11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Confinen als veïns de Guadassuar per una fuga d’amoníac en una empresa del municipi

 

Una fugida d’amoníac en l’empresa de gel Hicosol, SL (Carrer Tarragona, 4 antiga GUADAFRET), els fets han ocorregut al voltant de les 7.45 hores i immediatament han acudit dotacions de bombers de València, Alzira i Silla, que han establit un radi de confinament de 150 metres al voltant de la fàbrica, ja que la inhalació d’amoníac és toxica i pot causar irritacions en les mucoses.

Per tant, es recomana no eixir al carrer per la zona afectada almenys fins a les 12 hores, a més els bombers han demanat el confinament preventiu en un radi de 100-115 metres al voltant de la fàbrica.

Per la seua part del Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Territorial de la Comunitat Valenciana per un núvol tòxic d’amoníac, també expliquen que és important mantindre les finestres tancades i l’aire condicionat apagat.

Des d’emergències demanen calma la població, ja que la situació està controlada.

La situació 1 estableix que “la situació en la qual s’han danys moderats i en la qual per al seu control és necessari l’activació present pla, amb la constitució del Lloc de Comandament Avançat i d’un nombre determinat d’Unitats Bàsiques”.

Últimes notícies

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.