El col·legi d’Eva, la jove morta a Praga, li ret homenatge

 

Eva P. era una jove alegre i amb molts projectes i idees. Així han definit els qui la coneixien a la xica de 20 anys, natural de Castelló de la Plana, que va morir el passat divendres 25 de gener, en caure-li un fanal a Praga, a conseqüència del xoc d’un cotxe amb aquest element de mobiliari urbà.

 

El seu col·legi de Castelló de la Plana, el Madre Vedruna Sagrado Corazón, situat a l’avinguda Casalduch de la capital, li dedicava unes paraules com a homenatge i guardava un minut de silenci en memòria d’ella. D’ella destacaven les seues ganes de viure i el somriure que sempre tenia a la cara. Per al seu professorat, Eva era una alumna creativa, col·laboradora i sempre disposada a participar en qualsevol projecte. Eixe caràcter actiu es demostrava amb les seues accions, ja que Eva va presentar la gal·la de graduació de Batxillerat del centre i també participava en voluntariats.

 

Els docents de la jove durant la seua etapa escolar incidien en la seua maduresa i el seu caràcter lluitador. Eva estava a Praga amb una beca Erasmus però era estudiant del tercer curs del grau en Estudis Internacionals per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).

 

Els seus amics i amigues, impactats encara pel succés, també manifestaven la seua tristesa per la pèrdua d’Eva, així com la degana de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAM, que transmetia les seues condolences a familiars i amics de la jove.

 

Eva va morir el passat divendres a Praga en un fortuït accident. Els fets van quan la jove estava passejant, junt amb el seu grup d’amigues, per un carrer de la capital de la República Txeca quan es van veure sorpreses per un accident en el qual un cotxe va impactar contra un fanal. A causa del xoc, el fanal va caure, pegant a la jove. De moment no hi ha data per al repatriament del cos a terres valencianes.

Últimes notícies

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.