Els Bombers han rescatat a una parella desapareguda al riu Túria

El Grup de Rescat GERA del Consorci de Bombers de València localitza i rescata a una parella desapareguda mentre feia descens en canoa al riu Túria entre Vilamarxant i Riba-roja.

El Consorci va rebre l’avís a les 00.15 h de la matinada, i va mobilitzar fins a la zona a una dotació de bombers de L’Eliana, sergent de Paterna i al grup de rescat GERA. El GERA va iniciar la recerca dins del riu, amb embarcació d’una empresa d’esports d’aventura de la zona, que va col·laborar donant suport en tot moment.

Mentrestant, la resta dels bombers rastrejaven via terrestre altres trams del riu, en un dispositiu que incloïa també Policia Local i Guàrdia Civil.

A les 04.52 de la matinada el grup GERA del Consorci va localitzar al riu l’embarcació dels desapareguts i van escoltar grits de socors un poc més avant. Finalment, uns minuts després trobaven a la parella, xic i xica, amb vida, i amb símptomes d’hipotèrmia. Van ser duts a lloc segur i Policia Local els va traslladar al centre de salut.

Últimes notícies

La Banda Indefinida posa banda sonora i suport terapèutic a la vaga docent a València

La Banda Indefinida, nascuda de forma improvisada entre docents valencians, reunix ja més de 500 músics i s'ha convertit en el motor anímic i reivindicatiu de la vaga indefinida del professorat.

La Generalitat anul·la la condecoració a un policia local per falsejar el seu paper en un part a casa

La Generalitat ha revocat la felicitació pública concedida a un policia local per un suposat auxili en un part domiciliari, després de constatar que no va ser present en l'enllumenament i que l'informe policial no s'ajustava a l'ocorregut.

L’alcaldessa de València declararà com a testimoni per la gestió de la DANA el 8 de juliol

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de 2024 a València ha fixat un calendari de quinze declaracions testificals entre el 29 de juny i el 31 de juliol, que inclou a l'alcaldessa María José Catalá i a la exconsellera Ruth Merino.

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.

València Basket es juga el factor pista i Gran Canària la salvació en el Roig Arena

València Basket rep a Dreamland Gran Canària en un dol decisiu: els locals apuren les seues opcions de ser segons i els canaris es juguen la permanència en la acb.

Les famílies demanen a Educació negociar per a frenar la vaga indefinida del professorat

Representants de les famílies valencianes traslladen a la Conselleria la seua preocupacion per la vaga indefinida del professorat i reclamen acords que prioritzen a l'alumnat i milloren les infraestructures educatives.

Desallotgen del ple d’Alacant a tres persones que protestaven per la vaga de professors

Tres persones han sigut desallotjades del ple de l'Ajuntament d'Alacant després de protestar a favor de la vaga del professorat de l'ensenyança pública no universitària durant un debat sobre infraestructures educatives.

L’ONU posa en marxa un laboratori per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial

El nou Laboratori de Governança de la IA per a la Humanitat de l'ONU, amb seu a Quart de Poblet, naix per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial i contribuir a fixar regles i marcs reguladors a nivell internacional.