14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Advocats Cristians esmicola el contingut del polèmic’ llibre i torna als jutjats

Llibres LGTBI Ajuntament de Castelló

 

Després de la polèmica desfermada pel repartiment d’un llibre en els instituts públics de Castelló pensat com a material de treball sobre les sexualitats però interpretat, parafrasejat i utilitzat segons conveniència, el tema torna, una altra vegada als tribunals.

La Fundació Espanyola d’Advocats Cristians ha presentat hui al Jutjat del Contenciós número 1 de Castelló una sol·licitud d’execució de l’acte que obliga a l’Ajuntament de Castelló a retirar els llibres d’instituts públics que fan afirmacions com: “Si estàs follant amb tres gintònics a sobre, una ratlla de coca i compartiu un porro, això no és el chemsex, això és una festa de tota la vida”, o “Val que et faces un ènema important de tant en tant perquè vols anar a una orgia i et convé saber que no portes sobrepés ocult. Un cop, ocasionalment, no és dolent”.

Llibres LGTBI denuncia

Llibres LGTBI denuncia

La decisió arriba, segons expliquen des d’esta Fundació, “després de veure la resposta dels responsables polítics locals i autonòmics a la decisió judicial d’ordenar la retirada cautelar d’estes exemplars”.

El comunicat addueix que “precisament, les frases textuals esmentades anteriorment apareixen en el llibre amb el qual es va fotografiar la regidora de Cultura de Castelló, Verónica Ruiz, En l’acte de dilluns passat, en què va reafirmar la seua postura sobre la necessitat de mantenir estes exemplars en els instituts públics de la ciutat”.

 

Reaccions en cadena ‘de tots els colors’

 

I és que la notícia que va saltar als mitjans nacionals només conéixer l’Acte d’acceptar la ‘cautelosíssima‘ de retirar el llibre, que havia presentat Advocats Cristians, les reaccions es van succeir en cadena des de tots els col·lectius.

Petició d’explicacions, Indignació, mostres de fragmentació inicial entre els socis municipals de l’Acord de Fadrell, Comunicats, i compareixences en pro de la llibertat i defensa de la llibertat sexual entre molts argumentaris en un sentit o l’altre que van transcendir a l’opinió pública.

No obstant això, el tema, encara que potser menys candent, no està tancat en absolut. De fet, tant en declaracions públiques com a xarxes socials, destacats responsables polítics provincials de Castelló estan protagonitzant acalorats debats d’acord amb la interpretació d’estos fets.

 

Últimes notícies

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.