Mastodon
31.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Castelló fixa la mirada en la ‘complicitat’ de la prostitució en la campanya contra el tràfic de persones

 

 

En el ‘Caminàs’, la més visible, però en multitud de pisos, habitacions per hores i cases particulars, la més perillosa. La realitat de la prostitució a Castelló però sobretot la “complicitat” de tots els que la permeten amb el seu silenci, el seu consentiment o les seues rialles a cometaris denigrants, marca la campanya contra la tracta de persones que este any llança la regidoria de feminismes de la capital de la Plana.

Sensibilitzar conscienciar la població castellonenca sobre la realitat existent entorn de la prostitució i el tràfic de persones amb fins d’explotació sexual, És l’objectiu dels cartells i l’impactant vídeo, que busca canviar la perspectiva d’una realitat acceptada, normalitzada i consentida amb esta “complicitat social”.

Així, esta campanya contra el tràfic de persones de la Regidoria de Feminismes, plena de missatges la ciutat amb motiu del Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets, del pròxim 23 de setembre.

 

A més, un altre dels objectius d’esta campanya és prevenir futurs clients consumidors, atés que les organitzacions que treballen assistint a les víctimes de l’explotació sexual, han vist també com baixa l’edat d’estes ‘clients’.

De fet, la regidora Ruiz ha expressat que els joves s’inicien en el sexe cada vegada més aviat i la prostitució és un fenomen cada vegada més demandat entre este col·lectiu. “És essencial l’educació en adolescents i joves perquè coneguen les realitats de la prostitució, i la campanya pretén sumar este granet de sorra per deixar de ser el prostíbul d’Europa”, denuncia l’edil.

Ruiz, ha destacat que “la prostitució és un fenomen complex que involucra molts actors més enllà de la relació prostituta-client”. “Són còmplices també els que miren cap a un altre costat, qui riu les gràcies i tots els clients abusadors”, ha destacat l’edil.

“Necessitem campanyes de sensibilització per a remoure consciències i fer visible que darrere de la prostitució hi ha tracta de persones”, Ha explicat Ruiz.

A més, la regidora ha lamentat que “la tracta i el tràfic de persones amb finalitat d’esclavitud sexual, per desgràcia, va en augment i és una autèntica vulneració dels drets humans”.

La campanya compta amb dos accions clau, la producció d’un curtmetratge audiovisual per arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i cartelleria a través d’opis a peu de carrer.

S’ha col·locat cartelleria en les marquesines dels autobusos urbans de la ciutat amb missatges com: ‘Davant la prostitució, quin és el teu paper?’ o ‘Eres còmplice de 1.300 dies d’esclavitud sexual?’. A més, una altra acció busca sensibilitzar la població més jove en els centres de secundària de la localitat.

 

‘El còmplice’, Dos minuts i mig de realitat

 

L’acció principal de la campanya s’emmarca en l’audiovisual ‘El còmplice‘, un vídeo per al qual es va convocar un càsting real dirigit a homes. En ell, els candidats van pensant que participaran en el rodatge d’un curtmetratge i se’ls lliura un guió en el qual dos amics van de festa i volen ‘anar de prostitutes’.

Durant el rodatge apareix una noia, que ells creuen que és actriu, però en realitat és una exprostituta víctima del tràfic de persones amb fins sexuals.

El vídeo està disponible a les xarxes socials institucionals de l’Ajuntament de Castelló així com a la pàgina oficial elcomplice.org.

 

Conscienciació en la població més jove

 

Actualment, Espanya se situa entre els països del món que consumeix més prostitució i, a més, està descendint l’edat dels homes consumidors de prostitució, segons expliquen des del Servei d’Igualtat d’Oportunitats de l’Ajuntament de Castelló (SIO).

Per això, des de l’Ajuntament es duran a terme tallers de sensibilització amb l’alumnat dels instituts d’educació secundària de la ciutat, tots ells impartits per la Fundació Salut i Comunitat, Amb experiència en l’atenció de dones en situació de prostitució i víctimes de tràfic de persones.

 

Últimes notícies

València reconeix pel 9 d’Octubre a Joaquín Prat, el mestre Serrano, Max Aub i Gómez Perretta

L'Ajuntament entregarà el 6 d'octubre els Honors i Distincions amb motiu del 9 d'Octubre, després de la seua aprovació en ple, amb reconeixements a figures i entitats.

Compromís alerta de fins a 30 morts més a l’any per l’augment del trànsit a València

Compromís sosté que el trànsit ha crescut un 4,9% a València i que este repunt pot afegir 20-30 morts anuals per contaminació. El govern el rebat.

Mestalla acollirà el capítol 200 del València-Athletic

El dissabte, Mestalla albergarà el dol oficial número 200 entre València i Athletic. L'historial està igualadísimo: 76-74-49 i 308 gols per equip.

Mor una dona ofegada a la platja de Muchavista (El Campello)

Una dona ha mort per ofegament a la platja de Muchavista, al Campello, malgrat un ampli operatiu sanitari. L'autòpsia determinara les causes.

El PSPV titlla de deplorables les declaracions de Mazón sobre les víctimes de la DANA

El PSPV critica el to de Carlos Mazón sobre les víctimes de la DANA i li reclama escoltar les associacions, donar-los veu en Les Corts i assumir responsabilitats.

Cambrer nega ocultació sobre els vídeos del Cecopi i promet col·laboració amb la jutgessa

La vicepresidenta del Consell rebutja que s'haja ocultat material del Cecopi sobre la DANA i recalca la col·laboració amb la jutgessa. També demana celeritat en les ajudes estatals i reforça el contacte amb les víctimes.

El Consell suma cinc municipis al pla per a retirar enderrocs després de la DANA

La Generalitat amplia el pla de xoc per a assumir la retirada de residus i enderrocs a Albal, Benetússer, Catadau, Xirivella i L'Alcúdia. El dispositiu, dotat amb 180 milions, ja ha retirat més d'un milió de tones i ara cobrirà també residus d'obra i reparació.

À Punt oferix a la jutgessa la gravació del Cecopi i advertix de riscos legals si es difon sense orde

La cadena pública manté el seu oferiment d'entregar al jutjat la reunió del 29 d'octubre i els bruts de la dana, però alerta que la seua difusió voluntària podria implicar responsabilitats. A més, denunciarà la sostracció i filtració del vídeo difós amb àudio.