Castelló fixa la mirada en la ‘complicitat’ de la prostitució en la campanya contra el tràfic de persones

 

 

En el ‘Caminàs’, la més visible, però en multitud de pisos, habitacions per hores i cases particulars, la més perillosa. La realitat de la prostitució a Castelló però sobretot la «complicitat» de tots els que la permeten amb el seu silenci, el seu consentiment o les seues rialles a cometaris denigrants, marca la campanya contra la tracta de persones que este any llança la regidoria de feminismes de la capital de la Plana.

Sensibilitzar conscienciar la població castellonenca sobre la realitat existent entorn de la prostitució i el tràfic de persones amb fins d’explotació sexual, És l’objectiu dels cartells i l’impactant vídeo, que busca canviar la perspectiva d’una realitat acceptada, normalitzada i consentida amb esta «complicitat social».

Així, esta campanya contra el tràfic de persones de la Regidoria de Feminismes, plena de missatges la ciutat amb motiu del Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets, del pròxim 23 de setembre.

 

A més, un altre dels objectius d’esta campanya és prevenir futurs clients consumidors, atés que les organitzacions que treballen assistint a les víctimes de l’explotació sexual, han vist també com baixa l’edat d’estes ‘clients’.

De fet, la regidora Ruiz ha expressat que els joves s’inicien en el sexe cada vegada més aviat i la prostitució és un fenomen cada vegada més demandat entre este col·lectiu. «És essencial l’educació en adolescents i joves perquè coneguen les realitats de la prostitució, i la campanya pretén sumar este granet de sorra per deixar de ser el prostíbul d’Europa», denuncia l’edil.

Ruiz, ha destacat que «la prostitució és un fenomen complex que involucra molts actors més enllà de la relació prostituta-client». «Són còmplices també els que miren cap a un altre costat, qui riu les gràcies i tots els clients abusadors», ha destacat l’edil.

«Necessitem campanyes de sensibilització per a remoure consciències i fer visible que darrere de la prostitució hi ha tracta de persones», Ha explicat Ruiz.

A més, la regidora ha lamentat que «la tracta i el tràfic de persones amb finalitat d’esclavitud sexual, per desgràcia, va en augment i és una autèntica vulneració dels drets humans».

La campanya compta amb dos accions clau, la producció d’un curtmetratge audiovisual per arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i cartelleria a través d’opis a peu de carrer.

S’ha col·locat cartelleria en les marquesines dels autobusos urbans de la ciutat amb missatges com: ‘Davant la prostitució, quin és el teu paper?’ o ‘Eres còmplice de 1.300 dies d’esclavitud sexual?’. A més, una altra acció busca sensibilitzar la població més jove en els centres de secundària de la localitat.

 

‘El còmplice’, Dos minuts i mig de realitat

 

L’acció principal de la campanya s’emmarca en l’audiovisual ‘El còmplice‘, un vídeo per al qual es va convocar un càsting real dirigit a homes. En ell, els candidats van pensant que participaran en el rodatge d’un curtmetratge i se’ls lliura un guió en el qual dos amics van de festa i volen ‘anar de prostitutes’.

Durant el rodatge apareix una noia, que ells creuen que és actriu, però en realitat és una exprostituta víctima del tràfic de persones amb fins sexuals.

El vídeo està disponible a les xarxes socials institucionals de l’Ajuntament de Castelló així com a la pàgina oficial elcomplice.org.

 

Conscienciació en la població més jove

 

Actualment, Espanya se situa entre els països del món que consumeix més prostitució i, a més, està descendint l’edat dels homes consumidors de prostitució, segons expliquen des del Servei d’Igualtat d’Oportunitats de l’Ajuntament de Castelló (SIO).

Per això, des de l’Ajuntament es duran a terme tallers de sensibilització amb l’alumnat dels instituts d’educació secundària de la ciutat, tots ells impartits per la Fundació Salut i Comunitat, Amb experiència en l’atenció de dones en situació de prostitució i víctimes de tràfic de persones.

 

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU