Baixen les denúncies per violència de gènere en la Comunitat Valenciana

Els jutjats de violència sobre la dona de la Comunitat Valenciana van registrar en el primer trimestre de l’any un total de 4.794 denúncies, un 8,5% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.238, segons les estadístiques que l’Observatori contra la Violència Domèstica i de Gènere ha fet públiques hui.

Del total de denúncies, 2.863 van ser presentades per la víctima directament en comissaria, això és, un 6,8% menys que en el mateix trimestre de l’any anterior i van ser presentades per la víctima en el jutjat, cosa que significa una reducció interanual del 43,3%.

D’altra banda, durant el primer trimestre de 2021 el nombre de denúncies presentades per familiars de la víctima en el jutjat va experimentar un considerable augment en passar de 18 a 290, això és una pujada del 1.511% respecte al 2020. Les denúncies presentades per familiars de la víctima directament en comissaria també es van incrementar, en passar de 63 a 69, això és, un 9,5% més que any passat.

De les 4.794 denúncies presentades a la Comunitat Valenciana, 2.681 es van registrar a la província de València, 1.747 en la d’Alacant i 366 ho van fer en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Nombre de víctimes

 

En el període analitzat, el nombre total de víctimes registrades en territori valencià va ser de 4.699, un 7,3% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.069. D’elles, 2.944 eren espanyoles i 1.755, estrangeres.

El total de víctimes menors tutelades en els òrgans judicials valencians va ascendir a 18, de les quals 12 tenien nacionalitat espanyola i 6, altres nacionalitats. Un total de 600 víctimes de violència es van acollir a la dispensa a l’obligació de declarar com a testimoni, això és un 8,7% més que les 552 que ho van fer en el primer trimestre de 2020.

Per províncies, 2.586 víctimes es van registrar a València, 1.747 corresponen a la d’Alacant i les restants 366 pertanyen a la província de Castelló.

La Comunitat Valenciana va ser la tercera del país en taxa de víctimes de la violència de gènere per cada 10.000 dones, amb un quocient de 18,3, només per darrere de Múrcia, amb 19,7 víctimes per cada 10.000 dones, i Balears amb 18,5. La mitjana en tota Espanya va ser de 14,2.

Ordres de protecció

 

El nombre d’ordres de protecció sol·licitades davant els jutjats de violència sobre la dona valencians durant el primer trimestre de l’any va ser de 1.138, un 7,6% menys que les sol·licitades en any anterior. En estos jutjats es van adoptar 946, es van denegar 149 i es van inadmetre 43.

D’altra banda, les ordres registrades en els jutjats de guàrdia van ser 128, la qual cosa representa una reducció interanual del 30%.

El 87,5% de sentències condemnatòries en jutjats de Violència

El percentatge de sentències condemnatòries respecte al total de les dictades pels jutjats valencians especialitzats en Violència sobre la Dona va ser del 87,5%. En estos òrgans judicials es va enjudiciar a 794 persones, un 8,5% més que l’any anterior.

Quant als processos de Violència de Gènere, els Jutjats penals valencians van enjudiciar a 1.050, amb un percentatge condemnatori del 68,2%.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.