Alarma veïnal en Vinaròs per l’increment de cases ocupades en el centre de Vinaròs

 

L’ocupació de vivendes és una de les majors preocupacions del territori valencià en els últims temps. En este sentit, els veïns de la localitat de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), estan vivint amb una gran preocupació este problema.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, al recent incendi d’una casa ocupada en un edifici abandonat situat al carrer de les Ànimes, fa tan sols una setmana, s’afegixen altres casos d‘ocupació il·legal en el carrer Àngel de Vinaròs.

 

De fet, el foc en la quinta planta d’una casa en el carrer les Ànimes va destapar un cas d’ocupació que va revivar el debat sobre esta problemàtica en la localitat. Una de les veïnes que té un pis en la zona des del 2003, ha presentat un escrit de queixa a l’Ajuntament del municipi i iniciat una recollida de signatures. A demés, ha interposat fins a 4 denúncies davant la Guàrdia Civil i el jutjat en els últims cinc anys.

 

Uns veïns van descobrir l’ocupació il·legal de la casa

En el carrer Àngel, alguns residents també han mostrat la seua preocupació per entrades il·legals a vivendes i intents que afortunadament han pogut ser frenats a temps.

 

Una veïna de la zona ha explicat al citat mitjà que va vore «moviments estranys» en una planta baixa que tenia posat el cartell de ‘Se vende‘. Els veïns es van donar compte que la casa havia sigut ocupada per uns quant jóvens. «Vam cridar al propietari de l’immoble i no tenia ni idea que hi havia gent vivint allí. L’amo va anar a la casa i els va dir que se n’anaren, però no van fer cas i va haver d’interposar una denúncia», assenyala.

 

En este mateix carrer de Vinaròs, els presumptes autors dels fets ja van intentar accedir a una altra planta baixa, trencant un cristall, però els veïns van alertar a temps a la Policia Local, que va dissuadir als autors

 

D’altra banda, una altra casa d’este carrer de Vinaròs ha tingut problemes amb l’okupació, i el propietari els va tallar la llum, però «han pogut enganxar-se il·legalment de nou a la xarxa a través del pati».

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.