Anuncios

Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d’euros a escala mundial en Alacant

Desarticulen una banda criminal que ha estafat més de 2 milions d'euros a escala mundial en Alacant

Moment de la detenció | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 6 hòmens, tots espanyols, d’entre 34 i 52 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals, falsedat documental i organització criminal. L’estafa que han fet és de més de 2.200.000 euros a unes 50 empreses d’Espanya, Europa i els Estats Units.

 

Anuncios

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Hòmens’ ha desarticulat una de les organitzacions criminals més actives en Espanya, si no la principal, especialitzada a cometre delictes d’estafa a través del mètode conegut com ‘man in the middle’.

 

 

Esta classe d’estafa consistix en atacar els comptes de correu electrònic de les empreses per a obtindre dades de factures pendents, comptes bancaris i clients potencials. Una volta dins del sistema informàtic, seleccionen a un d’estos clients i, després de fer-se passar per l’empresa real, els sol·liciten que els diners siguen ingressats en un compte diferent de l’acordat, propietat de l’organització criminal.

 

Una volta fet l’ingrés en estos comptes fraudulents, els estafadors fraccionen els diners i els repartixen, a través de xicotetes transferències, a comptes de ‘mules econòmiques’ els qui els extrauen, després de rebre una comissió que oscil·la entre el 5% i el 10% de la quantitat rebuda.

 

Més de 50 empreses estafades

Han sigut en este cas, agents de la Policia Judicial i de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, la Marina Baixa (Alacant), els qui han conseguit desmantellar una de les més importants organitzacions criminals que opera en Espanya, després de rebre la denúncia, per part de dos ciutadans dels Països Baixos, sobre una estafa en la compra d’una casa en eixa mateixa localitat, en novembre de 2019.

 

Durant els mesos que ha durat la investigació, s’ha conseguit localitzar a més de 50 empreses estafades per tot el territori nacional, en diferents  països europeus (França, Romania i Portugal) i en els Estats Units.

 

Saldo final de l’operació

Va ser el passat dia 6 de maig quan es va desplegar un ampli operatiu en València i en Mislata, l’Horta (València), a on es va detindre als 6 membres de l’organització, tots espanyols, com a presumptes autors dels delictes d’estafa de més de 2.200.000 euros, organització criminal, descobriment i revelació de secrets, blanqueig de capitals i falsedat documental.

 

En els diferents registres domiciliaris fets es van confiscar uns 27.000 euros en efectiu, nombrosos telèfons mòbils d’última generació, agendes amb anotacions de les transaccions econòmiques delictives i un cotxe.

 

S’ha conseguit identificar a més de 60 mules i s’ha conseguit recuperar més de 800.000 euros, bloquejats en els comptes bancaris fraudulents, encara que esta quantitat pot augmentar conforme es vaja avançant en la investigació, ja que esta contínua oberta. També es preveu desenes de noves detencions. Tots els detinguts han ingressat en la presó provisional sense fiança, a l’espera de judici. 

 

Jerarquia, estructura i operativa de l’organització 

Esta organització criminal comptava amb una estructura de jerarquia piramidal, que feia un fort ús de la disciplina i control intern i els membres del que es dividien en diferents càrrecs.

 

La funció dels controladors de mules era la de trobar persones disposades a treballar com a mules econòmiques per a que obriren un compte en el que rebre els diners a canvi d’un percentatge i d’acompanyar-les als caixers automàtics, per a assegurar-se que els entregaven els diners en efectiu.

 

Les mules eren captades d’entre persones amb necessitats econòmiques que facilitaven les seues dades personals als controladors per a l’obertura i gestió de comptes. El cap de l’organització era informat de la quantitat econòmica procedent de l’estafa i era ell qui seleccionava a una mula principal per a que rebera els diners. Al seu torn, avisava al controlador per a que, quan rebera els diners, el distribuïra entre altres mules. 

 

En el cas que els diners foren retinguts per les entitats bancàries per sospites de blanqueig de capitals, apareixia la branca de falsificació de documents, els qui estenien falsos contractes mercantils a nom de les mules per a tractar de desbloquejar el capital retingut.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios