11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Condemnen a un home a 11 anys de presó per abusar sexualment de la seua filla en Alcoi

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a 11 anys de presó a un home de 41 anys per abusar sexualment de forma continuada de la seua propia filla durant set anys, en la seua casa d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). 

 

Tal com pareix, els abusos van començar l’any 2009, quan la xiqueta tenia nou anys i es van allargar fins a l’any 2016. Va ser en eixe  moment quan la jove va decidir actuar i comptar a la seua germana menor la situació a la que es trobava sotmesa per a demanar-li que li ho comunicarà a la seua mare, qui va presentar la denúncia contra l’acusat, d’origen equatorià.

 

En la sentència, el tribunal de la Secció Primera considera provat que el pare de la xiqueta aprofitava els moments en els que la seua dona marxava a treballar, a les 05.30 hores de la matinada, per a introduir-se en el llit de la seua filla amb ànim de satisfer els seus desitjos sexuals i practicar-li tocaments en els pits i la vagina.

 

L’home va justificar que era molt server en l’educació dels seus fills

A voltes, l’home arribava fins i tot a masturbar-la, a pesar de les súpliques de la seua filla perquè la deixarà.

 

L’acusat va negar els fets en el moment del judici, celebrat el passat 23 de novembre, i va atribuir l’acusació de la seua filla al fet que ell era molt sever en l’educació dels seus tres fills i que els castigava amb freqüència quan no feien els deures llevant-los el mòbil. A demés, l’ara condemnat va al·legar que la intenció dels seus fills era conseguir que els seus pares se separaren.

 

Així, segons la seua versió, va ser la seua filla qui va comptar a la seua dona els suposats abusos per por que ell li pegarà, després que el matrimoni haguera d’anar a recollir-la al veí municipi d’Ibi, al qual la menor havia acudit en contra de les directrius del seu pare.

 

No obstant això, tant la víctima com els seus dos germans van corroborar els tocaments durant les seues respectives declaracions davant el tribunal. I el mateix va fer la dona de l’acusat, qui va assegurar que no va tindre coneixement dels fets fins que la germana de la víctima la va informar del que passava.

 

Acusat d’un delicte continuat d’abusos sexuals

Segons va declarar, tant la víctima com el seu tercer fill van corroborar els abusos. Així, va explicar que tot seguit va parlar amb la psicòloga del col·legi de la seua filla, qui li va recomanar que denunciarà al seu home.

 

A partir de les proves practicades, el tribunal considera que la versió de l’acusat no és assumible després de ressenyar que és difícil admetre que es formule una denúncia de tanta gravetat pel fet que existirà «una educació severa i el desig de la separació dels seus progenitors». A demés, incidix en què els testimonis dels germans de la víctima corroboren els abusos.

 

La sentència condemna al processament a una pena d’onze anys de presó com a autor d’un delicte continuat d’abusos sexuals produïts sobre una menor de 16 anys.  A demés, li imposa el pagament d’una indemnització de 10.000 euros a la seua filla.

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.