Alarma veïnal en Vinaròs per l’increment de cases ocupades en el centre de Vinaròs

 

L’ocupació de vivendes és una de les majors preocupacions del territori valencià en els últims temps. En este sentit, els veïns de la localitat de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), estan vivint amb una gran preocupació este problema.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, al recent incendi d’una casa ocupada en un edifici abandonat situat al carrer de les Ànimes, fa tan sols una setmana, s’afegixen altres casos d‘ocupació il·legal en el carrer Àngel de Vinaròs.

 

De fet, el foc en la quinta planta d’una casa en el carrer les Ànimes va destapar un cas d’ocupació que va revivar el debat sobre esta problemàtica en la localitat. Una de les veïnes que té un pis en la zona des del 2003, ha presentat un escrit de queixa a l’Ajuntament del municipi i iniciat una recollida de signatures. A demés, ha interposat fins a 4 denúncies davant la Guàrdia Civil i el jutjat en els últims cinc anys.

 

Uns veïns van descobrir l’ocupació il·legal de la casa

En el carrer Àngel, alguns residents també han mostrat la seua preocupació per entrades il·legals a vivendes i intents que afortunadament han pogut ser frenats a temps.

 

Una veïna de la zona ha explicat al citat mitjà que va vore «moviments estranys» en una planta baixa que tenia posat el cartell de ‘Se vende‘. Els veïns es van donar compte que la casa havia sigut ocupada per uns quant jóvens. «Vam cridar al propietari de l’immoble i no tenia ni idea que hi havia gent vivint allí. L’amo va anar a la casa i els va dir que se n’anaren, però no van fer cas i va haver d’interposar una denúncia», assenyala.

 

En este mateix carrer de Vinaròs, els presumptes autors dels fets ja van intentar accedir a una altra planta baixa, trencant un cristall, però els veïns van alertar a temps a la Policia Local, que va dissuadir als autors

 

D’altra banda, una altra casa d’este carrer de Vinaròs ha tingut problemes amb l’okupació, i el propietari els va tallar la llum, però «han pogut enganxar-se il·legalment de nou a la xarxa a través del pati».

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.