Confinen als veïns de Guadassuar per una fuga d’amoníac en una empresa del municipi

 

Una fugida d’amoníac en l’empresa de gel Hicosol, SL (Carrer Tarragona, 4 antiga GUADAFRET), els fets han ocorregut al voltant de les 7.45 hores i immediatament han acudit dotacions de bombers de València, Alzira i Silla, que han establit un radi de confinament de 150 metres al voltant de la fàbrica, ja que la inhalació d’amoníac és toxica i pot causar irritacions en les mucoses.

Per tant, es recomana no eixir al carrer per la zona afectada almenys fins a les 12 hores, a més els bombers han demanat el confinament preventiu en un radi de 100-115 metres al voltant de la fàbrica.

Per la seua part del Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Territorial de la Comunitat Valenciana per un núvol tòxic d’amoníac, també expliquen que és important mantindre les finestres tancades i l’aire condicionat apagat.

Des d’emergències demanen calma la població, ja que la situació està controlada.

La situació 1 estableix que “la situació en la qual s’han danys moderats i en la qual per al seu control és necessari l’activació present pla, amb la constitució del Lloc de Comandament Avançat i d’un nombre determinat d’Unitats Bàsiques”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i l’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern una aportació econòmica estatal per a reforçar el Pla Viu valencià i planteja copiar el model en altres comunitats en considerar que ja està donant resultats.

S&P alerta de noves pressions de gasto en les autonomies i de l’impacte del repartiment en la Comunitat Valenciana

S&P destaca que les comunitats van millorar el seu resultat pressupostari en 2025, però avisa de fortes pressions de gasto i que l'actual repartiment de recursos penalitza a la Comunitat Valenciana i a Múrcia.

Pérez Llorca acusa el Govern de provocar caos als ajuntaments amb la regularització d’immigrants

Juanfran Pérez Llorca critica que la regularització extraordinària d'immigrants genera caos en molts ajuntaments per la falta de planificació del Govern i advertix de riscos per a sanitat i polítiques socials.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa estarà llesta abans de 2027 després d’una inversió de 82 milions

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa, a Orihuela, amb dos nous edificis, més consultes i 52 llits addicionals després d'una inversió superior a 82 milions d'euros.

Pérez Llorca urgix als sindicats a evitar una vaga educativa al maig pels exàmens

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats d'Educació que no convoquen vaga al maig, a l'ésser l'últim mes de curs i coincidir amb exàmens i proves d'accés a la universitat.

Acció Ecologista-Agró alerta d’abocaments d’aigües residuals a l’Albufera any i mig després de la dana

Acció Ecologista-Agró denúncia que les aigües residuals de Catarroja i altres municipis continuen abocant-se de manera contínua a l'Albufera any i mig després de la dana de 2024 i reclama actuacions urgents a totes les administracions.

Les exportacions valencianes s’estancen en 6.238 milions malgrat l’estirada europea

Les vendes a l'exterior de la Comunitat Valenciana es mantenen en 6.238 milions al gener i febrer, amb un saldo comercial a la baixa i forta dependència d'Europa.