9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Baixen les denúncies per violència de gènere en la Comunitat Valenciana

Els jutjats de violència sobre la dona de la Comunitat Valenciana van registrar en el primer trimestre de l’any un total de 4.794 denúncies, un 8,5% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.238, segons les estadístiques que l’Observatori contra la Violència Domèstica i de Gènere ha fet públiques hui.

Del total de denúncies, 2.863 van ser presentades per la víctima directament en comissaria, això és, un 6,8% menys que en el mateix trimestre de l’any anterior i van ser presentades per la víctima en el jutjat, cosa que significa una reducció interanual del 43,3%.

D’altra banda, durant el primer trimestre de 2021 el nombre de denúncies presentades per familiars de la víctima en el jutjat va experimentar un considerable augment en passar de 18 a 290, això és una pujada del 1.511% respecte al 2020. Les denúncies presentades per familiars de la víctima directament en comissaria també es van incrementar, en passar de 63 a 69, això és, un 9,5% més que any passat.

De les 4.794 denúncies presentades a la Comunitat Valenciana, 2.681 es van registrar a la província de València, 1.747 en la d’Alacant i 366 ho van fer en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Nombre de víctimes

 

En el període analitzat, el nombre total de víctimes registrades en territori valencià va ser de 4.699, un 7,3% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.069. D’elles, 2.944 eren espanyoles i 1.755, estrangeres.

El total de víctimes menors tutelades en els òrgans judicials valencians va ascendir a 18, de les quals 12 tenien nacionalitat espanyola i 6, altres nacionalitats. Un total de 600 víctimes de violència es van acollir a la dispensa a l’obligació de declarar com a testimoni, això és un 8,7% més que les 552 que ho van fer en el primer trimestre de 2020.

Per províncies, 2.586 víctimes es van registrar a València, 1.747 corresponen a la d’Alacant i les restants 366 pertanyen a la província de Castelló.

La Comunitat Valenciana va ser la tercera del país en taxa de víctimes de la violència de gènere per cada 10.000 dones, amb un quocient de 18,3, només per darrere de Múrcia, amb 19,7 víctimes per cada 10.000 dones, i Balears amb 18,5. La mitjana en tota Espanya va ser de 14,2.

Ordres de protecció

 

El nombre d’ordres de protecció sol·licitades davant els jutjats de violència sobre la dona valencians durant el primer trimestre de l’any va ser de 1.138, un 7,6% menys que les sol·licitades en any anterior. En estos jutjats es van adoptar 946, es van denegar 149 i es van inadmetre 43.

D’altra banda, les ordres registrades en els jutjats de guàrdia van ser 128, la qual cosa representa una reducció interanual del 30%.

El 87,5% de sentències condemnatòries en jutjats de Violència

El percentatge de sentències condemnatòries respecte al total de les dictades pels jutjats valencians especialitzats en Violència sobre la Dona va ser del 87,5%. En estos òrgans judicials es va enjudiciar a 794 persones, un 8,5% més que l’any anterior.

Quant als processos de Violència de Gènere, els Jutjats penals valencians van enjudiciar a 1.050, amb un percentatge condemnatori del 68,2%.

Últimes notícies

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.