Condemnen a un home a 11 anys de presó per abusar sexualment de la seua filla en Alcoi

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a 11 anys de presó a un home de 41 anys per abusar sexualment de forma continuada de la seua propia filla durant set anys, en la seua casa d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). 

 

Tal com pareix, els abusos van començar l’any 2009, quan la xiqueta tenia nou anys i es van allargar fins a l’any 2016. Va ser en eixe  moment quan la jove va decidir actuar i comptar a la seua germana menor la situació a la que es trobava sotmesa per a demanar-li que li ho comunicarà a la seua mare, qui va presentar la denúncia contra l’acusat, d’origen equatorià.

 

En la sentència, el tribunal de la Secció Primera considera provat que el pare de la xiqueta aprofitava els moments en els que la seua dona marxava a treballar, a les 05.30 hores de la matinada, per a introduir-se en el llit de la seua filla amb ànim de satisfer els seus desitjos sexuals i practicar-li tocaments en els pits i la vagina.

 

L’home va justificar que era molt server en l’educació dels seus fills

A voltes, l’home arribava fins i tot a masturbar-la, a pesar de les súpliques de la seua filla perquè la deixarà.

 

L’acusat va negar els fets en el moment del judici, celebrat el passat 23 de novembre, i va atribuir l’acusació de la seua filla al fet que ell era molt sever en l’educació dels seus tres fills i que els castigava amb freqüència quan no feien els deures llevant-los el mòbil. A demés, l’ara condemnat va al·legar que la intenció dels seus fills era conseguir que els seus pares se separaren.

 

Així, segons la seua versió, va ser la seua filla qui va comptar a la seua dona els suposats abusos per por que ell li pegarà, després que el matrimoni haguera d’anar a recollir-la al veí municipi d’Ibi, al qual la menor havia acudit en contra de les directrius del seu pare.

 

No obstant això, tant la víctima com els seus dos germans van corroborar els tocaments durant les seues respectives declaracions davant el tribunal. I el mateix va fer la dona de l’acusat, qui va assegurar que no va tindre coneixement dels fets fins que la germana de la víctima la va informar del que passava.

 

Acusat d’un delicte continuat d’abusos sexuals

Segons va declarar, tant la víctima com el seu tercer fill van corroborar els abusos. Així, va explicar que tot seguit va parlar amb la psicòloga del col·legi de la seua filla, qui li va recomanar que denunciarà al seu home.

 

A partir de les proves practicades, el tribunal considera que la versió de l’acusat no és assumible després de ressenyar que és difícil admetre que es formule una denúncia de tanta gravetat pel fet que existirà «una educació severa i el desig de la separació dels seus progenitors». A demés, incidix en què els testimonis dels germans de la víctima corroboren els abusos.

 

La sentència condemna al processament a una pena d’onze anys de presó com a autor d’un delicte continuat d’abusos sexuals produïts sobre una menor de 16 anys.  A demés, li imposa el pagament d’una indemnització de 10.000 euros a la seua filla.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Igualtat eleva a 14 els feminicidis de 2026 i confirma tres víctimes de violència vicària

Igualtat confirma 14 feminicidis en el que va de 2026 i tres víctimes mortals de violència vicària, i crida a redoblar la resposta institucional i social enfront de la violència masclista.

Guido Rodríguez s’aferma com a líder del nou València

Guido Rodríguez s'ha convertit en l'eix del València en la segona volta de LaLiga, elevant el nivell de l'equip i consolidant-se com a peça clau per a Carlos Corberán.

Els universitaris espanyols dubten en distingir notícies científiques reals i falses en xarxes socials

Un estudi de les universitats de València i Oviedo revela que la majoria dels universitaris espanyols té dificultats per a diferenciar notícies científiques verdaderes i falses en xarxes socials i mostra alts nivells d'incertesa.

Orientadors fan costat al col·legi de la xiqueta assassinada a Torrevieja després d’un nou cas de violència vicària

Orientadors de la Conselleria d'Educació es posen a la disposició del col·legi de Torrevieja on estudiava la xiqueta de 3 anys assassinada pel seu pare en un cas de violència vicària, per a oferir suport psicològic a famílies i professorat.

Pedro Martínez abraça la bogeria guanyadora del vestuari abans de rebre al Olympiacos

Pedro Martínez subratlla la fe quasi irracional del seu vestuari a guanyar a qualsevol en Eurolliga, demana valorar la temporada de València Basket i rebaixa l'eufòria abans del dol davant Olympiacos.

Tete Morente retorna l’aire a l’Elx amb un gol decisiu davant el Mallorca

Tete Morente va tornar a marcar un gol decisiu per a l'Elx quasi dos anys després i va donar la victòria davant el Mallorca, un triomf vital en la lluita per la permanència en LaLiga.

La CEV aplaudix la rebaixa fiscal als hidrocarburs però reclama major rapidesa

La patronal valenciana valora la baixada de la fiscalitat dels hidrocarburs i de l'IVA com una resposta adequada a l'impacte de la guerra a Orient Mitjà, però considera que les mesures arriben lentes i es queden tales per a sectors com el transport.

Els 13 últims gols d’Hugo Duro han donat 30 punts vitals al València

Els últims 13 gols d'Hugo Duro han generat 30 punts per al València, reflex del seu pes decisiu com a màxim golejador en la present temporada de Lliga.