Cridada a l’adopció enfront de la compra d’animals «com a objectes» en Nadal

L'Associació Adopta Un Gos Abandonat (AUPA) i Bioparc València han fet una crida de cara al Nadal perquè no es regalen animals com si es tractara d'objectes i proposen en el seu lloc l'adopció com a opció responsable per als qui desitgen incorporar una mascota a la seua llar. Precisament este diumenge es va celebrar en la plaça exterior del parc el 11º desfilada AUPA/BIOPARC per a potenciar l'adopció de gossos abandonats davant la proximitat de les festes nadalenques, en el qual cans com Paquita, Indi, Pedrito, Morat o Tofu van trobar una nova llar, ha informat el parc en un comunicat.

En esta ja clàssica desfilada, la pintora Elena Negueroles i Ata Gomis, que ja va per la segona edició de la seua novel·la 'El juego del Cambio', van presentar a prop de 40 cans que van desfilar de la mà de voluntaris, entre els quals es trobaven integrants de la Pedrera Grogueta del Vila-real C.F.

  

Històries diverses com la de Paquita, una "ancianita" que a les seues 12 anys va patir un abandó i va ser rescatada molt espantada, tremolosa i plorant; Pedrito, un gosset "mini" de 3 anys valent, sociable i afectuós; Morat, un gos gran, actiu, obedient i alguna cosa dominant amb alguns gossos; Tofu, de tan sol 7 mesos i que va ser abandonat al costat dels seus germans com a brossa, fruit d'una manada indesitjada o Indi, una mimosa gosseta de 13 mesos.

Segons indiquen, estos dies previs a les festes és especialment important cridar l'atenció sobre la responsabilitat que suposa regalar un animal de companyia, doncs no són un objecte, i posar l'accent en la "opció responsable" que significa adoptar un gos i així donar-li eixa "segona oportunitat" i una llar per a tota la vida.

  

A la desfilada es van acostar moltes persones que van adoptar en anteriors edicions, per a compartir la seua experiència i animar a uns altres que encara no han fet el pas. Altres assistents van ser alguns dels participants de la 5ª Carrera en Manada de BIOPARC que es va celebrar a primera hora i va finalitzar en la mateixa plaça on va tindre lloc la desfilada.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.