Cinc ferits després d’una explosió de gas butà en un habitatge de Griñón, Madrid

 

Cinc persones han resultat ferides a causa d'una explosió de gas butà en un habitatge situat en la localitat de Griñón, Madrid. Fonts d'Emergències 112 Comunitat de Madrid han informat que un dels afectats està ferit greu i els altres quatre tenen ferides lleus.

  

  

L'explosió s'ha produït en la planta baixa d'un edifici de tres plantes en el número 20 del carrer Major de Griñón. Sembla que hi havia diverses bombones de gas butà, encara que de moment es desconeixen les causes.

  

  

Els Bombers de la Comunitat de Madrid van haver de rescatar a un home de 85 anys després de registrar-se un incendi després de l'explosió de la bombona de gas. També van ser rescatats un policia de paisà i diversos agents de la Guàrdia Civil.

 

L'estat dels ferits 

L'ancià ha patit cremades de segon i tercer grau en el 70% del seu cos. Els serveis del SUMMA ho van traslladar a la unitat de cremats de l'Hospital de Getafe amb pronòstic molt greu i intubado.

  

  

Així mateix, els serveis sanitaris van haver d'atendre al policia anara de servei de 37 anys el qual es va fracturar la nina ajudant als veïns del bloc de pisos a abandonar l'edifici. També ha patit intoxicació per inhalació de fum.

  

  

El SUMMA també va haver d'atendre a tres homes de 88,72 i 34 anys —este últim guàrdia civil— també per intoxicació, encara que van ser donats d'alta a continuació.

  

  

Els bombers van poder controlar les flames de l'incendi produït per l'explosió de bombones de butà i els veïns ja han pogut tornar a les seues cases. S'ha vist afectada la porta d'entrada al portal que ha quedat desquadrada a causa de l'explosió —va dificultar les tasques de desallotjament.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.