Condemnen per suborn a Díaz Alperi, exalcalde d’Alacant, i a Enrique Ortiz

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat al pagament de multes de 6.000 i 18.000 euros, respectivament, a l’exalcalde de la capital d’esta província Luis Díaz Alperi i a l’empresari Enrique Ortiz com a autors d’un delicte de suborn, en el marc de la causa derivada de l’anomenat ‘cas Brugal’ relativa al disseny del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de la ciutat.

La Sala, en canvi, els ha absolt, igual que ha fet amb la també exalcaldessa Sonia Castedo i amb els cinc acusats restants, per falta de proves o prescripció de les infraccions penals, de delictes de corrupció d’autoritats o funcionaris públics, tràfic d’influències, prevaricació, revelació de secrets i aprofitament d’informació privilegiada.

La sentència, que consta de 295 pàgines i que ha sigut notificada este dimecres a les parts, pot ser recorreguda ara en cassació davant la Sala Segona del Tribunal Suprem.

Els fets jutjats es remunten als anys 2008, 2009 i 2010, període en el qual va culminar l’elaboració del PGOU d’Alacant i la seua exposició pública.

Les magistrades de la Secció Tercera de l’Audiència Provincial que han dictat la resolució únicament han considerat com a fets susceptibles de condemna el regal d’una jaqueta de luxe realitzat per Enrique Ortiz a Castedo en el nadal de 2008 i el gaudi d’un viatge a Creta amb avió privat, per import de 36.000 euros, per part de Luis Díaz Alperi a l’agost d’eixe any.

Respecte a la jaqueta no obstant això, el Tribunal considera prescrit el delicte de suborn impropi passiu en què podria haver incorregut la regidora. Quant al viatge regalat a Díaz Alperi, la Sala creu que no ha quedat provat que fora costejat per Ortiz, sinó per un altre empresari no acusat en este procediment, qui el va fer “en atenció al càrrec polític” que tenia el llavors alcalde.

L’Audiència ha desestimat la majoria de qüestions prèvies plantejades per les defenses dels acusats relatives a la possible vulneració de drets fonamentals durant la instrucció.

Així, encara que ha validat la majoria de les intervencions telefòniques efectuades durant la instrucció, sí que ha declarat la nul·litat de les pròrrogues de les escoltes realitzades a la dona de l’empresari condemnat.

També ha invalidat la validesa de les proves relatives a les possibles irregularitats del PGOU alacantí, recollides en alguns registres, perquè estos havien sigut ordenats per a investigar fets d’una altra de les branques del ‘cas Brugal’.

En línies generals, el Tribunal considera que no existeixen proves que els exalcaldes Díaz Alperi i Castedo  facilitaren informació reservada sobre el planejament urbanístic ni que influïren en tècnics i funcionaris per a beneficiar a Ortiz a canvi de diferents obsequis i regals.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.