Descobreixen una granja de criptomonedes a Crevillent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Crevillent a dos homes, espanyols de 30 i 53 anys, com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric, per valor de 24.657 euros. A l’interior de l’habitatge s’amagava una granja de mineria de criptomonedes, en un local annex, amb gran quantitat de processadors, ordinadors i sofisticats, que va ser el que va provocar la gran despesa energètica.

Agents de l’Àrea d’Investigació de Crevillent, van iniciar una operació el passat mes de juny, per intentar esbrinar què hi havia darrere del consum excessiu d’electricitat, realitzat per mitjà d’un enganxe il·legal, en un habitatge situat en una zona rural del municipi.

Durant les vigilàncies realitzades, es va comprovar que l’emissió tèrmica despresa era molt alta, equiparable a la d’una nau industrial a ple rendiment, i que a més comptava amb unes turbines per poder refrigerar tot l’interior de l’habitatge.

Els agents, habituats que este tipus de despeses tan excessius de llum siguen deguts al fet que al seu interior es conree gran quantitat de plantes de marihuana, es van sorprendre el descobrir el que realment amagava la casa.

I és que a l’entrada i registre d’esta casa de camp la Guàrdia Civil va trobar no una plantació, sinó una granja de mineria de criptomonedes, emprades habitualment com a mitjà de pagament habitual en activitats il·lícites vinculades a delictes tecnològics i el blanqueig de capitals.

En total es van localitzar 8 processadors, 100 targetes gràfiques, 1 ordinador portàtil i sofisticats equips de refrigeració i d’extracció de fums.

Donada la complexitat dels fets, fins al lloc es van desplaçar especialistes en investigació tecnològica de la Unitat Orgànica de Policial Judicial de la Comandància d’Alacant per a analitzar la fabricació i l’ús d’estes.

Els dos homes van ser detinguts finalment com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric. Han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx, quedant de moment, en llibertat amb càrrecs.

La creació de noves criptomonedes a través de la mineria

 

Minar criptomonedes fa referència al procés necessari per a validar les operacions que es duen a terme mitjançant este tipus d’actius digitals. Per exemple, si prenem el cas pràctic d’una moneda de bitcoin, la seua mineria es basaria en la validació i el registre de les transaccions en la blockchain.

En definitiva, minar moneda digital, suposa resoldre amb èxit els problemes matemàtics que es presenten. Els miners que el porten a terme obtenen a canvi criptomonedes recentment encunyades, aconseguint posar amb això en circulació les noves moneda digital.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.