Castelló fixa la mirada en la ‘complicitat’ de la prostitució en la campanya contra el tràfic de persones

 

 

En el ‘Caminàs’, la més visible, però en multitud de pisos, habitacions per hores i cases particulars, la més perillosa. La realitat de la prostitució a Castelló però sobretot la “complicitat” de tots els que la permeten amb el seu silenci, el seu consentiment o les seues rialles a cometaris denigrants, marca la campanya contra la tracta de persones que este any llança la regidoria de feminismes de la capital de la Plana.

Sensibilitzar conscienciar la població castellonenca sobre la realitat existent entorn de la prostitució i el tràfic de persones amb fins d’explotació sexual, És l’objectiu dels cartells i l’impactant vídeo, que busca canviar la perspectiva d’una realitat acceptada, normalitzada i consentida amb esta “complicitat social”.

Així, esta campanya contra el tràfic de persones de la Regidoria de Feminismes, plena de missatges la ciutat amb motiu del Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets, del pròxim 23 de setembre.

 

A més, un altre dels objectius d’esta campanya és prevenir futurs clients consumidors, atés que les organitzacions que treballen assistint a les víctimes de l’explotació sexual, han vist també com baixa l’edat d’estes ‘clients’.

De fet, la regidora Ruiz ha expressat que els joves s’inicien en el sexe cada vegada més aviat i la prostitució és un fenomen cada vegada més demandat entre este col·lectiu. “És essencial l’educació en adolescents i joves perquè coneguen les realitats de la prostitució, i la campanya pretén sumar este granet de sorra per deixar de ser el prostíbul d’Europa”, denuncia l’edil.

Ruiz, ha destacat que “la prostitució és un fenomen complex que involucra molts actors més enllà de la relació prostituta-client”. “Són còmplices també els que miren cap a un altre costat, qui riu les gràcies i tots els clients abusadors”, ha destacat l’edil.

“Necessitem campanyes de sensibilització per a remoure consciències i fer visible que darrere de la prostitució hi ha tracta de persones”, Ha explicat Ruiz.

A més, la regidora ha lamentat que “la tracta i el tràfic de persones amb finalitat d’esclavitud sexual, per desgràcia, va en augment i és una autèntica vulneració dels drets humans”.

La campanya compta amb dos accions clau, la producció d’un curtmetratge audiovisual per arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i cartelleria a través d’opis a peu de carrer.

S’ha col·locat cartelleria en les marquesines dels autobusos urbans de la ciutat amb missatges com: ‘Davant la prostitució, quin és el teu paper?’ o ‘Eres còmplice de 1.300 dies d’esclavitud sexual?’. A més, una altra acció busca sensibilitzar la població més jove en els centres de secundària de la localitat.

 

‘El còmplice’, Dos minuts i mig de realitat

 

L’acció principal de la campanya s’emmarca en l’audiovisual ‘El còmplice‘, un vídeo per al qual es va convocar un càsting real dirigit a homes. En ell, els candidats van pensant que participaran en el rodatge d’un curtmetratge i se’ls lliura un guió en el qual dos amics van de festa i volen ‘anar de prostitutes’.

Durant el rodatge apareix una noia, que ells creuen que és actriu, però en realitat és una exprostituta víctima del tràfic de persones amb fins sexuals.

El vídeo està disponible a les xarxes socials institucionals de l’Ajuntament de Castelló així com a la pàgina oficial elcomplice.org.

 

Conscienciació en la població més jove

 

Actualment, Espanya se situa entre els països del món que consumeix més prostitució i, a més, està descendint l’edat dels homes consumidors de prostitució, segons expliquen des del Servei d’Igualtat d’Oportunitats de l’Ajuntament de Castelló (SIO).

Per això, des de l’Ajuntament es duran a terme tallers de sensibilització amb l’alumnat dels instituts d’educació secundària de la ciutat, tots ells impartits per la Fundació Salut i Comunitat, Amb experiència en l’atenció de dones en situació de prostitució i víctimes de tràfic de persones.

 

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.