Condemnen per suborn a Díaz Alperi, exalcalde d’Alacant, i a Enrique Ortiz

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat al pagament de multes de 6.000 i 18.000 euros, respectivament, a l’exalcalde de la capital d’esta província Luis Díaz Alperi i a l’empresari Enrique Ortiz com a autors d’un delicte de suborn, en el marc de la causa derivada de l’anomenat ‘cas Brugal’ relativa al disseny del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de la ciutat.

La Sala, en canvi, els ha absolt, igual que ha fet amb la també exalcaldessa Sonia Castedo i amb els cinc acusats restants, per falta de proves o prescripció de les infraccions penals, de delictes de corrupció d’autoritats o funcionaris públics, tràfic d’influències, prevaricació, revelació de secrets i aprofitament d’informació privilegiada.

La sentència, que consta de 295 pàgines i que ha sigut notificada este dimecres a les parts, pot ser recorreguda ara en cassació davant la Sala Segona del Tribunal Suprem.

Els fets jutjats es remunten als anys 2008, 2009 i 2010, període en el qual va culminar l’elaboració del PGOU d’Alacant i la seua exposició pública.

Les magistrades de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial que han dictat la resolució únicament han considerat com a fets susceptibles de condemna el regal d’una jaqueta de luxe realitzat per Enrique Ortiz a Castedo en el nadal de 2008 i el gaudi d’un viatge a Creta amb avió privat, per import de 36.000 euros, per part de Luis Díaz Alperi a l’agost d’eixe any.

Respecte a la jaqueta no obstant això, el Tribunal considera prescrit el delicte de suborn impropi passiu en què podria haver incorregut la regidora. Quant al viatge regalat a Díaz Alperi, la Sala creu que no ha quedat provat que fora costejat per Ortiz, sinó per un altre empresari no acusat en este procediment, qui el va fer “en atenció al càrrec polític” que tenia el llavors alcalde.

L’Audiència ha desestimat la majoria de qüestions prèvies plantejades per les defenses dels acusats relatives a la possible vulneració de drets fonamentals durant la instrucció.

Així, encara que ha validat la majoria de les intervencions telefòniques efectuades durant la instrucció, sí que ha declarat la nul·litat de les pròrrogues de les escoltes realitzades a la dona de l’empresari condemnat.

També ha invalidat la validesa de les proves relatives a les possibles irregularitats del PGOU alacantí, recollides en alguns registres, perquè estos havien sigut ordenats per a investigar fets d’una altra de les branques del ‘cas Brugal’.

En línies generals, el Tribunal considera que no existeixen proves que els exalcaldes Díaz Alperi i Castedo  facilitaren informació reservada sobre el planejament urbanístic ni que influïren en tècnics i funcionaris per a beneficiar a Ortiz a canvi de diferents obsequis i regals.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.