Els bombers de Gandia es convertixen en campions d’Espanya en el XIV Trobada de Rescat en Accidents de Trànsit

 

El cos de Bombers de Gandia, a la Safor, ha quedat campió d’Espanya en la XIV Trobada Nacional de Rescat en Accidents de Trànsit (ENRAT), celebrat en Alcañiz, a Aragó entre el 4 i 6 de setembre. L’equip Zona A 4 Gandia és un dels tres conjunts que participaven en el campionat representant al Consorci Provincial de Bombers de València junt a Sagunt 1 i Zona 3 de Torrent, que ha quedat tercer. Segons ha informat el Consorci en un comunicat, açò significa que el conjunt de Gandia serà el representant d’Espanya en el World Rescue Challenge 2018, certamen que aquest any se celebrarà en Ciutat del Cap, a Sudàfrica.

El president del consorci, Josep Bort, ha remarcat l’activitat del cos de bombers i ha felicitat a tots els equips: «Volem donar l’enhorabona als tres equips del Consorci que ens han representat en este campionat i desitjar-li tota la sort als companys de Gandia. Els accidents de trànsit són una de les emergències més habituals en els últims anys i la formació contínua és la clau». Bort ha explicat que «en estes emergències prima la seguretat tant de la víctima com dels bombers. Per a extraure la víctima és molt important mantindre l’eix del cap, el coll, el tronc amb la columna totalment protegida». Des de l’any 2006, quan va començar la seua participació en aquestes trobades, sempre ha estat present en el Mundial d’Excarceració.

En la classificació general l’equip de Gandia ha quedat primer, el segon ha sigut el Consorci de Lanzarote i el tercer lloc ha sigut per a la Zona 3 de Torrent. Els dos primers classificats i el millor equip novel han sigut l’equip de Valladolid que competiran també en el Mundial de Ciutat del Cap. En aquestes proves el jurat, format per membres de l’Associació Professional de Rescat en Accidents de Trànsit (APRAT) ha valorat la seguretat, l’execució de ferramentes així com la manipulació durant els exercicis desenvolupats en els escenaris simulats. D’aquesta manera Gandia, Torrent i Sagunt 1 ocupen el podi al millor comandament nacional. L’equip Zona 3 de Gandia a més de quedar primer en la general, ha sigut tercer pel que fa a la tècnica, primer en maniobra ràpida i comandament i segon en sanitari mentre que Zona 3 Torrent ha quedat en tercera posició en la general, primer en sanitari i maniobra estàndard, i segon en comandament. Per altra banda, els bombers de Sagunt 1 han sigut els tercers classificats en el comandament.

 

 

 

 

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.