2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Més de 30.000 afectats de 160 vols per l’incendi de l’aeroport d’Alacant-Elx

Passatgeres amb les maletes en un aeroport

Més de 30.000 passatgers afectats pel tancament de l’aeroport | EFE

Entre 30.000 i 35.000 passatgers de 160 avions es voran afectats pel retard o la cancel·lació dels seus vols, a causa del tancament temporal de l’aeroport d’Alacant-Elx per l’incendi, encara actiu, en una de les cobertes de la zona d’embarcament.

 

Vols cancel·lats i desviats

La direcció de l’aeroport alacantí, el quint més important d’Espanya per volum de passatgers, ha demanat als usuaris que no acudisquen a l’Altet i que consulten amb les companyies aèries si el seu vol ha sigut cancel·lat o desviat a altres aeroports, especialment als de Manises, en València, o Múrcia.

 

 

Més de 50 bombers treballen en l’extinció

Fonts d’Aena han confirmat este matí de dijous que el foc seguix actiu, encara que acotat i controlat, pel que, de moment, es manté la previsió de què l’aeroport continue tancat al trànsit aeri fins a, com a mínim, les 14 hores de hui. El gabinet de crisi per l’incendi s’ha reunit a les 8 del matí, moment en el que s’ha allargat el tancament de l’aeroport de les 12 a les 14 hores, i s’ha tornat a reunir a les 11 per a vore l’evolució dels treballs d’extinció.

 

Mig centenar de bombers de la Diputació d’Alacant, de l’ajuntament de la capital i del mateix recinte han treballat durant la nit en unes labors molt complexes per la composició d’alguns materials de la coberta (llana de roca, tela asfàltica, fusta i plaques metàl·liques, entre altres components). Fins al moment, es té constància de què les flames han afectat a més de 1.200 metres quadrats de sostre i a la zona VIP de l’aeroport.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.