Baixen les denúncies per violència de gènere en la Comunitat Valenciana

Els jutjats de violència sobre la dona de la Comunitat Valenciana van registrar en el primer trimestre de l’any un total de 4.794 denúncies, un 8,5% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.238, segons les estadístiques que l’Observatori contra la Violència Domèstica i de Gènere ha fet públiques hui.

Del total de denúncies, 2.863 van ser presentades per la víctima directament en comissaria, això és, un 6,8% menys que en el mateix trimestre de l’any anterior i van ser presentades per la víctima en el jutjat, cosa que significa una reducció interanual del 43,3%.

D’altra banda, durant el primer trimestre de 2021 el nombre de denúncies presentades per familiars de la víctima en el jutjat va experimentar un considerable augment en passar de 18 a 290, això és una pujada del 1.511% respecte al 2020. Les denúncies presentades per familiars de la víctima directament en comissaria també es van incrementar, en passar de 63 a 69, això és, un 9,5% més que any passat.

De les 4.794 denúncies presentades a la Comunitat Valenciana, 2.681 es van registrar a la província de València, 1.747 en la d’Alacant i 366 ho van fer en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Nombre de víctimes

 

En el període analitzat, el nombre total de víctimes registrades en territori valencià va ser de 4.699, un 7,3% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.069. D’elles, 2.944 eren espanyoles i 1.755, estrangeres.

El total de víctimes menors tutelades en els òrgans judicials valencians va ascendir a 18, de les quals 12 tenien nacionalitat espanyola i 6, altres nacionalitats. Un total de 600 víctimes de violència es van acollir a la dispensa a l’obligació de declarar com a testimoni, això és un 8,7% més que les 552 que ho van fer en el primer trimestre de 2020.

Per províncies, 2.586 víctimes es van registrar a València, 1.747 corresponen a la d’Alacant i les restants 366 pertanyen a la província de Castelló.

La Comunitat Valenciana va ser la tercera del país en taxa de víctimes de la violència de gènere per cada 10.000 dones, amb un quocient de 18,3, només per darrere de Múrcia, amb 19,7 víctimes per cada 10.000 dones, i Balears amb 18,5. La mitjana en tota Espanya va ser de 14,2.

Ordres de protecció

 

El nombre d’ordres de protecció sol·licitades davant els jutjats de violència sobre la dona valencians durant el primer trimestre de l’any va ser de 1.138, un 7,6% menys que les sol·licitades en any anterior. En estos jutjats es van adoptar 946, es van denegar 149 i es van inadmetre 43.

D’altra banda, les ordres registrades en els jutjats de guàrdia van ser 128, la qual cosa representa una reducció interanual del 30%.

El 87,5% de sentències condemnatòries en jutjats de Violència

El percentatge de sentències condemnatòries respecte al total de les dictades pels jutjats valencians especialitzats en Violència sobre la Dona va ser del 87,5%. En estos òrgans judicials es va enjudiciar a 794 persones, un 8,5% més que l’any anterior.

Quant als processos de Violència de Gènere, els Jutjats penals valencians van enjudiciar a 1.050, amb un percentatge condemnatori del 68,2%.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.