Alarma veïnal en Vinaròs per l’increment de cases ocupades en el centre de Vinaròs

 

L’ocupació de vivendes és una de les majors preocupacions del territori valencià en els últims temps. En este sentit, els veïns de la localitat de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), estan vivint amb una gran preocupació este problema.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, al recent incendi d’una casa ocupada en un edifici abandonat situat al carrer de les Ànimes, fa tan sols una setmana, s’afegixen altres casos d‘ocupació il·legal en el carrer Àngel de Vinaròs.

 

De fet, el foc en la quinta planta d’una casa en el carrer les Ànimes va destapar un cas d’ocupació que va revivar el debat sobre esta problemàtica en la localitat. Una de les veïnes que té un pis en la zona des del 2003, ha presentat un escrit de queixa a l’Ajuntament del municipi i iniciat una recollida de signatures. A demés, ha interposat fins a 4 denúncies davant la Guàrdia Civil i el jutjat en els últims cinc anys.

 

Uns veïns van descobrir l’ocupació il·legal de la casa

En el carrer Àngel, alguns residents també han mostrat la seua preocupació per entrades il·legals a vivendes i intents que afortunadament han pogut ser frenats a temps.

 

Una veïna de la zona ha explicat al citat mitjà que va vore «moviments estranys» en una planta baixa que tenia posat el cartell de ‘Se vende‘. Els veïns es van donar compte que la casa havia sigut ocupada per uns quant jóvens. «Vam cridar al propietari de l’immoble i no tenia ni idea que hi havia gent vivint allí. L’amo va anar a la casa i els va dir que se n’anaren, però no van fer cas i va haver d’interposar una denúncia», assenyala.

 

En este mateix carrer de Vinaròs, els presumptes autors dels fets ja van intentar accedir a una altra planta baixa, trencant un cristall, però els veïns van alertar a temps a la Policia Local, que va dissuadir als autors

 

D’altra banda, una altra casa d’este carrer de Vinaròs ha tingut problemes amb l’okupació, i el propietari els va tallar la llum, però «han pogut enganxar-se il·legalment de nou a la xarxa a través del pati».

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.