12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Una dona amenaça de cremar-se a l’estil bonze si no li donen un habitatge a Alacant

Una dona ha amenaçat este migdia amb cremar-se a l’estil bonze a la seu de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) a Alacant.

Esta persona fins i tot s’ha ruixat amb gasolina i, amb un encenedor a la mà, ha cridat que es cremaria davant dels presents.

Finalment, agents de la Policia Nacional l’han fet desistir del seu propòsit.

Fins al lloc dels fets, el Carrer Girona d’Alacant, que desemboca a escassos 100 metres de la comercial Avinguda Maisonnave, s’han personat agents de la Policia Nacional, Policia Local, que ha acordonat el carrer, i bombers del Servei de Protecció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, així com un vehicle sanitari.

Este últim és el que finalment ha traslladat la dona fins a l‘Hospital General Doctor Balmis d’Alacant per evitar, entre altres qüestions, que patira una intoxicació amb la gasolina que la jove s’havia abocat sobre el propi cos i la indumentària.

Segons declaracions de Rafael Moreno director de l’EVHA per a València Diari, “la dona és una demandant d’habitatge públic que està pendent d’un desnonament a un immoble ocupat on viu des de fa uns mesos, però que no és un habitatge, sinó un local que no té habitabilitat. Sense bany, ni cuina”.

A més, afegeixen que esta dona ha estat reunida ja en diverses ocasions amb els responsables de l’Oficina d’Alacant per treballar en una solució al seu cas, i a més fins i tot tenim una petició del Sindíc de Greuges de novembre de l’any passat, perquè s’atenguera la necessitat d’habitatge demandant“.

Per finalitzar, ha explicat que “nosaltres al cap de poques setmanes, al desembre del 22 demanem a l’Ajuntament, que dins d’un tràmit d’urgència que ens certificarà si hi havia una emergència habitacional perquè és la forma que hem de donar habitatge al marge del barem i de la llista d’espera, aleshores a dia de hui, ja que l’Ajuntament no ha contestat directament a la nostra petició, no tenim informe de ni decret d’emergència habitacional respecte a esta família. El que sí que ja estem en contacte amb el consistori, en espera que ens aporten la documentació a curt termini. Nosaltres ja tenim habitatge seleccionat per tindre esta situació”.

L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) és una entitat pública empresarial adscrita a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que dirigeix ​​Héctor Illueca (Unides Podem).

Es tracta de l’instrument de la Generalitat per desenvolupar les polítiques d’habitatge i administrar un parc públic format per més de 14.000 habitatges ubicats a diferents municipis de la Comunitat Valenciana.

Precisament este dijous al ple d’Alacant, l’edil d’Acció Social Julia Llopis ha denunciat que “de 26 certificats d’emergència habitacional emeses a l’EVHA només s’ha adjudicat un habitatge, el de Maria, una dona septuagenària que va ser un quasi mediàtic després de ser desnonada amb el seu fill amb discapacitat a principis de mes“.

A estes crítiques Montero ha respost que hem rebut alguns informes d’urgència municipal. La urgència no significa, llevat de casos excepcionals, que es puguiçça atendre immediatament. Una urgència et garanteix una agilitat més gran, però no és un habitatge immediat en tots els casos. Hi ha vegades que es tenen sort i tenim habitatges disponibles”.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.