Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d’euros a escala mundial en Alacant

Ejemplo de shortcode con estilo
Moment de la detenció | Guàrdia Civil d’Alacant   La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 6 hòmens, tots espanyols, d’entre 34 i 52 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals, falsedat documental i organització criminal. L’estafa que han fet és de més de 2.200.000 euros […]
Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d'euros a escala mundial en Alacant

Moment de la detenció | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 6 hòmens, tots espanyols, d’entre 34 i 52 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals, falsedat documental i organització criminal. L’estafa que han fet és de més de 2.200.000 euros a unes 50 empreses d’Espanya, Europa i els Estats Units.

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Hòmens’ ha desarticulat una de les organitzacions criminals més actives en Espanya, si no la principal, especialitzada a cometre delictes d’estafa a través del mètode conegut com ‘man in the middle’.

 

 

Esta classe d’estafa consistix en atacar els comptes de correu electrònic de les empreses per a obtindre dades de factures pendents, comptes bancaris i clients potencials. Una volta dins del sistema informàtic, seleccionen a un d’estos clients i, després de fer-se passar per l’empresa real, els sol·liciten que els diners siguen ingressats en un compte diferent de l’acordat, propietat de l’organització criminal.

 

Una volta fet l’ingrés en estos comptes fraudulents, els estafadors fraccionen els diners i els repartixen, a través de xicotetes transferències, a comptes de ‘mules econòmiques’ els qui els extrauen, després de rebre una comissió que oscil·la entre el 5% i el 10% de la quantitat rebuda.

 

Més de 50 empreses estafades

Han sigut en este cas, agents de la Policia Judicial i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), els qui han conseguit desmantellar una de les més importants organitzacions criminals que opera en Espanya, després de rebre la denúncia, per part de dos ciutadans dels Països Baixos, sobre una estafa en la compra d’una casa en eixa mateixa localitat, en novembre de 2019.

 

Durant els mesos que ha durat la investigació, s’ha conseguit localitzar a més de 50 empreses estafades per tot el territori nacional, en diferents  països europeus (França, Romania i Portugal) i en els Estats Units.

 

Saldo final de l’operació

Va ser el passat dia 6 de maig quan es va desplegar un ampli operatiu en València i en Mislata, l’Horta (València), a on es va detindre als 6 membres de l’organització, tots espanyols, com a presumptes autors dels delictes d’estafa de més de 2.200.000 euros, organització criminal, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals i falsedat documental.

 

En els diferents registres domiciliaris fets es van confiscar uns 27.000 euros en efectiu, nombrosos telèfons mòbils d’última generació, agendes amb anotacions de les transaccions econòmiques delictives i un cotxe.

 

S’ha conseguit identificar a més de 60 mules i s’ha conseguit recuperar més de 800.000 euros, bloquejats en els comptes bancaris fraudulents, encara que esta quantitat pot augmentar conforme es vaja avançant en la investigació, ja que esta contínua oberta. També es preveu desenes de noves detencions. Tots els detinguts han ingressat en la presó provisional sense fiança, a l’espera de judici. 

 

Jerarquia, estructura i operativa de l’organització 

Esta organització criminal comptava amb una estructura de jerarquia piramidal, que feia un fort ús de la disciplina i control intern i els membres del que es dividien en diferents càrrecs.

 

La funció dels controladors de mules era la de trobar persones disposades a treballar com a mules econòmiques per a que obriren un compte en el que rebre els diners a canvi d’un percentatge i d’acompanyar-les als caixers automàtics, per a assegurar-se que els entregaven els diners en efectiu.

 

Les mules eren captades d’entre persones amb necessitats econòmiques que facilitaven les seues dades personals als controladors per a l’obertura i gestió de comptes. El cap de l’organització era informat de la quantitat econòmica procedent de l’estafa i era ell qui seleccionava a una mula principal per a que rebera els diners. Al seu torn, avisava al controlador per a que, quan rebera els diners, el distribuïra entre altres mules. 

 

En el cas que els diners foren retinguts per les entitats bancàries per sospites de blanqueig de capitals, apareixia la branca de falsificació de documents, els qui estenien falsos contractes mercantils a nom de les mules per a tractar de desbloquejar el capital retingut.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.