Denegada la suspensió de la condemna i la llibertat condicional de l’anestesista Juan Maeso

L'anestesista Juan Maeso

Juan Maeso va ser condemnat a 1.933 anys de presó | Mètode UV

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha denegat la suspensió de condemna i la concessió de la llibertat condicional de l’anestesista Juan Maeso, condemnat en 2007 a 1.933 anys de presó per infectar amb el virus de l’hepatitis C a 275 pacients d’hospitals i clíniques entre 1988 i 1997.

 

El tribunal denega d’esta manera, en un acte notificat hui a les parts, la petició d’excarceració presentada per la defensa el passat 6 d’abril amb l’argument que la pandèmia de la COVID-19, unida a l’avançada edat (77 anys) i els problemes de salut previs del reclús, posava en perill la seua vida.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Segons informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat, la Sala no compartix eixa tesi, a la vista d’un informe remés pel centre penitenciari a on l’anestesista complix condemna. Eixe informe reflectix que no s’ha registrat en este centre fins a hui cap contagi per coronavirus entre els presos.

 

«Amb tot això, no es pot afirmar que concórrega un perill provat per a la vida de l’intern, quant un perill hipotètic i condicionat a l’exposició del mateix a situacions de risc de contagi per COVID-19», assenyalen els magistrats. No es donen per tant els requisits que exigix l’article 91.3 del Codi Penal per a atorgar la suspensió de la condemna.

 

Una altra sol·licitud per raons de salut

Maeso ja va sol·licitar abans de la declaració de la pandèmia la seua excarceració per raons de salut, però un jutjat de Vigilància Penitenciària la va rebutjar. La negativa va ser confirmada més tard en apel·lació, el 31 de gener, per la mateixa Secció Segona de l’Audiència de València, que va dictaminar que no existia un risc veraç per a la vida del reclús.

 

L’única circumstància que ha canviat des d’eixe moment és la declaració de la pandèmia per COVID-19, que constituïx, segons el parer del tribunal, «una incidència circumstancial de caràcter temporal».

 

Segons arreplega l’acte, el pretés per la defensa «suposaria atribuir-li a un factor alié a la salut de l’intern, que no genera en este moment una situació de perill cert per a la seua vida, la transcendència mateixa d’una situació persistent i irrevocable de perill de mort: la suspensió de la pena i la concessió de la llibertat condicional». Suspensió d’altra banda que, de concedir-se, no podria ser revocada més endavant, en el cas que deixara d’estar declarat l’estat de pandèmia.

 

El tribunal recorda que no està valorant en este recurs si convé o no la progressió de grau de l’intern o l’accés del mateix a la llibertat condicional en el marc del tractament penitenciari, sinó únicament si la COVID-19 «modifica de manera rellevant» els paràmetres que van servir per a desestimar l’anterior pretensió de llibertat condicional.

 

«L’exposat revela que les dades amb els que es compta no ho permeten, en tant que la pandèmia de COVID-19, afortunadament, no ha afectat interns del centre penitenciari a on el recurrent complix condemna, a demés de què el centre ha assenyalat que s’estan prenent totes les mesures destinades a impedir l’entrada del virus», conclou la resolució.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.