Salven a un exfutbolista d’un atac de cor gràcies al desfibril·lador del polideportiu d’Ontinyent

Camp de futbol Polideportiu d'Ontinyent

L’exfutbolista ha tingut un atac mentres jugava un partit amb un grup d’amics en el polideportiu | Ajuntament d’Ontinyent

 

Este dimecres un conegut exfutbolista d’Ontinyent ha tingut una parada cardiorespiratòria mentres estava jugant al futbol amb un grup d’amics en el Polideportiu de la capital de la Vall d’Albaida (València). El ferit ha avisat als seus amics que tenia molèsties en el pit i, de repent, ha caigut pla en terra. Tot seguit, s’ha avisat al servici d’infermeria del recinte, que estava operatiu, ja que atén la piscina d’estiu del centre deportiu.

 

La infermera, que ha acudit, ha detectat la parada cardíaca de l’home i, ràpidament, ha usat el desfibril·lador del recinte per a reanimar al ferit. La professional de la salut, després d’aplicar-li maniobres de reactivació cardiopulmonar, li ha fet dos descàrregues de l’aparell mèdic que han sigut vitals per a salvar-li la vida a l’exfutbolista.

 

Una volta el ferit, un home de 65 anys, ha recuperat les constants vitals, ha sigut atés per una ambulància que havia acudit al lloc dels fets a partir d’una telefonada al 112. La unitat de Suport Vital Bàsic desplaçada, una volta comprovades les constants vitals estables del pacient, l’ha portat a l’Hospital d’Ontinyent. 

 

Fons municipals han volgut recordar que el municipi d’Ontinyent compta amb huit desfibril·ladors repartits per la ciutat gràcies a una petició ciutadana emmarcada en el procés ‘Ontinyent Participa 2017’ i que, arran de comptar amb els aparells, el personal municipal té formació per a usar els dispositius a disposició de les necessitats de la ciutadania.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.