Cridada a l’adopció enfront de la compra d’animals «com a objectes» en Nadal

L'Associació Adopta Un Gos Abandonat (AUPA) i Bioparc València han fet una crida de cara al Nadal perquè no es regalen animals com si es tractara d'objectes i proposen en el seu lloc l'adopció com a opció responsable per als qui desitgen incorporar una mascota a la seua llar. Precisament este diumenge es va celebrar en la plaça exterior del parc el 11º desfilada AUPA/BIOPARC per a potenciar l'adopció de gossos abandonats davant la proximitat de les festes nadalenques, en el qual cans com Paquita, Indi, Pedrito, Morat o Tofu van trobar una nova llar, ha informat el parc en un comunicat.

En esta ja clàssica desfilada, la pintora Elena Negueroles i Ata Gomis, que ja va per la segona edició de la seua novel·la 'El juego del Cambio', van presentar a prop de 40 cans que van desfilar de la mà de voluntaris, entre els quals es trobaven integrants de la Pedrera Grogueta del Vila-real C.F.

  

Històries diverses com la de Paquita, una "ancianita" que a les seues 12 anys va patir un abandó i va ser rescatada molt espantada, tremolosa i plorant; Pedrito, un gosset "mini" de 3 anys valent, sociable i afectuós; Morat, un gos gran, actiu, obedient i alguna cosa dominant amb alguns gossos; Tofu, de tan sol 7 mesos i que va ser abandonat al costat dels seus germans com a brossa, fruit d'una manada indesitjada o Indi, una mimosa gosseta de 13 mesos.

Segons indiquen, estos dies previs a les festes és especialment important cridar l'atenció sobre la responsabilitat que suposa regalar un animal de companyia, doncs no són un objecte, i posar l'accent en la "opció responsable" que significa adoptar un gos i així donar-li eixa "segona oportunitat" i una llar per a tota la vida.

  

A la desfilada es van acostar moltes persones que van adoptar en anteriors edicions, per a compartir la seua experiència i animar a uns altres que encara no han fet el pas. Altres assistents van ser alguns dels participants de la 5ª Carrera en Manada de BIOPARC que es va celebrar a primera hora i va finalitzar en la mateixa plaça on va tindre lloc la desfilada.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.