16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Advocats Cristians esmicola el contingut del polèmic’ llibre i torna als jutjats

Llibres LGTBI Ajuntament de Castelló

 

Després de la polèmica desfermada pel repartiment d’un llibre en els instituts públics de Castelló pensat com a material de treball sobre les sexualitats però interpretat, parafrasejat i utilitzat segons conveniència, el tema torna, una altra vegada als tribunals.

La Fundació Espanyola d’Advocats Cristians ha presentat hui al Jutjat del Contenciós número 1 de Castelló una sol·licitud d’execució de l’acte que obliga a l’Ajuntament de Castelló a retirar els llibres d’instituts públics que fan afirmacions com: “Si estàs follant amb tres gintònics a sobre, una ratlla de coca i compartiu un porro, això no és el chemsex, això és una festa de tota la vida”, o “Val que et faces un ènema important de tant en tant perquè vols anar a una orgia i et convé saber que no portes sobrepés ocult. Un cop, ocasionalment, no és dolent”.

Llibres LGTBI denuncia

Llibres LGTBI denuncia

La decisió arriba, segons expliquen des d’esta Fundació, “després de veure la resposta dels responsables polítics locals i autonòmics a la decisió judicial d’ordenar la retirada cautelar d’estes exemplars”.

El comunicat addueix que “precisament, les frases textuals esmentades anteriorment apareixen en el llibre amb el qual es va fotografiar la regidora de Cultura de Castelló, Verónica Ruiz, En l’acte de dilluns passat, en què va reafirmar la seua postura sobre la necessitat de mantenir estes exemplars en els instituts públics de la ciutat”.

 

Reaccions en cadena ‘de tots els colors’

 

I és que la notícia que va saltar als mitjans nacionals només conéixer l’Acte d’acceptar la ‘cautelosíssima‘ de retirar el llibre, que havia presentat Advocats Cristians, les reaccions es van succeir en cadena des de tots els col·lectius.

Petició d’explicacions, Indignació, mostres de fragmentació inicial entre els socis municipals de l’Acord de Fadrell, Comunicats, i compareixences en pro de la llibertat i defensa de la llibertat sexual entre molts argumentaris en un sentit o l’altre que van transcendir a l’opinió pública.

No obstant això, el tema, encara que potser menys candent, no està tancat en absolut. De fet, tant en declaracions públiques com a xarxes socials, destacats responsables polítics provincials de Castelló estan protagonitzant acalorats debats d’acord amb la interpretació d’estos fets.

 

Últimes notícies

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.

Pérez Llorca es mostra preocupat després de la filtració de les seues dades personals

Pérez Llorca ha reconegut que part de la seua informació personal s'ha filtrat i ha contactat amb la policia per a conéixer l'abast. Confia que els servicis tècnics aclarisquen l'ocorregut al llarg del dia

Una tractorada i una manifestació agrària recorreran València el dijous contra retallades i acords sense reciprocitat

Una tractorada i una manifestació impulsades per organitzacions agràries recorreran València dijous que ve. Protestaran contra acords sense reciprocitat, retallades de la PAC, burocràcia i polítiques que, al seu juí, posen en risc el camp.

Cap de setmana amb pluges febles, cota de neu a 500-700 m i vent fort a l’interior

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana nuvolós amb pluges febles, notable descens de la cota de neu el dissabte i ponent intens el diumenge a l'interior.

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.