20.6 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Atraca el primer vaixell de la flota de l’Aquarius al port de València

 

La primera nau de la flota del ‘Aquarius’, el vaixell italià Dattilo, ha arribat al moll 1 del port de València després de huit dies de travessia a les 6.40 hores d’aquest diumenge amb 274 persones a bord: 182 homes, 32 dones i 60 menors no acompanyats (huit xiques i 52 xics).

El Dattilo -depenent de la Guàrdia Costanera d’Itàlia– porta la major quantitat de menors; les sis embarassades viatgen en el Aquarius al costat dels deu menors acompanyats. Dels 85 casos de problemes lleus detectats pels cossos humanitaris -cap és de gravetat–, 12 han realitzat la travessia en el primer vaixell.

 

L’arribada dels bucs és escalonada per a millorar l’assistència dels 629 migrants de 26 nacionalitats diferents a bord. L ‘Aquarius’, la segona embarcació -de l’ONG SOS Mediterrani-, arribarà previsiblement a les 9 hores, mentre que el Orione de la Marina Milités italiana tancarà la flota sobre les dotze del migdia.

Últimes notícies

Mazón: ningú em va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi

Carlos Mazón ha assegurat en Les Corts que el dia de la DANA ningú li va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi. Ha afegit que, durant un menjar, va estar atent i realitzant anomenades per a conéixer la situació.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que ell i la seua Consell han assumit la seua part i ha retret al Govern d'Espanya no assumir la seua.

Comença la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts amb la compareixença de Mazón

La comissió sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha començat després d'un breu retard tècnic. Mazón compareixerà mentres en l'exterior protesten víctimes.

El Xúquer es manté al 49,7% i el Segura puja al 19,7% després de trencar-se la ratxa de descensos

Xúquer estable al 49,7% i Segura al 19,7% després d'un augment del 0,8%. La reserva hídrica nacional ha pujat un 0,1% fins a 28.786 hm³ i trenca més de vint setmanes de caigudes.

Pérez Llorca accepta el repte i busca majoria per a succeir a Mazón

Pérez Llorca ha agraït la confiança de Feijóo i ha acceptat el repte de buscar una majoria per a presidir la Generalitat. S'obri una negociació amb Vox, els vots de la qual són necessaris en Les Corts.

Víctimes i col·lectius de la DANA protesten davant Les Corts durant la compareixença de Mazón

Famílies de víctimes i col·lectius han iniciat una protesta davant Les Corts poc abans de la compareixença de Carlos Mazón. Reclamen reconstrucció social i responsabilitats.

L’Audiència de València rebutja investigar la ‘caixa negra’ d’Emergències que va demanar Pradas

La Secció Segona desestima el recurs de la exconsellera en considerar innecessari registrar el Coordcom perquè les dades ja consten o estan pendents. També manté el rebuig a altres diligències sol·licitades per la defensa i per una acusació particular.

La cap de premsa d’Emergències defén que el 29-O la situació va ser extraordinària

Aurora Roca ha sostingut davant la jutgessa que en el Cecopi tots tenien mòbil i eren conscients d'un episodi extraordinari. L'És-Alert es va plantejar a les 18.00 i es va manar a les 20.11.