Condemnen per suborn a Díaz Alperi, exalcalde d’Alacant, i a Enrique Ortiz

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat al pagament de multes de 6.000 i 18.000 euros, respectivament, a l’exalcalde de la capital d’esta província Luis Díaz Alperi i a l’empresari Enrique Ortiz com a autors d’un delicte de suborn, en el marc de la causa derivada de l’anomenat ‘cas Brugal’ relativa al disseny del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de la ciutat.

La Sala, en canvi, els ha absolt, igual que ha fet amb la també exalcaldessa Sonia Castedo i amb els cinc acusats restants, per falta de proves o prescripció de les infraccions penals, de delictes de corrupció d’autoritats o funcionaris públics, tràfic d’influències, prevaricació, revelació de secrets i aprofitament d’informació privilegiada.

La sentència, que consta de 295 pàgines i que ha sigut notificada este dimecres a les parts, pot ser recorreguda ara en cassació davant la Sala Segona del Tribunal Suprem.

Els fets jutjats es remunten als anys 2008, 2009 i 2010, període en el qual va culminar l’elaboració del PGOU d’Alacant i la seua exposició pública.

Les magistrades de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial que han dictat la resolució únicament han considerat com a fets susceptibles de condemna el regal d’una jaqueta de luxe realitzat per Enrique Ortiz a Castedo en el nadal de 2008 i el gaudi d’un viatge a Creta amb avió privat, per import de 36.000 euros, per part de Luis Díaz Alperi a l’agost d’eixe any.

Respecte a la jaqueta no obstant això, el Tribunal considera prescrit el delicte de suborn impropi passiu en què podria haver incorregut la regidora. Quant al viatge regalat a Díaz Alperi, la Sala creu que no ha quedat provat que fora costejat per Ortiz, sinó per un altre empresari no acusat en este procediment, qui el va fer “en atenció al càrrec polític” que tenia el llavors alcalde.

L’Audiència ha desestimat la majoria de qüestions prèvies plantejades per les defenses dels acusats relatives a la possible vulneració de drets fonamentals durant la instrucció.

Així, encara que ha validat la majoria de les intervencions telefòniques efectuades durant la instrucció, sí que ha declarat la nul·litat de les pròrrogues de les escoltes realitzades a la dona de l’empresari condemnat.

També ha invalidat la validesa de les proves relatives a les possibles irregularitats del PGOU alacantí, recollides en alguns registres, perquè estos havien sigut ordenats per a investigar fets d’una altra de les branques del ‘cas Brugal’.

En línies generals, el Tribunal considera que no existeixen proves que els exalcaldes Díaz Alperi i Castedo  facilitaren informació reservada sobre el planejament urbanístic ni que influïren en tècnics i funcionaris per a beneficiar a Ortiz a canvi de diferents obsequis i regals.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.