6.8 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Una dona amenaça de cremar-se a l’estil bonze si no li donen un habitatge a Alacant

Una dona ha amenaçat este migdia amb cremar-se a l’estil bonze a la seu de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) a Alacant.

Esta persona fins i tot s’ha ruixat amb gasolina i, amb un encenedor a la mà, ha cridat que es cremaria davant dels presents.

Finalment, agents de la Policia Nacional l’han fet desistir del seu propòsit.

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

Fins al lloc dels fets, el Carrer Girona d’Alacant, que desemboca a escassos 100 metres de la comercial Avinguda Maisonnave, s’han personat agents de la Policia Nacional, Policia Local, que ha acordonat el carrer, i bombers del Servei de Protecció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, així com un vehicle sanitari.

Este últim és el que finalment ha traslladat la dona fins a l‘Hospital General Doctor Balmis d’Alacant per evitar, entre altres qüestions, que patira una intoxicació amb la gasolina que la jove s’havia abocat sobre el propi cos i la indumentària.

Segons declaracions de Rafael Moreno director de l’EVHA per a València Diari, “la dona és una demandant d’habitatge públic que està pendent d’un desnonament a un immoble ocupat on viu des de fa uns mesos, però que no és un habitatge, sinó un local que no té habitabilitat. Sense bany, ni cuina”.

A més, afegeixen que esta dona ha estat reunida ja en diverses ocasions amb els responsables de l’Oficina d’Alacant per treballar en una solució al seu cas, i a més fins i tot tenim una petició del Sindíc de Greuges de novembre de l’any passat, perquè s’atenguera la necessitat d’habitatge demandant“.

Per finalitzar, ha explicat que “nosaltres al cap de poques setmanes, al desembre del 22 demanem a l’Ajuntament, que dins d’un tràmit d’urgència que ens certificarà si hi havia una emergència habitacional perquè és la forma que hem de donar habitatge al marge del barem i de la llista d’espera, aleshores a dia de hui, ja que l’Ajuntament no ha contestat directament a la nostra petició, no tenim informe de ni decret d’emergència habitacional respecte a esta família. El que sí que ja estem en contacte amb el consistori, en espera que ens aporten la documentació a curt termini. Nosaltres ja tenim habitatge seleccionat per tindre esta situació”.

L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) és una entitat pública empresarial adscrita a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que dirigeix ​​Héctor Illueca (Unides Podem).

Es tracta de l’instrument de la Generalitat per desenvolupar les polítiques d’habitatge i administrar un parc públic format per més de 14.000 habitatges ubicats a diferents municipis de la Comunitat Valenciana.

Precisament este dijous al ple d’Alacant, l’edil d’Acció Social Julia Llopis ha denunciat que “de 26 certificats d’emergència habitacional emeses a l’EVHA només s’ha adjudicat un habitatge, el de Maria, una dona septuagenària que va ser un quasi mediàtic després de ser desnonada amb el seu fill amb discapacitat a principis de mes“.

A estes crítiques Montero ha respost que hem rebut alguns informes d’urgència municipal. La urgència no significa, llevat de casos excepcionals, que es puguiçça atendre immediatament. Una urgència et garanteix una agilitat més gran, però no és un habitatge immediat en tots els casos. Hi ha vegades que es tenen sort i tenim habitatges disponibles”.

Últimes notícies

Investiguen a un home per robar 8 tones de mandarines a les Alqueries

La Guàrdia Civil investiga a un home pel furt de 8.000 quilos de mandarines Leanri en dos finques de les Alqueries. La collita estava valorada en uns 8.800 euros.

El 78.477, primer quart premi, repartix 600.000 euros a Alaquàs, Mislata i València

El primer quart premi del sorteig ha deixat una sèrie en cada localitat. Cada administració ha venut deu dècims premiats amb 60.000 euros.

El 78477, quart premi de la Loteria de Nadal, deixa 200.000 euros a la Comunitat Valenciana

El número ha sigut premiat amb 20.000 euros al dècim en el Sorteig Extraordinari de Nadal celebrat este 22 de desembre

Fruites, flors, xocolate, oli, bolets i tòfones: regals gurmet per a Nadal

Els regals gurmet guanyen terreny per Nadal amb cistelles de fruites, tòfones, AOVE de collita primerenca, flors preservades i desdejunis a domicili. Són detalls elegants, compartibles i lleugers enfront de taules copioses.

El 70048, segon premi de la Loteria de Nadal, reparteix fortuna a Madrid

El número ha eixit premiat a les 09.21 hores amb 125.000 euros al dècim en el Sorteig de Nadal

Un guàrdia civil ha rescatat a un bebé tancat en un cotxe en l’aparcament del centre comercial Bonaire

Un guàrdia civil ha trencat una finestreta per a obrir un cotxe i rescatar a un bebé d'1 any en l'aparcament del centre comercial Bonaire. El menor va eixir il·lés.

La Comunitat Valenciana juga 425 milions en la Loteria de Nadal, un 0,67% menys que en 2024

La Comunitat Valenciana participa amb 425.409.780 euros en el sorteig, un 0,67% menys que en 2024. El gasto mitjà per habitant se situa en 78,41 euros.

Fred i gelades a l’interior obrin una setmana sense pluges en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca amb ambient fred, gelades a l'interior i cels buidats que s'ennuvolen al final del dia. El dimarts augmenta la nuvolositat i puja la cota de neu.