Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d’euros a escala mundial en Alacant

Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d'euros a escala mundial en Alacant

Moment de la detenció | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 6 hòmens, tots espanyols, d’entre 34 i 52 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals, falsedat documental i organització criminal. L’estafa que han fet és de més de 2.200.000 euros a unes 50 empreses d’Espanya, Europa i els Estats Units.

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Hòmens’ ha desarticulat una de les organitzacions criminals més actives en Espanya, si no la principal, especialitzada a cometre delictes d’estafa a través del mètode conegut com ‘man in the middle’.

 

 

Esta classe d’estafa consistix en atacar els comptes de correu electrònic de les empreses per a obtindre dades de factures pendents, comptes bancaris i clients potencials. Una volta dins del sistema informàtic, seleccionen a un d’estos clients i, després de fer-se passar per l’empresa real, els sol·liciten que els diners siguen ingressats en un compte diferent de l’acordat, propietat de l’organització criminal.

 

Una volta fet l’ingrés en estos comptes fraudulents, els estafadors fraccionen els diners i els repartixen, a través de xicotetes transferències, a comptes de ‘mules econòmiques’ els qui els extrauen, després de rebre una comissió que oscil·la entre el 5% i el 10% de la quantitat rebuda.

 

Més de 50 empreses estafades

Han sigut en este cas, agents de la Policia Judicial i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), els qui han conseguit desmantellar una de les més importants organitzacions criminals que opera en Espanya, després de rebre la denúncia, per part de dos ciutadans dels Països Baixos, sobre una estafa en la compra d’una casa en eixa mateixa localitat, en novembre de 2019.

 

Durant els mesos que ha durat la investigació, s’ha conseguit localitzar a més de 50 empreses estafades per tot el territori nacional, en diferents  països europeus (França, Romania i Portugal) i en els Estats Units.

 

Saldo final de l’operació

Va ser el passat dia 6 de maig quan es va desplegar un ampli operatiu en València i en Mislata, l’Horta (València), a on es va detindre als 6 membres de l’organització, tots espanyols, com a presumptes autors dels delictes d’estafa de més de 2.200.000 euros, organització criminal, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals i falsedat documental.

 

En els diferents registres domiciliaris fets es van confiscar uns 27.000 euros en efectiu, nombrosos telèfons mòbils d’última generació, agendes amb anotacions de les transaccions econòmiques delictives i un cotxe.

 

S’ha conseguit identificar a més de 60 mules i s’ha conseguit recuperar més de 800.000 euros, bloquejats en els comptes bancaris fraudulents, encara que esta quantitat pot augmentar conforme es vaja avançant en la investigació, ja que esta contínua oberta. També es preveu desenes de noves detencions. Tots els detinguts han ingressat en la presó provisional sense fiança, a l’espera de judici. 

 

Jerarquia, estructura i operativa de l’organització 

Esta organització criminal comptava amb una estructura de jerarquia piramidal, que feia un fort ús de la disciplina i control intern i els membres del que es dividien en diferents càrrecs.

 

La funció dels controladors de mules era la de trobar persones disposades a treballar com a mules econòmiques per a que obriren un compte en el que rebre els diners a canvi d’un percentatge i d’acompanyar-les als caixers automàtics, per a assegurar-se que els entregaven els diners en efectiu.

 

Les mules eren captades d’entre persones amb necessitats econòmiques que facilitaven les seues dades personals als controladors per a l’obertura i gestió de comptes. El cap de l’organització era informat de la quantitat econòmica procedent de l’estafa i era ell qui seleccionava a una mula principal per a que rebera els diners. Al seu torn, avisava al controlador per a que, quan rebera els diners, el distribuïra entre altres mules. 

 

En el cas que els diners foren retinguts per les entitats bancàries per sospites de blanqueig de capitals, apareixia la branca de falsificació de documents, els qui estenien falsos contractes mercantils a nom de les mules per a tractar de desbloquejar el capital retingut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla