Denegada la suspensió de la condemna i la llibertat condicional de l’anestesista Juan Maeso

L'anestesista Juan Maeso

Juan Maeso va ser condemnat a 1.933 anys de presó | Mètode UV

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha denegat la suspensió de condemna i la concessió de la llibertat condicional de l’anestesista Juan Maeso, condemnat en 2007 a 1.933 anys de presó per infectar amb el virus de l’hepatitis C a 275 pacients d’hospitals i clíniques entre 1988 i 1997.

 

El tribunal denega d’esta manera, en un acte notificat hui a les parts, la petició d’excarceració presentada per la defensa el passat 6 d’abril amb l’argument que la pandèmia de la COVID-19, unida a l’avançada edat (77 anys) i els problemes de salut previs del reclús, posava en perill la seua vida.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Segons informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat, la Sala no compartix eixa tesi, a la vista d’un informe remés pel centre penitenciari a on l’anestesista complix condemna. Eixe informe reflectix que no s’ha registrat en este centre fins a hui cap contagi per coronavirus entre els presos.

 

«Amb tot això, no es pot afirmar que concórrega un perill provat per a la vida de l’intern, quant un perill hipotètic i condicionat a l’exposició del mateix a situacions de risc de contagi per COVID-19», assenyalen els magistrats. No es donen per tant els requisits que exigix l’article 91.3 del Codi Penal per a atorgar la suspensió de la condemna.

 

Una altra sol·licitud per raons de salut

Maeso ja va sol·licitar abans de la declaració de la pandèmia la seua excarceració per raons de salut, però un jutjat de Vigilància Penitenciària la va rebutjar. La negativa va ser confirmada més tard en apel·lació, el 31 de gener, per la mateixa Secció Segona de l’Audiència de València, que va dictaminar que no existia un risc veraç per a la vida del reclús.

 

L’única circumstància que ha canviat des d’eixe moment és la declaració de la pandèmia per COVID-19, que constituïx, segons el parer del tribunal, «una incidència circumstancial de caràcter temporal».

 

Segons arreplega l’acte, el pretés per la defensa «suposaria atribuir-li a un factor alié a la salut de l’intern, que no genera en este moment una situació de perill cert per a la seua vida, la transcendència mateixa d’una situació persistent i irrevocable de perill de mort: la suspensió de la pena i la concessió de la llibertat condicional». Suspensió d’altra banda que, de concedir-se, no podria ser revocada més endavant, en el cas que deixara d’estar declarat l’estat de pandèmia.

 

El tribunal recorda que no està valorant en este recurs si convé o no la progressió de grau de l’intern o l’accés del mateix a la llibertat condicional en el marc del tractament penitenciari, sinó únicament si la COVID-19 «modifica de manera rellevant» els paràmetres que van servir per a desestimar l’anterior pretensió de llibertat condicional.

 

«L’exposat revela que les dades amb els que es compta no ho permeten, en tant que la pandèmia de COVID-19, afortunadament, no ha afectat interns del centre penitenciari a on el recurrent complix condemna, a demés de què el centre ha assenyalat que s’estan prenent totes les mesures destinades a impedir l’entrada del virus», conclou la resolució.

Últimes notícies

Quatre anys de presó per intentar matar a un perruquer amb un ganivet i un cúter a Benicarló

L'Audiència de Castelló imposa quatre anys de presó a un home que va intentar matar a un perruquer a Benicarló amb un ganivet i un cúter i l'obliga a indemnitzar-li per les greus seqüeles oculars.

Sarabia apel·la a la ràbia de l’Elx per a les dos últimes jornades davant la lluita per la salvació

Eder Sarabia afirma que l'Elx arriba amb ràbia i convicció a les dos últimes jornades de Lliga, clau per a certificar la permanència, i advertix de l'exigència del dol davant el Getafe.

Arranca a València una multitudinària manifestació de docents i estudiants en defensa de l’educació pública

Milers de docents i estudiants marxen pel centre de València en el quint dia consecutiu de vaga indefinida del professorat, a l'espera d'una nova reunió amb la Conselleria d'Educació.

Marcelino fixa com a objectiu exigir al màxim el rendiment del Vila-real després d’assegurar la Champions

Marcelino subratlla que, després d'assegurar la classificació per a la Lliga de Campions, el Vila-real busca mantindre la màxima exigència, barallar per la tercera plaça i superar un exigent dol a Vallecas davant un Raig ja salvat.

Diana Morant urgix a Pérez Llorca a acudir a la negociació amb els sindicats docents i frenar la vaga

Diana Morant reclama al president de la Generalitat que s'assega el dilluns en la taula de negociació amb els sindicats docents per a frenar la vaga indefinida i l'acusa de desatendre la major crisi educativa recent en la Comunitat Valenciana.

Els taxistes col·lapsen el centre de València en una nova protesta contra les VTC

Els taxistes valencians realitzen una nova marxa lenta pel centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar el buit normatiu actual.

Experts alerten que eliminar el gluten per moda provoca dèficits nutricionals

El Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de la Comunitat Valenciana advertix que retirar el gluten sense diagnòstic mèdic pot causar dèficits nutricionals, empitjorar la relació amb el menjar i dificultar el diagnòstic de celiaquia.

Detingudes 31 persones en el major operatiu de la Guàrdia Civil contra la droga flakka a Espanya

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que distribuïa flakka per missatgeria des d'altres països europeus a València, amb 31 detinguts, dos a la presó preventiva, i quasi quatre quilos d'esta droga confiscats.