Descobreixen una granja de criptomonedes a Crevillent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Crevillent a dos homes, espanyols de 30 i 53 anys, com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric, per valor de 24.657 euros. A l’interior de l’habitatge s’amagava una granja de mineria de criptomonedes, en un local annex, amb gran quantitat de processadors, ordinadors i sofisticats, que va ser el que va provocar la gran despesa energètica.

Agents de l’Àrea d’Investigació de Crevillent, van iniciar una operació el passat mes de juny, per intentar esbrinar què hi havia darrere del consum excessiu d’electricitat, realitzat per mitjà d’un enganxe il·legal, en un habitatge situat en una zona rural del municipi.

Durant les vigilàncies realitzades, es va comprovar que l’emissió tèrmica despresa era molt alta, equiparable a la d’una nau industrial a ple rendiment, i que a més comptava amb unes turbines per poder refrigerar tot l’interior de l’habitatge.

Els agents, habituats que este tipus de despeses tan excessius de llum siguen deguts al fet que al seu interior es conree gran quantitat de plantes de marihuana, es van sorprendre el descobrir el que realment amagava la casa.

I és que a l’entrada i registre d’esta casa de camp la Guàrdia Civil va trobar no una plantació, sinó una granja de mineria de criptomonedes, emprades habitualment com a mitjà de pagament habitual en activitats il·lícites vinculades a delictes tecnològics i el blanqueig de capitals.

En total es van localitzar 8 processadors, 100 targetes gràfiques, 1 ordinador portàtil i sofisticats equips de refrigeració i d’extracció de fums.

Donada la complexitat dels fets, fins al lloc es van desplaçar especialistes en investigació tecnològica de la Unitat Orgànica de Policial Judicial de la Comandància d’Alacant per a analitzar la fabricació i l’ús d’estes.

Els dos homes van ser detinguts finalment com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric. Han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx, quedant de moment, en llibertat amb càrrecs.

La creació de noves criptomonedes a través de la mineria

 

Minar criptomonedes fa referència al procés necessari per a validar les operacions que es duen a terme mitjançant este tipus d’actius digitals. Per exemple, si prenem el cas pràctic d’una moneda de bitcoin, la seua mineria es basaria en la validació i el registre de les transaccions en la blockchain.

En definitiva, minar moneda digital, suposa resoldre amb èxit els problemes matemàtics que es presenten. Els miners que el porten a terme obtenen a canvi criptomonedes recentment encunyades, aconseguint posar amb això en circulació les noves moneda digital.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.