Anuncios

Una dona amenaça de cremar-se a l’estil bonze si no li donen un habitatge a Alacant

Una dona ha amenaçat este migdia amb cremar-se a l’estil bonze a la seu de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) a Alacant.

Esta persona fins i tot s’ha ruixat amb gasolina i, amb un encenedor a la mà, ha cridat que es cremaria davant dels presents.

Anuncios

Finalment, agents de la Policia Nacional l’han fet desistir del seu propòsit.

Fins al lloc dels fets, el Carrer Girona d’Alacant, que desemboca a escassos 100 metres de la comercial Avinguda Maisonnave, s’han personat agents de la Policia Nacional, Policia Local, que ha acordonat el carrer, i bombers del Servei de Protecció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, així com un vehicle sanitari.

Este últim és el que finalment ha traslladat la dona fins a l‘Hospital General Doctor Balmis d’Alacant per evitar, entre altres qüestions, que patira una intoxicació amb la gasolina que la jove s’havia abocat sobre el propi cos i la indumentària.

Segons declaracions de Rafael Moreno director de l’EVHA per a València Diari, “la dona és una demandant d’habitatge públic que està pendent d’un desnonament a un immoble ocupat on viu des de fa uns mesos, però que no és un habitatge, sinó un local que no té habitabilitat. Sense bany, ni cuina”.

A més, afegeixen que esta dona ha estat reunida ja en diverses ocasions amb els responsables de l’Oficina d’Alacant per treballar en una solució al seu cas, i a més fins i tot tenim una petició del Sindíc de Greuges de novembre de l’any passat, perquè s’atenguera la necessitat d’habitatge demandant“.

Per finalitzar, ha explicat que “nosaltres al cap de poques setmanes, al desembre del 22 demanem a l’Ajuntament, que dins d’un tràmit d’urgència que ens certificarà si hi havia una emergència habitacional perquè és la forma que hem de donar habitatge al marge del barem i de la llista d’espera, aleshores a dia de hui, ja que l’Ajuntament no ha contestat directament a la nostra petició, no tenim informe de ni decret d’emergència habitacional respecte a esta família. El que sí que ja estem en contacte amb el consistori, en espera que ens aporten la documentació a curt termini. Nosaltres ja tenim habitatge seleccionat per tindre esta situació”.

L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) és una entitat pública empresarial adscrita a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que dirigeix ​​Héctor Illueca (Unides Podem).

Es tracta de l’instrument de la Generalitat per desenvolupar les polítiques d’habitatge i administrar un parc públic format per més de 14.000 habitatges ubicats a diferents municipis de la Comunitat Valenciana.

Precisament este dijous al ple d’Alacant, l’edil d’Acció Social Julia Llopis ha denunciat que “de 26 certificats d’emergència habitacional emeses a l’EVHA només s’ha adjudicat un habitatge, el de Maria, una dona septuagenària que va ser un quasi mediàtic després de ser desnonada amb el seu fill amb discapacitat a principis de mes“.

A estes crítiques Montero ha respost que hem rebut alguns informes d’urgència municipal. La urgència no significa, llevat de casos excepcionals, que es puguiçça atendre immediatament. Una urgència et garanteix una agilitat més gran, però no és un habitatge immediat en tots els casos. Hi ha vegades que es tenen sort i tenim habitatges disponibles”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.
Anuncios