Els bombers de Gandia es convertixen en campions d’Espanya en el XIV Trobada de Rescat en Accidents de Trànsit

 

El cos de Bombers de Gandia, a la Safor, ha quedat campió d’Espanya en la XIV Trobada Nacional de Rescat en Accidents de Trànsit (ENRAT), celebrat en Alcañiz, a Aragó entre el 4 i 6 de setembre. L’equip Zona A 4 Gandia és un dels tres conjunts que participaven en el campionat representant al Consorci Provincial de Bombers de València junt a Sagunt 1 i Zona 3 de Torrent, que ha quedat tercer. Segons ha informat el Consorci en un comunicat, açò significa que el conjunt de Gandia serà el representant d’Espanya en el World Rescue Challenge 2018, certamen que aquest any se celebrarà en Ciutat del Cap, a Sudàfrica.

El president del consorci, Josep Bort, ha remarcat l’activitat del cos de bombers i ha felicitat a tots els equips: «Volem donar l’enhorabona als tres equips del Consorci que ens han representat en este campionat i desitjar-li tota la sort als companys de Gandia. Els accidents de trànsit són una de les emergències més habituals en els últims anys i la formació contínua és la clau». Bort ha explicat que «en estes emergències prima la seguretat tant de la víctima com dels bombers. Per a extraure la víctima és molt important mantindre l’eix del cap, el coll, el tronc amb la columna totalment protegida». Des de l’any 2006, quan va començar la seua participació en aquestes trobades, sempre ha estat present en el Mundial d’Excarceració.

En la classificació general l’equip de Gandia ha quedat primer, el segon ha sigut el Consorci de Lanzarote i el tercer lloc ha sigut per a la Zona 3 de Torrent. Els dos primers classificats i el millor equip novel han sigut l’equip de Valladolid que competiran també en el Mundial de Ciutat del Cap. En aquestes proves el jurat, format per membres de l’Associació Professional de Rescat en Accidents de Trànsit (APRAT) ha valorat la seguretat, l’execució de ferramentes així com la manipulació durant els exercicis desenvolupats en els escenaris simulats. D’aquesta manera Gandia, Torrent i Sagunt 1 ocupen el podi al millor comandament nacional. L’equip Zona 3 de Gandia a més de quedar primer en la general, ha sigut tercer pel que fa a la tècnica, primer en maniobra ràpida i comandament i segon en sanitari mentre que Zona 3 Torrent ha quedat en tercera posició en la general, primer en sanitari i maniobra estàndard, i segon en comandament. Per altra banda, els bombers de Sagunt 1 han sigut els tercers classificats en el comandament.

 

 

 

 

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.