13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Declarats dos incendis pròxims al Parc Natural de l’Albufera de València

 

Esta vesprada, cap a les 15.30 hores, s’han produït dos incendis de matolls en el terme municipal de Cullera, en la comarca de la Ribera (València), molt prop del Parc Natural de l’Albufera.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, els fets s’hi han produït en el mateix parc, i l’altre en el Mareny de Sant Llorenç, en la mateixa comarca. La proximitat d’un dels incendis en l’Albufera ha obligat a decretar la situació 1 del Pla Especial enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF).

 

Per extingir el foc originat en el Parc Natural de l’Albufera s’ha desplaçat una dotació de bombers del Consorci Provincial, un helicòpter, una unitat de bombers forestal, una autobomba i un agent mediambiental. D’altra banda, fins a Mareny de Sant Llorenç s’ha portat una dotació de bombers i un helicòpter de la Generalitat.

 

Una situació d’emergència 1 significa que hi ha un incident provocat per un o diferents incendis forestals que, a causa de la seua evolució, poden afectar greument a béns forestals, i a demés, afectar a la població.

 

 

 

 

Últimes notícies

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.