El col·legi d’Eva, la jove morta a Praga, li ret homenatge

 

Eva P. era una jove alegre i amb molts projectes i idees. Així han definit els qui la coneixien a la xica de 20 anys, natural de Castelló de la Plana, que va morir el passat divendres 25 de gener, en caure-li un fanal a Praga, a conseqüència del xoc d’un cotxe amb aquest element de mobiliari urbà.

 

El seu col·legi de Castelló de la Plana, el Madre Vedruna Sagrado Corazón, situat a l’avinguda Casalduch de la capital, li dedicava unes paraules com a homenatge i guardava un minut de silenci en memòria d’ella. D’ella destacaven les seues ganes de viure i el somriure que sempre tenia a la cara. Per al seu professorat, Eva era una alumna creativa, col·laboradora i sempre disposada a participar en qualsevol projecte. Eixe caràcter actiu es demostrava amb les seues accions, ja que Eva va presentar la gal·la de graduació de Batxillerat del centre i també participava en voluntariats.

 

Els docents de la jove durant la seua etapa escolar incidien en la seua maduresa i el seu caràcter lluitador. Eva estava a Praga amb una beca Erasmus però era estudiant del tercer curs del grau en Estudis Internacionals per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).

 

Els seus amics i amigues, impactats encara pel succés, també manifestaven la seua tristesa per la pèrdua d’Eva, així com la degana de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAM, que transmetia les seues condolences a familiars i amics de la jove.

 

Eva va morir el passat divendres a Praga en un fortuït accident. Els fets van quan la jove estava passejant, junt amb el seu grup d’amigues, per un carrer de la capital de la República Txeca quan es van veure sorpreses per un accident en el qual un cotxe va impactar contra un fanal. A causa del xoc, el fanal va caure, pegant a la jove. De moment no hi ha data per al repatriament del cos a terres valencianes.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.