13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Excursionista patix un atac de cor en el cim del Tossal del Moro en Gata

Rescat excursionista Gata

L’helicòpter de la Diputació d’Alacant va traslladar l’excursionista a un centre hospitalari de Benidorm | Policia Local de Gata
 

Este diumenge, a les 14.00 hores, agents de la Policia Local de Gata de Gorgos, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), en col·laboració amb Bombers del Consorci de la Diputació d’Alacant, personal sanitari del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) i personal del Departament de Deports de l’Ajuntament de Gata han col·laborat en el rescat d’un muntanyista en el Tossal del Moro. L’home, del qui no han transcendit més dades, havia pujat per a acompanyar a un grup de senderistes belgues, segons infica ‘Información’.

 

Segons han informat fonts de la policia local, els agents van accedir al cim de la muntanya del Tossal del Moro amb un desfibril·lador semiautomàticacompanyats per un expert en carrera de muntanya que és tècnic en el Departament de Deports municipal. Este grupet, que va accedir al lloc de l’incident després de córrer durant 20 minuts per la muntanya, va ser imprescindible per a que no acabara tot en tragèdia.

 

Tal com informa el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU), l’accidentat havia patit un possible atac en esta zona d’accés difícil. Gràcies a la ràpida intervenció i professionalitat de tots els intervinents es va conseguir el seu trasllat en helicòpter a un centre hospitalari de Benidorm a temps. La Policia Local de Gata ha felicitat a tots els operatius del rescat, especialment al tècnic municipal, que coneixia la zona al mil·límetre.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.