Els bombers rescaten a un home malalt en la Serra Grossa d’Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que quatre bombers de la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS)  han organitzat un operatiu per a rescatar d’una dels vessants de la Serra Grossa de difícil accés, a una persona de 69 anys, que es trobava malalta, i ha sigut traslladada a una zona accessible per a ser atesa pels servicis sanitaris, i posteriorment traslladada a un centre hospitalari. 

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 14.30 hores han sigut alertats els servicis d’emergències, a través d’una cridada telefònica, informant que una persona es trobava malalta i necessitava atenció sanitària, i ha explicat el lloc de la seua ubicació per a que els cossos de seguretat la localitzaren. 

 

Els bombers, han mobilitzat immediatament dos dotacions de rescat en muntanya, que han arribat fins a la mitat de la serra, i posteriorment han anat descendint a peu per una paret escarpada, en una zona de difícil accés en una dels vessants, fins que l’han conseguit localitzar per a iniciar el rescat. 

 

Segons ha manifestat als cossos de seguretat este home de 69 anys viu en la Serra Grossa, i no es trobava bé, ja que tenia dolors i malestar, per això ha contactat amb els servicis d’emergències telefònicament per a ser atés pels sanitaris. 

 

Els quatre bombers després de verificar que podien fer el rescat de descens caminant, l’han ajudat amb les maniobres del rescat, per a conseguir arribar fins a la zona a on estaven situades les dotacions del SPEIS i les ambulàncies. Els servicis sanitaris han atés al malalt i posteriorment l’han traslladat a un centre hospitalari.  

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.