13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Set ferits i quatre blocs evacuats per un incendi en Alacant

Una casa totalment calcinada

La casa a on s’ha originat l’incendi ha quedat totalment calcinada | SPEIS

Un incendi en una casa en la urbanització Bulevard Costa d’Alacant ha deixat quatre blocs de vivendes evacuades i set ferits, segons han informat Emergències de la Generalitat Valenciana i el Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant a través de Twitter.

 

El foc s’ha estés este dimecres de nit, cap a les nou i mitja, i fins al lloc dels fets s’han traslladat tres dotacions d’efectius de bombers del SPEIS, a demés d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una de Suport Vital Bàsic (SVB). Pel moment, es deconeixen les causes i l’origen de l’incendi.

 

 

Fins a 12 persones han hagut de ser rescatades i, d’elles, set han resultat ferides. Només una persona ha hagut de ser traslladada en ambulància fins a l’Hospital General d’Alacant per inhalació de fum, mentres que les altres víctimes han pogut ser ateses en el mateix lloc dels fets. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.

València concedix prop de 1.000 xecs bebé de 300 euros en el seu primer any en vigor

L'Ajuntament ha atorgat quasi 1.000 ajudes de 300 euros per a naixements, adopcions i acolliments en el seu primer any. La convocatòria continua oberta i en 2026 pujarà a 400 euros.

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.

El cos empra sensors distints per a detectar el fred en la pell i en els pulmons

Un estudi de l'Institut de Neurociències demostra que la pell i els òrgans interns no perceben el fred de la mateixa manera: predominen TRPM8 en la pell i TRPA1 en pulmons i estómac.