Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d’euros a escala mundial en Alacant

Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d'euros a escala mundial en Alacant

Moment de la detenció | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 6 hòmens, tots espanyols, d’entre 34 i 52 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals, falsedat documental i organització criminal. L’estafa que han fet és de més de 2.200.000 euros a unes 50 empreses d’Espanya, Europa i els Estats Units.

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Hòmens’ ha desarticulat una de les organitzacions criminals més actives en Espanya, si no la principal, especialitzada a cometre delictes d’estafa a través del mètode conegut com ‘man in the middle’.

 

 

Esta classe d’estafa consistix en atacar els comptes de correu electrònic de les empreses per a obtindre dades de factures pendents, comptes bancaris i clients potencials. Una volta dins del sistema informàtic, seleccionen a un d’estos clients i, després de fer-se passar per l’empresa real, els sol·liciten que els diners siguen ingressats en un compte diferent de l’acordat, propietat de l’organització criminal.

 

Una volta fet l’ingrés en estos comptes fraudulents, els estafadors fraccionen els diners i els repartixen, a través de xicotetes transferències, a comptes de ‘mules econòmiques’ els qui els extrauen, després de rebre una comissió que oscil·la entre el 5% i el 10% de la quantitat rebuda.

 

Més de 50 empreses estafades

Han sigut en este cas, agents de la Policia Judicial i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), els qui han conseguit desmantellar una de les més importants organitzacions criminals que opera en Espanya, després de rebre la denúncia, per part de dos ciutadans dels Països Baixos, sobre una estafa en la compra d’una casa en eixa mateixa localitat, en novembre de 2019.

 

Durant els mesos que ha durat la investigació, s’ha conseguit localitzar a més de 50 empreses estafades per tot el territori nacional, en diferents  països europeus (França, Romania i Portugal) i en els Estats Units.

 

Saldo final de l’operació

Va ser el passat dia 6 de maig quan es va desplegar un ampli operatiu en València i en Mislata, l’Horta (València), a on es va detindre als 6 membres de l’organització, tots espanyols, com a presumptes autors dels delictes d’estafa de més de 2.200.000 euros, organització criminal, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals i falsedat documental.

 

En els diferents registres domiciliaris fets es van confiscar uns 27.000 euros en efectiu, nombrosos telèfons mòbils d’última generació, agendes amb anotacions de les transaccions econòmiques delictives i un cotxe.

 

S’ha conseguit identificar a més de 60 mules i s’ha conseguit recuperar més de 800.000 euros, bloquejats en els comptes bancaris fraudulents, encara que esta quantitat pot augmentar conforme es vaja avançant en la investigació, ja que esta contínua oberta. També es preveu desenes de noves detencions. Tots els detinguts han ingressat en la presó provisional sense fiança, a l’espera de judici. 

 

Jerarquia, estructura i operativa de l’organització 

Esta organització criminal comptava amb una estructura de jerarquia piramidal, que feia un fort ús de la disciplina i control intern i els membres del que es dividien en diferents càrrecs.

 

La funció dels controladors de mules era la de trobar persones disposades a treballar com a mules econòmiques per a que obriren un compte en el que rebre els diners a canvi d’un percentatge i d’acompanyar-les als caixers automàtics, per a assegurar-se que els entregaven els diners en efectiu.

 

Les mules eren captades d’entre persones amb necessitats econòmiques que facilitaven les seues dades personals als controladors per a l’obertura i gestió de comptes. El cap de l’organització era informat de la quantitat econòmica procedent de l’estafa i era ell qui seleccionava a una mula principal per a que rebera els diners. Al seu torn, avisava al controlador per a que, quan rebera els diners, el distribuïra entre altres mules. 

 

En el cas que els diners foren retinguts per les entitats bancàries per sospites de blanqueig de capitals, apareixia la branca de falsificació de documents, els qui estenien falsos contractes mercantils a nom de les mules per a tractar de desbloquejar el capital retingut.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.