Confinen als veïns de Guadassuar per una fuga d’amoníac en una empresa del municipi

 

Una fugida d’amoníac en l’empresa de gel Hicosol, SL (Carrer Tarragona, 4 antiga GUADAFRET), els fets han ocorregut al voltant de les 7.45 hores i immediatament han acudit dotacions de bombers de València, Alzira i Silla, que han establit un radi de confinament de 150 metres al voltant de la fàbrica, ja que la inhalació d’amoníac és toxica i pot causar irritacions en les mucoses.

Per tant, es recomana no eixir al carrer per la zona afectada almenys fins a les 12 hores, a més els bombers han demanat el confinament preventiu en un radi de 100-115 metres al voltant de la fàbrica.

Per la seua part del Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Territorial de la Comunitat Valenciana per un núvol tòxic d’amoníac, també expliquen que és important mantindre les finestres tancades i l’aire condicionat apagat.

Des d’emergències demanen calma la població, ja que la situació està controlada.

La situació 1 estableix que “la situació en la qual s’han danys moderats i en la qual per al seu control és necessari l’activació present pla, amb la constitució del Lloc de Comandament Avançat i d’un nombre determinat d’Unitats Bàsiques”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola