Descobreixen una granja de criptomonedes a Crevillent

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil ha detingut a Crevillent a dos homes, espanyols de 30 i 53 anys, com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric, per valor de 24.657 euros. A l’interior de l’habitatge s’amagava una granja de mineria de criptomonedes, en un local annex, amb gran quantitat de processadors, ordinadors i […]

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Crevillent a dos homes, espanyols de 30 i 53 anys, com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric, per valor de 24.657 euros. A l’interior de l’habitatge s’amagava una granja de mineria de criptomonedes, en un local annex, amb gran quantitat de processadors, ordinadors i sofisticats, que va ser el que va provocar la gran despesa energètica.

Agents de l’Àrea d’Investigació de Crevillent, van iniciar una operació el passat mes de juny, per intentar esbrinar què hi havia darrere del consum excessiu d’electricitat, realitzat per mitjà d’un enganxe il·legal, en un habitatge situat en una zona rural del municipi.

Durant les vigilàncies realitzades, es va comprovar que l’emissió tèrmica despresa era molt alta, equiparable a la d’una nau industrial a ple rendiment, i que a més comptava amb unes turbines per poder refrigerar tot l’interior de l’habitatge.

Els agents, habituats que este tipus de despeses tan excessius de llum siguen deguts al fet que al seu interior es conree gran quantitat de plantes de marihuana, es van sorprendre el descobrir el que realment amagava la casa.

I és que a l’entrada i registre d’esta casa de camp la Guàrdia Civil va trobar no una plantació, sinó una granja de mineria de criptomonedes, emprades habitualment com a mitjà de pagament habitual en activitats il·lícites vinculades a delictes tecnològics i el blanqueig de capitals.

En total es van localitzar 8 processadors, 100 targetes gràfiques, 1 ordinador portàtil i sofisticats equips de refrigeració i d’extracció de fums.

Donada la complexitat dels fets, fins al lloc es van desplaçar especialistes en investigació tecnològica de la Unitat Orgànica de Policial Judicial de la Comandància d’Alacant per a analitzar la fabricació i l’ús d’estes.

Els dos homes van ser detinguts finalment com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric. Han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx, quedant de moment, en llibertat amb càrrecs.

La creació de noves criptomonedes a través de la mineria

 

Minar criptomonedes fa referència al procés necessari per a validar les operacions que es duen a terme mitjançant este tipus d’actius digitals. Per exemple, si prenem el cas pràctic d’una moneda de bitcoin, la seua mineria es basaria en la validació i el registre de les transaccions en la blockchain.

En definitiva, minar moneda digital, suposa resoldre amb èxit els problemes matemàtics que es presenten. Els miners que el porten a terme obtenen a canvi criptomonedes recentment encunyades, aconseguint posar amb això en circulació les noves moneda digital.

Últimes notícies

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.