Els bombers de Gandia es convertixen en campions d’Espanya en el XIV Trobada de Rescat en Accidents de Trànsit

 

El cos de Bombers de Gandia, a la Safor, ha quedat campió d’Espanya en la XIV Trobada Nacional de Rescat en Accidents de Trànsit (ENRAT), celebrat en Alcañiz, a Aragó entre el 4 i 6 de setembre. L’equip Zona A 4 Gandia és un dels tres conjunts que participaven en el campionat representant al Consorci Provincial de Bombers de València junt a Sagunt 1 i Zona 3 de Torrent, que ha quedat tercer. Segons ha informat el Consorci en un comunicat, açò significa que el conjunt de Gandia serà el representant d’Espanya en el World Rescue Challenge 2018, certamen que aquest any se celebrarà en Ciutat del Cap, a Sudàfrica.

El president del consorci, Josep Bort, ha remarcat l’activitat del cos de bombers i ha felicitat a tots els equips: «Volem donar l’enhorabona als tres equips del Consorci que ens han representat en este campionat i desitjar-li tota la sort als companys de Gandia. Els accidents de trànsit són una de les emergències més habituals en els últims anys i la formació contínua és la clau». Bort ha explicat que «en estes emergències prima la seguretat tant de la víctima com dels bombers. Per a extraure la víctima és molt important mantindre l’eix del cap, el coll, el tronc amb la columna totalment protegida». Des de l’any 2006, quan va començar la seua participació en aquestes trobades, sempre ha estat present en el Mundial d’Excarceració.

En la classificació general l’equip de Gandia ha quedat primer, el segon ha sigut el Consorci de Lanzarote i el tercer lloc ha sigut per a la Zona 3 de Torrent. Els dos primers classificats i el millor equip novel han sigut l’equip de Valladolid que competiran també en el Mundial de Ciutat del Cap. En aquestes proves el jurat, format per membres de l’Associació Professional de Rescat en Accidents de Trànsit (APRAT) ha valorat la seguretat, l’execució de ferramentes així com la manipulació durant els exercicis desenvolupats en els escenaris simulats. D’aquesta manera Gandia, Torrent i Sagunt 1 ocupen el podi al millor comandament nacional. L’equip Zona 3 de Gandia a més de quedar primer en la general, ha sigut tercer pel que fa a la tècnica, primer en maniobra ràpida i comandament i segon en sanitari mentre que Zona 3 Torrent ha quedat en tercera posició en la general, primer en sanitari i maniobra estàndard, i segon en comandament. Per altra banda, els bombers de Sagunt 1 han sigut els tercers classificats en el comandament.

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.