Condemnen per suborn a Díaz Alperi, exalcalde d’Alacant, i a Enrique Ortiz

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat al pagament de multes de 6.000 i 18.000 euros, respectivament, a l’exalcalde de la capital d’esta província Luis Díaz Alperi i a l’empresari Enrique Ortiz com a autors d’un delicte de suborn, en el marc de la causa derivada de l’anomenat ‘cas Brugal’ relativa al disseny del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de la ciutat.

La Sala, en canvi, els ha absolt, igual que ha fet amb la també exalcaldessa Sonia Castedo i amb els cinc acusats restants, per falta de proves o prescripció de les infraccions penals, de delictes de corrupció d’autoritats o funcionaris públics, tràfic d’influències, prevaricació, revelació de secrets i aprofitament d’informació privilegiada.

La sentència, que consta de 295 pàgines i que ha sigut notificada este dimecres a les parts, pot ser recorreguda ara en cassació davant la Sala Segona del Tribunal Suprem.

Els fets jutjats es remunten als anys 2008, 2009 i 2010, període en el qual va culminar l’elaboració del PGOU d’Alacant i la seua exposició pública.

Les magistrades de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial que han dictat la resolució únicament han considerat com a fets susceptibles de condemna el regal d’una jaqueta de luxe realitzat per Enrique Ortiz a Castedo en el nadal de 2008 i el gaudi d’un viatge a Creta amb avió privat, per import de 36.000 euros, per part de Luis Díaz Alperi a l’agost d’eixe any.

Respecte a la jaqueta no obstant això, el Tribunal considera prescrit el delicte de suborn impropi passiu en què podria haver incorregut la regidora. Quant al viatge regalat a Díaz Alperi, la Sala creu que no ha quedat provat que fora costejat per Ortiz, sinó per un altre empresari no acusat en este procediment, qui el va fer “en atenció al càrrec polític” que tenia el llavors alcalde.

L’Audiència ha desestimat la majoria de qüestions prèvies plantejades per les defenses dels acusats relatives a la possible vulneració de drets fonamentals durant la instrucció.

Així, encara que ha validat la majoria de les intervencions telefòniques efectuades durant la instrucció, sí que ha declarat la nul·litat de les pròrrogues de les escoltes realitzades a la dona de l’empresari condemnat.

També ha invalidat la validesa de les proves relatives a les possibles irregularitats del PGOU alacantí, recollides en alguns registres, perquè estos havien sigut ordenats per a investigar fets d’una altra de les branques del ‘cas Brugal’.

En línies generals, el Tribunal considera que no existeixen proves que els exalcaldes Díaz Alperi i Castedo  facilitaren informació reservada sobre el planejament urbanístic ni que influïren en tècnics i funcionaris per a beneficiar a Ortiz a canvi de diferents obsequis i regals.

 

Últimes notícies

Arcadi España, el ministre d’Hisenda que afronta el seu gran port de muntanya

Arcadi España, economista valencià i apassionat del ciclisme, arriba al Ministeri d'Hisenda després d'una llarga trajectòria en la Generalitat i en el Govern central, amb el repte d'encarar els grans desequilibris del finançament autonòmic i els nous comptes públics.

Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Diana Morant celebra el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda, destaca la seua trajectòria i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana enfront del Consell del PP i Vox.

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.