Cridada a l’adopció enfront de la compra d’animals «com a objectes» en Nadal

L'Associació Adopta Un Gos Abandonat (AUPA) i Bioparc València han fet una crida de cara al Nadal perquè no es regalen animals com si es tractara d'objectes i proposen en el seu lloc l'adopció com a opció responsable per als qui desitgen incorporar una mascota a la seua llar. Precisament este diumenge es va celebrar en la plaça exterior del parc el 11º desfilada AUPA/BIOPARC per a potenciar l'adopció de gossos abandonats davant la proximitat de les festes nadalenques, en el qual cans com Paquita, Indi, Pedrito, Morat o Tofu van trobar una nova llar, ha informat el parc en un comunicat.

En esta ja clàssica desfilada, la pintora Elena Negueroles i Ata Gomis, que ja va per la segona edició de la seua novel·la 'El juego del Cambio', van presentar a prop de 40 cans que van desfilar de la mà de voluntaris, entre els quals es trobaven integrants de la Pedrera Grogueta del Vila-real C.F.

  

Històries diverses com la de Paquita, una "ancianita" que a les seues 12 anys va patir un abandó i va ser rescatada molt espantada, tremolosa i plorant; Pedrito, un gosset "mini" de 3 anys valent, sociable i afectuós; Morat, un gos gran, actiu, obedient i alguna cosa dominant amb alguns gossos; Tofu, de tan sol 7 mesos i que va ser abandonat al costat dels seus germans com a brossa, fruit d'una manada indesitjada o Indi, una mimosa gosseta de 13 mesos.

Segons indiquen, estos dies previs a les festes és especialment important cridar l'atenció sobre la responsabilitat que suposa regalar un animal de companyia, doncs no són un objecte, i posar l'accent en la "opció responsable" que significa adoptar un gos i així donar-li eixa "segona oportunitat" i una llar per a tota la vida.

  

A la desfilada es van acostar moltes persones que van adoptar en anteriors edicions, per a compartir la seua experiència i animar a uns altres que encara no han fet el pas. Altres assistents van ser alguns dels participants de la 5ª Carrera en Manada de BIOPARC que es va celebrar a primera hora i va finalitzar en la mateixa plaça on va tindre lloc la desfilada.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.