Cridada a l’adopció enfront de la compra d’animals «com a objectes» en Nadal

L'Associació Adopta Un Gos Abandonat (AUPA) i Bioparc València han fet una crida de cara al Nadal perquè no es regalen animals com si es tractara d'objectes i proposen en el seu lloc l'adopció com a opció responsable per als qui desitgen incorporar una mascota a la seua llar. Precisament este diumenge es va celebrar en la plaça exterior del parc el 11º desfilada AUPA/BIOPARC per a potenciar l'adopció de gossos abandonats davant la proximitat de les festes nadalenques, en el qual cans com Paquita, Indi, Pedrito, Morat o Tofu van trobar una nova llar, ha informat el parc en un comunicat.

En esta ja clàssica desfilada, la pintora Elena Negueroles i Ata Gomis, que ja va per la segona edició de la seua novel·la 'El juego del Cambio', van presentar a prop de 40 cans que van desfilar de la mà de voluntaris, entre els quals es trobaven integrants de la Pedrera Grogueta del Vila-real C.F.

  

Històries diverses com la de Paquita, una "ancianita" que a les seues 12 anys va patir un abandó i va ser rescatada molt espantada, tremolosa i plorant; Pedrito, un gosset "mini" de 3 anys valent, sociable i afectuós; Morat, un gos gran, actiu, obedient i alguna cosa dominant amb alguns gossos; Tofu, de tan sol 7 mesos i que va ser abandonat al costat dels seus germans com a brossa, fruit d'una manada indesitjada o Indi, una mimosa gosseta de 13 mesos.

Segons indiquen, estos dies previs a les festes és especialment important cridar l'atenció sobre la responsabilitat que suposa regalar un animal de companyia, doncs no són un objecte, i posar l'accent en la "opció responsable" que significa adoptar un gos i així donar-li eixa "segona oportunitat" i una llar per a tota la vida.

  

A la desfilada es van acostar moltes persones que van adoptar en anteriors edicions, per a compartir la seua experiència i animar a uns altres que encara no han fet el pas. Altres assistents van ser alguns dels participants de la 5ª Carrera en Manada de BIOPARC que es va celebrar a primera hora i va finalitzar en la mateixa plaça on va tindre lloc la desfilada.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.