Els bombers rescaten a un home malalt en la Serra Grossa d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que quatre bombers de la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS)  han organitzat un operatiu per a rescatar d’una dels vessants de la Serra Grossa de difícil accés, a una persona de 69 anys, que es trobava malalta, i ha sigut traslladada a una zona accessible per a ser atesa pels servicis sanitaris, i posteriorment traslladada a un centre hospitalari. 

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 14.30 hores han sigut alertats els servicis d’emergències, a través d’una cridada telefònica, informant que una persona es trobava malalta i necessitava atenció sanitària, i ha explicat el lloc de la seua ubicació per a que els cossos de seguretat la localitzaren. 

 

Els bombers, han mobilitzat immediatament dos dotacions de rescat en muntanya, que han arribat fins a la mitat de la serra, i posteriorment han anat descendint a peu per una paret escarpada, en una zona de difícil accés en una dels vessants, fins que l’han conseguit localitzar per a iniciar el rescat. 

 

Segons ha manifestat als cossos de seguretat este home de 69 anys viu en la Serra Grossa, i no es trobava bé, ja que tenia dolors i malestar, per això ha contactat amb els servicis d’emergències telefònicament per a ser atés pels sanitaris. 

 

Els quatre bombers després de verificar que podien fer el rescat de descens caminant, l’han ajudat amb les maniobres del rescat, per a conseguir arribar fins a la zona a on estaven situades les dotacions del SPEIS i les ambulàncies. Els servicis sanitaris han atés al malalt i posteriorment l’han traslladat a un centre hospitalari.  

Últimes notícies

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.