés ocult. Un cop, ocasionalment, no és dolent».

Llibres LGTBI denuncia

Llibres LGTBI denuncia

La decisió arriba, segons expliquen des d’esta Fundació, «després de veure la resposta dels responsables polítics locals i autonòmics a la decisió judicial d’ordenar la retirada cautelar d’estes exemplars».

El comunicat addueix que «precisament, les frases textuals esmentades anteriorment apareixen en el llibre amb el qual es va fotografiar la regidora de Cultura de Castelló, Verónica Ruiz, En l’acte de dilluns passat, en què va reafirmar la seua postura sobre la necessitat de mantenir estes exemplars en els instituts públics de la ciutat».

 

Reaccions en cadena ‘de tots els colors’

 

I és que la notícia que va saltar als mitjans nacionals només conéixer l’Acte d’acceptar la ‘cautelosíssima‘ de retirar el llibre, que havia presentat Advocats Cristians, les reaccions es van succeir en cadena des de tots els col·lectius.

Petició d’explicacions, Indignació, mostres de fragmentació inicial entre els socis municipals de l’Acord de Fadrell, Comunicats, i compareixences en pro de la llibertat i defensa de la llibertat sexual entre molts argumentaris en un sentit o l’altre que van transcendir a l’opinió pública.

No obstant això, el tema, encara que potser menys candent, no està tancat en absolut. De fet, tant en declaracions públiques com a xarxes socials, destacats responsables polítics provincials de Castelló estan protagonitzant acalorats debats d’acord amb la interpretació d’estos fets.

 

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.