17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Condemnen a un home a 11 anys de presó per abusar sexualment de la seua filla en Alcoi

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a 11 anys de presó a un home de 41 anys per abusar sexualment de forma continuada de la seua propia filla durant set anys, en la seua casa d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). 

 

Tal com pareix, els abusos van començar l’any 2009, quan la xiqueta tenia nou anys i es van allargar fins a l’any 2016. Va ser en eixe  moment quan la jove va decidir actuar i comptar a la seua germana menor la situació a la que es trobava sotmesa per a demanar-li que li ho comunicarà a la seua mare, qui va presentar la denúncia contra l’acusat, d’origen equatorià.

 

En la sentència, el tribunal de la Secció Primera considera provat que el pare de la xiqueta aprofitava els moments en els que la seua dona marxava a treballar, a les 05.30 hores de la matinada, per a introduir-se en el llit de la seua filla amb ànim de satisfer els seus desitjos sexuals i practicar-li tocaments en els pits i la vagina.

 

L’home va justificar que era molt server en l’educació dels seus fills

A voltes, l’home arribava fins i tot a masturbar-la, a pesar de les súpliques de la seua filla perquè la deixarà.

 

L’acusat va negar els fets en el moment del judici, celebrat el passat 23 de novembre, i va atribuir l’acusació de la seua filla al fet que ell era molt sever en l’educació dels seus tres fills i que els castigava amb freqüència quan no feien els deures llevant-los el mòbil. A demés, l’ara condemnat va al·legar que la intenció dels seus fills era conseguir que els seus pares se separaren.

 

Així, segons la seua versió, va ser la seua filla qui va comptar a la seua dona els suposats abusos per por que ell li pegarà, després que el matrimoni haguera d’anar a recollir-la al veí municipi d’Ibi, al qual la menor havia acudit en contra de les directrius del seu pare.

 

No obstant això, tant la víctima com els seus dos germans van corroborar els tocaments durant les seues respectives declaracions davant el tribunal. I el mateix va fer la dona de l’acusat, qui va assegurar que no va tindre coneixement dels fets fins que la germana de la víctima la va informar del que passava.

 

Acusat d’un delicte continuat d’abusos sexuals

Segons va declarar, tant la víctima com el seu tercer fill van corroborar els abusos. Així, va explicar que tot seguit va parlar amb la psicòloga del col·legi de la seua filla, qui li va recomanar que denunciarà al seu home.

 

A partir de les proves practicades, el tribunal considera que la versió de l’acusat no és assumible després de ressenyar que és difícil admetre que es formule una denúncia de tanta gravetat pel fet que existirà «una educació severa i el desig de la separació dels seus progenitors». A demés, incidix en què els testimonis dels germans de la víctima corroboren els abusos.

 

La sentència condemna al processament a una pena d’onze anys de presó com a autor d’un delicte continuat d’abusos sexuals produïts sobre una menor de 16 anys.  A demés, li imposa el pagament d’una indemnització de 10.000 euros a la seua filla.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.