Salven a un exfutbolista d’un atac de cor gràcies al desfibril·lador del polideportiu d’Ontinyent

Camp de futbol Polideportiu d'Ontinyent

L’exfutbolista ha tingut un atac mentres jugava un partit amb un grup d’amics en el polideportiu | Ajuntament d’Ontinyent

 

Este dimecres un conegut exfutbolista d’Ontinyent ha tingut una parada cardiorespiratòria mentres estava jugant al futbol amb un grup d’amics en el Polideportiu de la capital de la Vall d’Albaida (València). El ferit ha avisat als seus amics que tenia molèsties en el pit i, de repent, ha caigut pla en terra. Tot seguit, s’ha avisat al servici d’infermeria del recinte, que estava operatiu, ja que atén la piscina d’estiu del centre deportiu.

 

La infermera, que ha acudit, ha detectat la parada cardíaca de l’home i, ràpidament, ha usat el desfibril·lador del recinte per a reanimar al ferit. La professional de la salut, després d’aplicar-li maniobres de reactivació cardiopulmonar, li ha fet dos descàrregues de l’aparell mèdic que han sigut vitals per a salvar-li la vida a l’exfutbolista.

 

Una volta el ferit, un home de 65 anys, ha recuperat les constants vitals, ha sigut atés per una ambulància que havia acudit al lloc dels fets a partir d’una telefonada al 112. La unitat de Suport Vital Bàsic desplaçada, una volta comprovades les constants vitals estables del pacient, l’ha portat a l’Hospital d’Ontinyent. 

 

Fons municipals han volgut recordar que el municipi d’Ontinyent compta amb huit desfibril·ladors repartits per la ciutat gràcies a una petició ciutadana emmarcada en el procés ‘Ontinyent Participa 2017’ i que, arran de comptar amb els aparells, el personal municipal té formació per a usar els dispositius a disposició de les necessitats de la ciutadania.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.