Els bombers rescaten a un home malalt en la Serra Grossa d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que quatre bombers de la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS)  han organitzat un operatiu per a rescatar d’una dels vessants de la Serra Grossa de difícil accés, a una persona de 69 anys, que es trobava malalta, i ha sigut traslladada a una zona accessible per a ser atesa pels servicis sanitaris, i posteriorment traslladada a un centre hospitalari. 

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 14.30 hores han sigut alertats els servicis d’emergències, a través d’una cridada telefònica, informant que una persona es trobava malalta i necessitava atenció sanitària, i ha explicat el lloc de la seua ubicació per a que els cossos de seguretat la localitzaren. 

 

Els bombers, han mobilitzat immediatament dos dotacions de rescat en muntanya, que han arribat fins a la mitat de la serra, i posteriorment han anat descendint a peu per una paret escarpada, en una zona de difícil accés en una dels vessants, fins que l’han conseguit localitzar per a iniciar el rescat. 

 

Segons ha manifestat als cossos de seguretat este home de 69 anys viu en la Serra Grossa, i no es trobava bé, ja que tenia dolors i malestar, per això ha contactat amb els servicis d’emergències telefònicament per a ser atés pels sanitaris. 

 

Els quatre bombers després de verificar que podien fer el rescat de descens caminant, l’han ajudat amb les maniobres del rescat, per a conseguir arribar fins a la zona a on estaven situades les dotacions del SPEIS i les ambulàncies. Els servicis sanitaris han atés al malalt i posteriorment l’han traslladat a un centre hospitalari.  

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.