Anuncios

Descobreixen una granja de criptomonedes a Crevillent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Crevillent a dos homes, espanyols de 30 i 53 anys, com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric, per valor de 24.657 euros. A l’interior de l’habitatge s’amagava una granja de mineria de criptomonedes, en un local annex, amb gran quantitat de processadors, ordinadors i sofisticats, que va ser el que va provocar la gran despesa energètica.

Agents de l’Àrea d’Investigació de Crevillent, van iniciar una operació el passat mes de juny, per intentar esbrinar què hi havia darrere del consum excessiu d’electricitat, realitzat per mitjà d’un enganxe il·legal, en un habitatge situat en una zona rural del municipi.

Anuncios

Durant les vigilàncies realitzades, es va comprovar que l’emissió tèrmica despresa era molt alta, equiparable a la d’una nau industrial a ple rendiment, i que a més comptava amb unes turbines per poder refrigerar tot l’interior de l’habitatge.

Els agents, habituats que este tipus de despeses tan excessius de llum siguen deguts al fet que al seu interior es conree gran quantitat de plantes de marihuana, es van sorprendre el descobrir el que realment amagava la casa.

I és que a l’entrada i registre d’esta casa de camp la Guàrdia Civil va trobar no una plantació, sinó una granja de mineria de criptomonedes, emprades habitualment com a mitjà de pagament habitual en activitats il·lícites vinculades a delictes tecnològics i el blanqueig de capitals.

En total es van localitzar 8 processadors, 100 targetes gràfiques, 1 ordinador portàtil i sofisticats equips de refrigeració i d’extracció de fums.

Donada la complexitat dels fets, fins al lloc es van desplaçar especialistes en investigació tecnològica de la Unitat Orgànica de Policial Judicial de la Comandància d’Alacant per a analitzar la fabricació i l’ús d’estes.

Els dos homes van ser detinguts finalment com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric. Han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx, quedant de moment, en llibertat amb càrrecs.

La creació de noves criptomonedes a través de la mineria

 

Minar criptomonedes fa referència al procés necessari per a validar les operacions que es duen a terme mitjançant este tipus d’actius digitals. Per exemple, si prenem el cas pràctic d’una moneda de bitcoin, la seua mineria es basaria en la validació i el registre de les transaccions en la blockchain.

En definitiva, minar moneda digital, suposa resoldre amb èxit els problemes matemàtics que es presenten. Els miners que el porten a terme obtenen a canvi criptomonedes recentment encunyades, aconseguint posar amb això en circulació les noves moneda digital.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.

Alacant investiga per què no van arribar les citacions judicials als seus funcionaris

L'Ajuntament d'Alacant ha demanat explicacions a la seua assessoria jurídica i al jutjat per la fallada en les citacions a funcionaris en la causa sobre presumptes irregularitats en vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

La vaga docent en l’educació pública arranca amb un seguiment del 24%

La vaga indefinida del professorat en els centres públics des d'Infantil fins a Batxillerat arranca amb un seguiment del 23,96%, segons dades provisionals de la Conselleria d'Educació.

El PSPV portarà a Protecció de Dades la carta d’Educació sobre la vaga docent

El PSPV anuncia que denunciarà davant l'Agència de Protecció de Dades l'ús de correus institucionals de la Generalitat per a enviar a les famílies una carta sobre la vaga indefinida del professorat, que considera un atac al col·lectiu docent.

La Comunitat Valenciana encapçala la pujada del lloguer a Espanya amb un 5% anual

La Comunitat Valenciana se situa al capdavant de l'encariment del lloguer en 2024, amb una alça del 5%, per damunt de la mitjana nacional del 3,5% i amb forts increments a València, Sagunt i altres municipis.

Uns 70 immigrants del centre de Guardamar es concentren per a exigir agilitzar la seua regularització

Al voltant de 70 immigrants del centre d'acolliment de Guardamar del Segura es van concentrar davant el recinte per a reclamar major rapidesa en la tramitació de la seua documentació legal a Espanya.

Tabilo lidera als favorits en una Copa Faulconbridge que puja a categoria ATP Challenger 175

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 en el CT València amb Alejandro Tabilo com primer cap de sèrie i un quadre ple de figures i promeses.
Anuncios