9.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Castelló fixa la mirada en la ‘complicitat’ de la prostitució en la campanya contra el tràfic de persones

 

 

En el ‘Caminàs’, la més visible, però en multitud de pisos, habitacions per hores i cases particulars, la més perillosa. La realitat de la prostitució a Castelló però sobretot la “complicitat” de tots els que la permeten amb el seu silenci, el seu consentiment o les seues rialles a cometaris denigrants, marca la campanya contra la tracta de persones que este any llança la regidoria de feminismes de la capital de la Plana.

Sensibilitzar conscienciar la població castellonenca sobre la realitat existent entorn de la prostitució i el tràfic de persones amb fins d’explotació sexual, És l’objectiu dels cartells i l’impactant vídeo, que busca canviar la perspectiva d’una realitat acceptada, normalitzada i consentida amb esta “complicitat social”.

Així, esta campanya contra el tràfic de persones de la Regidoria de Feminismes, plena de missatges la ciutat amb motiu del Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets, del pròxim 23 de setembre.

 

A més, un altre dels objectius d’esta campanya és prevenir futurs clients consumidors, atés que les organitzacions que treballen assistint a les víctimes de l’explotació sexual, han vist també com baixa l’edat d’estes ‘clients’.

De fet, la regidora Ruiz ha expressat que els joves s’inicien en el sexe cada vegada més aviat i la prostitució és un fenomen cada vegada més demandat entre este col·lectiu. “És essencial l’educació en adolescents i joves perquè coneguen les realitats de la prostitució, i la campanya pretén sumar este granet de sorra per deixar de ser el prostíbul d’Europa”, denuncia l’edil.

Ruiz, ha destacat que “la prostitució és un fenomen complex que involucra molts actors més enllà de la relació prostituta-client”. “Són còmplices també els que miren cap a un altre costat, qui riu les gràcies i tots els clients abusadors”, ha destacat l’edil.

“Necessitem campanyes de sensibilització per a remoure consciències i fer visible que darrere de la prostitució hi ha tracta de persones”, Ha explicat Ruiz.

A més, la regidora ha lamentat que “la tracta i el tràfic de persones amb finalitat d’esclavitud sexual, per desgràcia, va en augment i és una autèntica vulneració dels drets humans”.

La campanya compta amb dos accions clau, la producció d’un curtmetratge audiovisual per arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i cartelleria a través d’opis a peu de carrer.

S’ha col·locat cartelleria en les marquesines dels autobusos urbans de la ciutat amb missatges com: ‘Davant la prostitució, quin és el teu paper?’ o ‘Eres còmplice de 1.300 dies d’esclavitud sexual?’. A més, una altra acció busca sensibilitzar la població més jove en els centres de secundària de la localitat.

 

‘El còmplice’, Dos minuts i mig de realitat

 

L’acció principal de la campanya s’emmarca en l’audiovisual ‘El còmplice‘, un vídeo per al qual es va convocar un càsting real dirigit a homes. En ell, els candidats van pensant que participaran en el rodatge d’un curtmetratge i se’ls lliura un guió en el qual dos amics van de festa i volen ‘anar de prostitutes’.

Durant el rodatge apareix una noia, que ells creuen que és actriu, però en realitat és una exprostituta víctima del tràfic de persones amb fins sexuals.

El vídeo està disponible a les xarxes socials institucionals de l’Ajuntament de Castelló així com a la pàgina oficial elcomplice.org.

 

Conscienciació en la població més jove

 

Actualment, Espanya se situa entre els països del món que consumeix més prostitució i, a més, està descendint l’edat dels homes consumidors de prostitució, segons expliquen des del Servei d’Igualtat d’Oportunitats de l’Ajuntament de Castelló (SIO).

Per això, des de l’Ajuntament es duran a terme tallers de sensibilització amb l’alumnat dels instituts d’educació secundària de la ciutat, tots ells impartits per la Fundació Salut i Comunitat, Amb experiència en l’atenció de dones en situació de prostitució i víctimes de tràfic de persones.

 

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.