Cridada a l’adopció enfront de la compra d’animals «com a objectes» en Nadal

L'Associació Adopta Un Gos Abandonat (AUPA) i Bioparc València han fet una crida de cara al Nadal perquè no es regalen animals com si es tractara d'objectes i proposen en el seu lloc l'adopció com a opció responsable per als qui desitgen incorporar una mascota a la seua llar. Precisament este diumenge es va celebrar en la plaça exterior del parc el 11º desfilada AUPA/BIOPARC per a potenciar l'adopció de gossos abandonats davant la proximitat de les festes nadalenques, en el qual cans com Paquita, Indi, Pedrito, Morat o Tofu van trobar una nova llar, ha informat el parc en un comunicat.

En esta ja clàssica desfilada, la pintora Elena Negueroles i Ata Gomis, que ja va per la segona edició de la seua novel·la 'El juego del Cambio', van presentar a prop de 40 cans que van desfilar de la mà de voluntaris, entre els quals es trobaven integrants de la Pedrera Grogueta del Vila-real C.F.

  

Històries diverses com la de Paquita, una "ancianita" que a les seues 12 anys va patir un abandó i va ser rescatada molt espantada, tremolosa i plorant; Pedrito, un gosset "mini" de 3 anys valent, sociable i afectuós; Morat, un gos gran, actiu, obedient i alguna cosa dominant amb alguns gossos; Tofu, de tan sol 7 mesos i que va ser abandonat al costat dels seus germans com a brossa, fruit d'una manada indesitjada o Indi, una mimosa gosseta de 13 mesos.

Segons indiquen, estos dies previs a les festes és especialment important cridar l'atenció sobre la responsabilitat que suposa regalar un animal de companyia, doncs no són un objecte, i posar l'accent en la "opció responsable" que significa adoptar un gos i així donar-li eixa "segona oportunitat" i una llar per a tota la vida.

  

A la desfilada es van acostar moltes persones que van adoptar en anteriors edicions, per a compartir la seua experiència i animar a uns altres que encara no han fet el pas. Altres assistents van ser alguns dels participants de la 5ª Carrera en Manada de BIOPARC que es va celebrar a primera hora i va finalitzar en la mateixa plaça on va tindre lloc la desfilada.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU