Alerta després del presumpte suïcidi d’un xiquet i l’intent d’un altre en un termini de 12 hores en València

Ejemplo de shortcode con estilo
  La mort d’un xiquet de 13 anys ha fet botar totes les alarmes en la ciutat de València, ja que este fet s’ha produït només 12 hores després que un altre menor d’edat, este de 10 anys, patirà ferides molt greus en un accident que la Policia ha qualificat d’intent de suïcidi.    Segons ha avançat […]

 

La mort d’un xiquet de 13 anys ha fet botar totes les alarmes en la ciutat de València, ja que este fet s’ha produït només 12 hores després que un altre menor d’edat, este de 10 anys, patirà ferides molt greus en un accident que la Policia ha qualificat d’intent de suïcidi. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, la proximitat temporal d’estos dos fets ha posat en alerta a les autoritats que, a hores d’ara es troben investiguen si hi ha un nexe comú entre els dos fets.

 

El primer d’estos fets es va produir este dilluns, 8 de febrer, cap a les 20.00 hores, en el districte de Russafa, quan un xiquet de tan sols 10 anys va acabar greument ferit en caure des d’un quint pis pel pati interior del seu edifici.

 

Inicialment es va atribuir a un accident, però la inspecció ocular duta a terme per agents de la Policia Científica i del Grup de Menors (Grume) a la casa, va redirigir la investigació cap a una temptativa de suïcidi. 

 

Investiguen un dispositiu electrònic del menor d’edat

El menor d’edat es trobava sol en casa -els seus pares estaven treballant fora de casa en eixe moment-. Dins de la vivenda, els investigadors trobaren un dispositiu electrònic del xiquet, que ja està sent analitzat per especialistes de la Policia Nacional per a revisar la seua activitat immediatament anterior i buscar una possible explicació a la seua decisió.

 

A demés, els agents van constatar que des de la casa del menor fins al punt a on va ser trobat va haver de salvar un obstacle important que descarta l’accidentalitat de l’acció.

 

La víctima, que no va arribar a perdre el coneixement, va ser atès pel personal mèdic d’emergències i traslladat a l’hospital La Fe, a on ha sigut sotmés a una operació d’urgència. El xiquet té un gran número de fractures a les cames i es troba sedat. Els metges són optimistes encara que el pronòstic és reservat a l’espera de la seua evolució.

 

Les declaracions dels familiars del xiquet de 10 anys

El citat mitjà s’ha posat en contacte en els familiars del xiquet de 10 anys que permaneix ingressat des d’este dilluns en estat molt greu després del presumpte intent de suïcidi que es va produir. 

 

Els familiars no s’expliquen encara l’ocorregut, ja que aparentment el menor no tenia problemes ni en el seu entorn familiar ni en l‘escolar. «No tenia absolutament cap problema, no ha tingut cap discussió familiar, ni a l’escola que sapiguem es ficaven amb ell», assegura un familiar del xicotet.

Així mateix, tampoc el van notar deprimit estos dies. De fet, eixa mateixa vesprada havia estat jugant amb el seu cosí i estava il·lusionat amb el seu pròxim aniversari. «Ell és l’únic que ens pot dir què va passar».

 

Mor un xiquet de 13 anys, 12 hores després

Només 12 hores després, cap a les 08.00 hores d’este dimarts, 9 de febrer, el servici d’emergències va rebre una telefonada amb un fet similar. En esta ocasió, el menor tenia 13 anys i, desgraciadament, va acabar mort.

 

El xiquet estava en casa amb els seus germans menors i la seua àvia. Tots els familiars de la víctima van haver de rebre suport psicològic immediat.

 

Els dos menors d’edat van dur a terme presumptament el mateix mètode i els dos fets similars es van produir en molt porques hores de diferència. Per esta raó, el Grume tracta d’esclarir si els xiquets es coneixien i si hi ha algun nexe d’unió entre ells, tal com ha ocorregut en altres casos en els que els menors han acabat ferits o morts seguint instruccions d’un repte virtual.

 

Investiguen si han sigut víctimes d’assetjament

Encara que els dos fets s’han produït en València, han ocorregut en districtes diferents —un d’ells en el de Russafa i l’altre, en el de Patraix— i els menors no pertanyen al mateix centre escolar. Cal destacar que hi ha més diferències, com l’edat: el xiquet mort tenia 13 anys, mentres que l’altre té 10 -complix 11 en dos setmanes-.

 

En tot cas, en tractar-se de dos menors d’edat i haver coincidit en el temps, la Policia Nacional està intentant aclarir si l’origen de la decisió és comuna i si hi ha hagut algun tipus d’inducció.

 

Ara, els agents no sols prendran declaració als familiars, sinó també indagaran en el seu entorn d’amics i en els seus respectius centres escolars per a esbrinar si estaven sent objecte d’algun tipus d’assetjament.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Les dones que cosiren el futur de les seues famílies

El cronista Albert Llueca ret homenatge en el seu article a les costureres valencianes, reivindica que es recorde la seua aportació i defensa unes condicions laborals dignes.

Detingut a Dénia per amenaçar de mort una dona perquè no declarara en un juí

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 54 anys acusat d’amenaçar de mort una dona perquè no acudira a un juí a l’Audiència Provincial d’Alacant. La víctima i sa mare van arribar a plantejar-se no assistir per por a represàlies.

Continua ingressat l’home ferit de bala a València amb pronòstic reservat

L’home de 46 anys ferit de bala dimarts a la nit prop del Palau de Congressos de València continua hospitalitzat amb pronòstic reservat, mentres la Policia Nacional busca el presumpte autor dels trets.

Les rendes de 2025 de Pérez Llorca i Mazón: quasi 88.000 i 86.000 euros

Juanfran Pérez Llorca ha declarat rendes de 87.886,98 euros en 2025, mentre que l’expresident Carlos Mazón ha comunicat percepcions salarials netes de 86.372,12 euros, segons les declaracions remitides a Les Corts Valencianes.

Un estudi valencià descobreix com la inflamació en la cirrosi danya el cervell

Un equip investigador de València ha identificat el paper de les vesícules extracel·lulars en el deteriorament cognitiu associat a la cirrosi i ha comprovat que la rifaximina pot neutralitzar-ne els efectes en el cervell.

EUPV es presentarà a les generals de novembre dins de Frente Amplio

Esquerra Unida del País Valencià ha acordat en un Consell Polític Nacional extraordinari integrar-se en el paraigua de Frente Amplio per a les eleccions generals del 29 de novembre. La formació defensa una candidatura unitària de l’esquerra valenciana per reforçar la veu de la Comunitat Valenciana al Congrés.

Dimecres ennuvolat a la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa en l’interior

Este dimecres s’espera cel ennuvolat a la Comunitat Valenciana, pluges febles sobretot al sud i un descens lleuger de les màximes en l’interior.

Mesa electoral en les eleccions generals: com saber si t’ha tocat, quines excuses pots presentar i quant es cobra

Els ajuntaments designen per sorteig els presidents, els vocals i els suplents. La notificació explica el càrrec assignat i permet iniciar els tràmits si hi ha un impediment justificat.