13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Confinen als veïns de Guadassuar per una fuga d’amoníac en una empresa del municipi

 

Una fugida d’amoníac en l’empresa de gel Hicosol, SL (Carrer Tarragona, 4 antiga GUADAFRET), els fets han ocorregut al voltant de les 7.45 hores i immediatament han acudit dotacions de bombers de València, Alzira i Silla, que han establit un radi de confinament de 150 metres al voltant de la fàbrica, ja que la inhalació d’amoníac és toxica i pot causar irritacions en les mucoses.

Per tant, es recomana no eixir al carrer per la zona afectada almenys fins a les 12 hores, a més els bombers han demanat el confinament preventiu en un radi de 100-115 metres al voltant de la fàbrica.

Per la seua part del Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Territorial de la Comunitat Valenciana per un núvol tòxic d’amoníac, també expliquen que és important mantindre les finestres tancades i l’aire condicionat apagat.

Des d’emergències demanen calma la població, ja que la situació està controlada.

La situació 1 estableix que “la situació en la qual s’han danys moderats i en la qual per al seu control és necessari l’activació present pla, amb la constitució del Lloc de Comandament Avançat i d’un nombre determinat d’Unitats Bàsiques”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.