Els bombers de Gandia es convertixen en campions d’Espanya en el XIV Trobada de Rescat en Accidents de Trànsit

 

El cos de Bombers de Gandia, a la Safor, ha quedat campió d’Espanya en la XIV Trobada Nacional de Rescat en Accidents de Trànsit (ENRAT), celebrat en Alcañiz, a Aragó entre el 4 i 6 de setembre. L’equip Zona A 4 Gandia és un dels tres conjunts que participaven en el campionat representant al Consorci Provincial de Bombers de València junt a Sagunt 1 i Zona 3 de Torrent, que ha quedat tercer. Segons ha informat el Consorci en un comunicat, açò significa que el conjunt de Gandia serà el representant d’Espanya en el World Rescue Challenge 2018, certamen que aquest any se celebrarà en Ciutat del Cap, a Sudàfrica.

El president del consorci, Josep Bort, ha remarcat l’activitat del cos de bombers i ha felicitat a tots els equips: «Volem donar l’enhorabona als tres equips del Consorci que ens han representat en este campionat i desitjar-li tota la sort als companys de Gandia. Els accidents de trànsit són una de les emergències més habituals en els últims anys i la formació contínua és la clau». Bort ha explicat que «en estes emergències prima la seguretat tant de la víctima com dels bombers. Per a extraure la víctima és molt important mantindre l’eix del cap, el coll, el tronc amb la columna totalment protegida». Des de l’any 2006, quan va començar la seua participació en aquestes trobades, sempre ha estat present en el Mundial d’Excarceració.

En la classificació general l’equip de Gandia ha quedat primer, el segon ha sigut el Consorci de Lanzarote i el tercer lloc ha sigut per a la Zona 3 de Torrent. Els dos primers classificats i el millor equip novel han sigut l’equip de Valladolid que competiran també en el Mundial de Ciutat del Cap. En aquestes proves el jurat, format per membres de l’Associació Professional de Rescat en Accidents de Trànsit (APRAT) ha valorat la seguretat, l’execució de ferramentes així com la manipulació durant els exercicis desenvolupats en els escenaris simulats. D’aquesta manera Gandia, Torrent i Sagunt 1 ocupen el podi al millor comandament nacional. L’equip Zona 3 de Gandia a més de quedar primer en la general, ha sigut tercer pel que fa a la tècnica, primer en maniobra ràpida i comandament i segon en sanitari mentre que Zona 3 Torrent ha quedat en tercera posició en la general, primer en sanitari i maniobra estàndard, i segon en comandament. Per altra banda, els bombers de Sagunt 1 han sigut els tercers classificats en el comandament.

 

 

 

 

Últimes notícies

Cinc treballadors de l’Hospital General de València causen baixa després d’un vessament químic

El comité d’empresa assegura que la Inspecció de Treball ha proposat un recàrrec del 30 % en les prestacions i ha donat tres mesos per aplicar mesures correctores

Citen com a investigats tres responsables de la cooperativa de vivendes d’Alacant

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat com a investigats el president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa promotora del complex residencial Les Naus.

Suspenen un desnonament a Benimàmet el primer dia del nou decret d’habitatge

Un jutjat de València ha suspés el desnonament d’una vivenda a Benimàmet el mateix dia que ha entrat en vigor el nou decret llei d’habitatge del Govern espanyol, després del recurs presentat per la defensa de les ocupants i la intervenció del Sindicat de Llogateres.

Sueca culmina en octubre el panteó que honra 54 víctimes del franquisme

Sueca finalitzarà en octubre la construcció d’un panteó de la memòria històrica al cementeri municipal, situat sobre la fosa comuna, per a honrar 54 víctimes del franquisme. El projecte, finançat per la Diputació de València i l’Ajuntament, permetrà soterrar dignament els restos identificats i oferirà un espai estable de record i reparació.

Mor un policia nacional a Alacant atropellat pel cotxe patrulla

La Policia Nacional investiga la mort d un agent a la calle Campo de Mirra, al barri de San Blas d Alacant, presumptament atropellat pel seu propi cotxe patrulla. Els investigadors esperen l autòpsia per a confirmar la hipòtesi principal.

Les Corts guarden silenci per Maricarmen Abascal amb l’absència de Vox

El ple de Les Corts ha guardat un minut de silenci per Maricarmen Abascal, anciana de 87 anys desnonada a València, amb l’absència del grup Vox a l’hemicicle.

Un nou teixit de cotó autodesinfectant reduïx virus i bacteris als hospitals

Investigadors de la UPV i centres associats han creat un teixit de cotó autodesinfectant que elimina bacteris, fongs i virus amb llum visible i manté una elevada activitat després de diversos llavats, validat ja en habitacions de l’Hospital La Fe de València.

Un espectacle de flamenc obri les portes a les persones sordes al Teatre Rialto

L’artista Irene de la Rosa presenta a València 'Antoñita: cuerpo y memoria', una peça de flamenc dissenyada amb la comunitat sorda i FESORD, amb tecnologia i recursos visuals per a fer la dansa accessible.