11 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Una dona amenaça de cremar-se a l’estil bonze si no li donen un habitatge a Alacant

Una dona ha amenaçat este migdia amb cremar-se a l’estil bonze a la seu de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) a Alacant.

Esta persona fins i tot s’ha ruixat amb gasolina i, amb un encenedor a la mà, ha cridat que es cremaria davant dels presents.

Finalment, agents de la Policia Nacional l’han fet desistir del seu propòsit.

Fins al lloc dels fets, el Carrer Girona d’Alacant, que desemboca a escassos 100 metres de la comercial Avinguda Maisonnave, s’han personat agents de la Policia Nacional, Policia Local, que ha acordonat el carrer, i bombers del Servei de Protecció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, així com un vehicle sanitari.

Este últim és el que finalment ha traslladat la dona fins a l‘Hospital General Doctor Balmis d’Alacant per evitar, entre altres qüestions, que patira una intoxicació amb la gasolina que la jove s’havia abocat sobre el propi cos i la indumentària.

Segons declaracions de Rafael Moreno director de l’EVHA per a València Diari, “la dona és una demandant d’habitatge públic que està pendent d’un desnonament a un immoble ocupat on viu des de fa uns mesos, però que no és un habitatge, sinó un local que no té habitabilitat. Sense bany, ni cuina”.

A més, afegeixen que esta dona ha estat reunida ja en diverses ocasions amb els responsables de l’Oficina d’Alacant per treballar en una solució al seu cas, i a més fins i tot tenim una petició del Sindíc de Greuges de novembre de l’any passat, perquè s’atenguera la necessitat d’habitatge demandant“.

Per finalitzar, ha explicat que “nosaltres al cap de poques setmanes, al desembre del 22 demanem a l’Ajuntament, que dins d’un tràmit d’urgència que ens certificarà si hi havia una emergència habitacional perquè és la forma que hem de donar habitatge al marge del barem i de la llista d’espera, aleshores a dia de hui, ja que l’Ajuntament no ha contestat directament a la nostra petició, no tenim informe de ni decret d’emergència habitacional respecte a esta família. El que sí que ja estem en contacte amb el consistori, en espera que ens aporten la documentació a curt termini. Nosaltres ja tenim habitatge seleccionat per tindre esta situació”.

L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) és una entitat pública empresarial adscrita a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que dirigeix ​​Héctor Illueca (Unides Podem).

Es tracta de l’instrument de la Generalitat per desenvolupar les polítiques d’habitatge i administrar un parc públic format per més de 14.000 habitatges ubicats a diferents municipis de la Comunitat Valenciana.

Precisament este dijous al ple d’Alacant, l’edil d’Acció Social Julia Llopis ha denunciat que “de 26 certificats d’emergència habitacional emeses a l’EVHA només s’ha adjudicat un habitatge, el de Maria, una dona septuagenària que va ser un quasi mediàtic després de ser desnonada amb el seu fill amb discapacitat a principis de mes“.

A estes crítiques Montero ha respost que hem rebut alguns informes d’urgència municipal. La urgència no significa, llevat de casos excepcionals, que es puguiçça atendre immediatament. Una urgència et garanteix una agilitat més gran, però no és un habitatge immediat en tots els casos. Hi ha vegades que es tenen sort i tenim habitatges disponibles”.

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.