Una dona amenaça de cremar-se a l’estil bonze si no li donen un habitatge a Alacant

Una dona ha amenaçat este migdia amb cremar-se a l’estil bonze a la seu de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) a Alacant.

Esta persona fins i tot s’ha ruixat amb gasolina i, amb un encenedor a la mà, ha cridat que es cremaria davant dels presents.

Finalment, agents de la Policia Nacional l’han fet desistir del seu propòsit.

Fins al lloc dels fets, el Carrer Girona d’Alacant, que desemboca a escassos 100 metres de la comercial Avinguda Maisonnave, s’han personat agents de la Policia Nacional, Policia Local, que ha acordonat el carrer, i bombers del Servei de Protecció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, així com un vehicle sanitari.

Este últim és el que finalment ha traslladat la dona fins a l‘Hospital General Doctor Balmis d’Alacant per evitar, entre altres qüestions, que patira una intoxicació amb la gasolina que la jove s’havia abocat sobre el propi cos i la indumentària.

Segons declaracions de Rafael Moreno director de l’EVHA per a València Diari, “la dona és una demandant d’habitatge públic que està pendent d’un desnonament a un immoble ocupat on viu des de fa uns mesos, però que no és un habitatge, sinó un local que no té habitabilitat. Sense bany, ni cuina”.

A més, afegeixen que esta dona ha estat reunida ja en diverses ocasions amb els responsables de l’Oficina d’Alacant per treballar en una solució al seu cas, i a més fins i tot tenim una petició del Sindíc de Greuges de novembre de l’any passat, perquè s’atenguera la necessitat d’habitatge demandant«.

Per finalitzar, ha explicat que “nosaltres al cap de poques setmanes, al desembre del 22 demanem a l’Ajuntament, que dins d’un tràmit d’urgència que ens certificarà si hi havia una emergència habitacional perquè és la forma que hem de donar habitatge al marge del barem i de la llista d’espera, aleshores a dia de hui, ja que l’Ajuntament no ha contestat directament a la nostra petició, no tenim informe de ni decret d’emergència habitacional respecte a esta família. El que sí que ja estem en contacte amb el consistori, en espera que ens aporten la documentació a curt termini. Nosaltres ja tenim habitatge seleccionat per tindre esta situació”.

L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) és una entitat pública empresarial adscrita a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que dirigeix ​​Héctor Illueca (Unides Podem).

Es tracta de l’instrument de la Generalitat per desenvolupar les polítiques d’habitatge i administrar un parc públic format per més de 14.000 habitatges ubicats a diferents municipis de la Comunitat Valenciana.

Precisament este dijous al ple d’Alacant, l’edil d’Acció Social Julia Llopis ha denunciat que “de 26 certificats d’emergència habitacional emeses a l’EVHA només s’ha adjudicat un habitatge, el de Maria, una dona septuagenària que va ser un quasi mediàtic després de ser desnonada amb el seu fill amb discapacitat a principis de mes«.

A estes crítiques Montero ha respost que hem rebut alguns informes d’urgència municipal. La urgència no significa, llevat de casos excepcionals, que es puguiçça atendre immediatament. Una urgència et garanteix una agilitat més gran, però no és un habitatge immediat en tots els casos. Hi ha vegades que es tenen sort i tenim habitatges disponibles”.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.