13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Confinen als veïns de Guadassuar per una fuga d’amoníac en una empresa del municipi

 

Una fugida d’amoníac en l’empresa de gel Hicosol, SL (Carrer Tarragona, 4 antiga GUADAFRET), els fets han ocorregut al voltant de les 7.45 hores i immediatament han acudit dotacions de bombers de València, Alzira i Silla, que han establit un radi de confinament de 150 metres al voltant de la fàbrica, ja que la inhalació d’amoníac és toxica i pot causar irritacions en les mucoses.

Per tant, es recomana no eixir al carrer per la zona afectada almenys fins a les 12 hores, a més els bombers han demanat el confinament preventiu en un radi de 100-115 metres al voltant de la fàbrica.

Per la seua part del Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Territorial de la Comunitat Valenciana per un núvol tòxic d’amoníac, també expliquen que és important mantindre les finestres tancades i l’aire condicionat apagat.

Des d’emergències demanen calma la població, ja que la situació està controlada.

La situació 1 estableix que “la situació en la qual s’han danys moderats i en la qual per al seu control és necessari l’activació present pla, amb la constitució del Lloc de Comandament Avançat i d’un nombre determinat d’Unitats Bàsiques”.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.