27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Els bombers rescaten a un home malalt en la Serra Grossa d’Alacant

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que quatre bombers de la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS)  han organitzat un operatiu per a rescatar d’una dels vessants de la Serra Grossa de difícil accés, a una persona de 69 anys, que es trobava malalta, i ha sigut traslladada a una zona accessible per a ser atesa pels servicis sanitaris, i posteriorment traslladada a un centre hospitalari. 

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 14.30 hores han sigut alertats els servicis d’emergències, a través d’una cridada telefònica, informant que una persona es trobava malalta i necessitava atenció sanitària, i ha explicat el lloc de la seua ubicació per a que els cossos de seguretat la localitzaren. 

 

Els bombers, han mobilitzat immediatament dos dotacions de rescat en muntanya, que han arribat fins a la mitat de la serra, i posteriorment han anat descendint a peu per una paret escarpada, en una zona de difícil accés en una dels vessants, fins que l’han conseguit localitzar per a iniciar el rescat. 

 

Segons ha manifestat als cossos de seguretat este home de 69 anys viu en la Serra Grossa, i no es trobava bé, ja que tenia dolors i malestar, per això ha contactat amb els servicis d’emergències telefònicament per a ser atés pels sanitaris. 

 

Els quatre bombers després de verificar que podien fer el rescat de descens caminant, l’han ajudat amb les maniobres del rescat, per a conseguir arribar fins a la zona a on estaven situades les dotacions del SPEIS i les ambulàncies. Els servicis sanitaris han atés al malalt i posteriorment l’han traslladat a un centre hospitalari.  

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.