Alarma veïnal en Vinaròs per l’increment de cases ocupades en el centre de Vinaròs

 

L’ocupació de vivendes és una de les majors preocupacions del territori valencià en els últims temps. En este sentit, els veïns de la localitat de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), estan vivint amb una gran preocupació este problema.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, al recent incendi d’una casa ocupada en un edifici abandonat situat al carrer de les Ànimes, fa tan sols una setmana, s’afegixen altres casos d‘ocupació il·legal en el carrer Àngel de Vinaròs.

 

De fet, el foc en la quinta planta d’una casa en el carrer les Ànimes va destapar un cas d’ocupació que va revivar el debat sobre esta problemàtica en la localitat. Una de les veïnes que té un pis en la zona des del 2003, ha presentat un escrit de queixa a l’Ajuntament del municipi i iniciat una recollida de signatures. A demés, ha interposat fins a 4 denúncies davant la Guàrdia Civil i el jutjat en els últims cinc anys.

 

Uns veïns van descobrir l’ocupació il·legal de la casa

En el carrer Àngel, alguns residents també han mostrat la seua preocupació per entrades il·legals a vivendes i intents que afortunadament han pogut ser frenats a temps.

 

Una veïna de la zona ha explicat al citat mitjà que va vore «moviments estranys» en una planta baixa que tenia posat el cartell de ‘Se vende‘. Els veïns es van donar compte que la casa havia sigut ocupada per uns quant jóvens. «Vam cridar al propietari de l’immoble i no tenia ni idea que hi havia gent vivint allí. L’amo va anar a la casa i els va dir que se n’anaren, però no van fer cas i va haver d’interposar una denúncia», assenyala.

 

En este mateix carrer de Vinaròs, els presumptes autors dels fets ja van intentar accedir a una altra planta baixa, trencant un cristall, però els veïns van alertar a temps a la Policia Local, que va dissuadir als autors

 

D’altra banda, una altra casa d’este carrer de Vinaròs ha tingut problemes amb l’okupació, i el propietari els va tallar la llum, però «han pogut enganxar-se il·legalment de nou a la xarxa a través del pati».

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.