12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

400 universitaris són desallotjats en una festa il·legal en una finca

Continuen repetint-se situacions com està on la gent pareix que no enten la situació de la pandèmia que estem vivint. En Espanya seguim vivint-la amb molta gravetat cosa que no impedeix a algunes persones celebrar festes d’esta magnitud. Se segueixen produint intervencions policials per posar fi a desenes de festes il·legals on s’incompleix tota normativa sanitària contra la Covid-19.

Encara que puga semblar impossible que se seguesquen produint este tipus de trobades, hi ha gent que sembla estar disposada, fins i tot, a superar tots els rècords durant esta pandèmia. I és que s’han donat casos de festes multitudinàries al llarg d’estos mesos de toc de queda nocturn, però possiblement poques han arribat a la que es van trobar els agents de la Guàrdia Civil que van intervenir durant, la nit de divendres, en una finca de la localitat madrilenya de Ciempozuelos.

Ni més ni menys que 401 van ser els joves que van acudir a una macrofesta universitària que va tenir lloc en esta propietat, situada a la carretera M-307. El grup de persones era tan gran que va ser necessari que es desplacessen al lloc dels fets agents de diverses localitats, concretament de Ciempozuelos, Valdemoro, Pinto i Chinchón.

Els agents no donaven crèdit al que veien. Fins 8 autobusos són els que s’havien acostat al lloc, els mateixos que haurien portat els joves des de Madrid. Concretament, diversos conductors haurien confirmat que els haurien portat des del carrer Almansa de la capital espanyola.

No s’ha informat de com s’hauria fet la convocatòria, però tot fa pensar que es va poder fer en els mateixos campus o a través de les xarxes socials. Fonts policials, han confirmat que tots els assistents eren estudiants universitaris que haurien pagat 40 euros per tot: transports, assistència i begudes.

 

 

No fan cas ni respecten cap mensa de seguretat

Amb centenars de joves és amb el que es trobaren els agents a l’entrar en la finca, la majoria d’ells sense respectar la distància de seguretat i sense portar mascareta. Estaven en rotllanes bevent dins d’un edifici de la finca, però també fora, on s’havien col·locat multitud de taules i diverses barres, on diversos cambrers els servien les copes.

Els 401 joves assistents seran proposats per rebre una sanció, però no només ells. S’investiga també a promotor de la festa i a l’amo de la propietat, que podrien enfrontar-se a importants multes per estos fets.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.