Detingut per amenaçar i intentar apunyalar a la seua parella en Xativa

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xátiva a un home de 38 anys, com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i atemptat contra agent de l’autoritat, després d’amenaçar i intentar agredir a la seua parella amb una arma blanca i lesionar a dos policies durant la detenció.

El succés es va produir al voltant de les tres de la vesprada, en una plaça de la localitat de Xátiva, quan la Sala 091 va alertar als agents perquè acudiren fins a la zona, on pel que sembla un home hauria agredit a una dona.

Ràpidament els policies van arribar fins al lloc indicat i allí van observar a una dona en un important estat de nerviosisme i agitació que presentava diverses rojors en la zona del coll.

A més, en els voltants van trobar a un home molt alterat amb nombroses ferides als braços, coll i tòrax que presumptament s’hauria realitzat amb una arma blanca.

Els agents van realitzar un escorcoll preventiu a l’home i li van trobar en unes de les seues butxaques un ganivet de 13 centímetres, amb el qual pel que sembla moments previs hauria intentat agredir a la seua parella i s’hauria autolesionat.

També, en este instant va començar a insultar i amenaçar a la patrulla actuant, a més de la víctima que es trobava acompanyada per altres policies.

Davant tals fets, els policies van intentar calmar l’home, però este va fer cas omís a les seues indicacions.

Així mateix, quan els agents anaven a detindre-li per agredir a la seua parella este va oposar gran resistència i va lesionar a dos dels policies, rebent un d’ells una puntada en el genoll dret.

Finalment, quan ho van introduir en el vehicle policial va fracturar la finestreta posterior del cotxe i desencaixe la porta.

Els agents van iniciar les investigacions i van esbrinar que la parella mantenia una relació des de fa diversos mesos i que este a més d’autolesionar-se, va intentar pel que sembla clavar-li a la víctima el ganivet que portava.

Per tot això, l’home, que compta amb antecedents policials, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments i atemptat contra agent a l’autoritat.

L’arrestat després de passar a disposició judicial va ingressar a la presó.

Últimes notícies

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.