Els bombers de Gandia es convertixen en campions d’Espanya en el XIV Trobada de Rescat en Accidents de Trànsit

 

El cos de Bombers de Gandia, a la Safor, ha quedat campió d’Espanya en la XIV Trobada Nacional de Rescat en Accidents de Trànsit (ENRAT), celebrat en Alcañiz, a Aragó entre el 4 i 6 de setembre. L’equip Zona A 4 Gandia és un dels tres conjunts que participaven en el campionat representant al Consorci Provincial de Bombers de València junt a Sagunt 1 i Zona 3 de Torrent, que ha quedat tercer. Segons ha informat el Consorci en un comunicat, açò significa que el conjunt de Gandia serà el representant d’Espanya en el World Rescue Challenge 2018, certamen que aquest any se celebrarà en Ciutat del Cap, a Sudàfrica.

El president del consorci, Josep Bort, ha remarcat l’activitat del cos de bombers i ha felicitat a tots els equips: «Volem donar l’enhorabona als tres equips del Consorci que ens han representat en este campionat i desitjar-li tota la sort als companys de Gandia. Els accidents de trànsit són una de les emergències més habituals en els últims anys i la formació contínua és la clau». Bort ha explicat que «en estes emergències prima la seguretat tant de la víctima com dels bombers. Per a extraure la víctima és molt important mantindre l’eix del cap, el coll, el tronc amb la columna totalment protegida». Des de l’any 2006, quan va començar la seua participació en aquestes trobades, sempre ha estat present en el Mundial d’Excarceració.

En la classificació general l’equip de Gandia ha quedat primer, el segon ha sigut el Consorci de Lanzarote i el tercer lloc ha sigut per a la Zona 3 de Torrent. Els dos primers classificats i el millor equip novel han sigut l’equip de Valladolid que competiran també en el Mundial de Ciutat del Cap. En aquestes proves el jurat, format per membres de l’Associació Professional de Rescat en Accidents de Trànsit (APRAT) ha valorat la seguretat, l’execució de ferramentes així com la manipulació durant els exercicis desenvolupats en els escenaris simulats. D’aquesta manera Gandia, Torrent i Sagunt 1 ocupen el podi al millor comandament nacional. L’equip Zona 3 de Gandia a més de quedar primer en la general, ha sigut tercer pel que fa a la tècnica, primer en maniobra ràpida i comandament i segon en sanitari mentre que Zona 3 Torrent ha quedat en tercera posició en la general, primer en sanitari i maniobra estàndard, i segon en comandament. Per altra banda, els bombers de Sagunt 1 han sigut els tercers classificats en el comandament.

 

 

 

 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.