Baixen les denúncies per violència de gènere en la Comunitat Valenciana

Els jutjats de violència sobre la dona de la Comunitat Valenciana van registrar en el primer trimestre de l’any un total de 4.794 denúncies, un 8,5% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.238, segons les estadístiques que l’Observatori contra la Violència Domèstica i de Gènere ha fet públiques hui.

Del total de denúncies, 2.863 van ser presentades per la víctima directament en comissaria, això és, un 6,8% menys que en el mateix trimestre de l’any anterior i van ser presentades per la víctima en el jutjat, cosa que significa una reducció interanual del 43,3%.

D’altra banda, durant el primer trimestre de 2021 el nombre de denúncies presentades per familiars de la víctima en el jutjat va experimentar un considerable augment en passar de 18 a 290, això és una pujada del 1.511% respecte al 2020. Les denúncies presentades per familiars de la víctima directament en comissaria també es van incrementar, en passar de 63 a 69, això és, un 9,5% més que any passat.

De les 4.794 denúncies presentades a la Comunitat Valenciana, 2.681 es van registrar a la província de València, 1.747 en la d’Alacant i 366 ho van fer en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Nombre de víctimes

 

En el període analitzat, el nombre total de víctimes registrades en territori valencià va ser de 4.699, un 7,3% menys que en el mateix trimestre de 2020, en el qual van sumar 5.069. D’elles, 2.944 eren espanyoles i 1.755, estrangeres.

El total de víctimes menors tutelades en els òrgans judicials valencians va ascendir a 18, de les quals 12 tenien nacionalitat espanyola i 6, altres nacionalitats. Un total de 600 víctimes de violència es van acollir a la dispensa a l’obligació de declarar com a testimoni, això és un 8,7% més que les 552 que ho van fer en el primer trimestre de 2020.

Per províncies, 2.586 víctimes es van registrar a València, 1.747 corresponen a la d’Alacant i les restants 366 pertanyen a la província de Castelló.

La Comunitat Valenciana va ser la tercera del país en taxa de víctimes de la violència de gènere per cada 10.000 dones, amb un quocient de 18,3, només per darrere de Múrcia, amb 19,7 víctimes per cada 10.000 dones, i Balears amb 18,5. La mitjana en tota Espanya va ser de 14,2.

Ordres de protecció

 

El nombre d’ordres de protecció sol·licitades davant els jutjats de violència sobre la dona valencians durant el primer trimestre de l’any va ser de 1.138, un 7,6% menys que les sol·licitades en any anterior. En estos jutjats es van adoptar 946, es van denegar 149 i es van inadmetre 43.

D’altra banda, les ordres registrades en els jutjats de guàrdia van ser 128, la qual cosa representa una reducció interanual del 30%.

El 87,5% de sentències condemnatòries en jutjats de Violència

El percentatge de sentències condemnatòries respecte al total de les dictades pels jutjats valencians especialitzats en Violència sobre la Dona va ser del 87,5%. En estos òrgans judicials es va enjudiciar a 794 persones, un 8,5% més que l’any anterior.

Quant als processos de Violència de Gènere, els Jutjats penals valencians van enjudiciar a 1.050, amb un percentatge condemnatori del 68,2%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.