Descobreixen una granja de criptomonedes a Crevillent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Crevillent a dos homes, espanyols de 30 i 53 anys, com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric, per valor de 24.657 euros. A l’interior de l’habitatge s’amagava una granja de mineria de criptomonedes, en un local annex, amb gran quantitat de processadors, ordinadors i sofisticats, que va ser el que va provocar la gran despesa energètica.

Agents de l’Àrea d’Investigació de Crevillent, van iniciar una operació el passat mes de juny, per intentar esbrinar què hi havia darrere del consum excessiu d’electricitat, realitzat per mitjà d’un enganxe il·legal, en un habitatge situat en una zona rural del municipi.

Durant les vigilàncies realitzades, es va comprovar que l’emissió tèrmica despresa era molt alta, equiparable a la d’una nau industrial a ple rendiment, i que a més comptava amb unes turbines per poder refrigerar tot l’interior de l’habitatge.

Els agents, habituats que este tipus de despeses tan excessius de llum siguen deguts al fet que al seu interior es conree gran quantitat de plantes de marihuana, es van sorprendre el descobrir el que realment amagava la casa.

I és que a l’entrada i registre d’esta casa de camp la Guàrdia Civil va trobar no una plantació, sinó una granja de mineria de criptomonedes, emprades habitualment com a mitjà de pagament habitual en activitats il·lícites vinculades a delictes tecnològics i el blanqueig de capitals.

En total es van localitzar 8 processadors, 100 targetes gràfiques, 1 ordinador portàtil i sofisticats equips de refrigeració i d’extracció de fums.

Donada la complexitat dels fets, fins al lloc es van desplaçar especialistes en investigació tecnològica de la Unitat Orgànica de Policial Judicial de la Comandància d’Alacant per a analitzar la fabricació i l’ús d’estes.

Els dos homes van ser detinguts finalment com a presumptes autors d’un delicte de defraudació de fluid elèctric. Han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx, quedant de moment, en llibertat amb càrrecs.

La creació de noves criptomonedes a través de la mineria

 

Minar criptomonedes fa referència al procés necessari per a validar les operacions que es duen a terme mitjançant este tipus d’actius digitals. Per exemple, si prenem el cas pràctic d’una moneda de bitcoin, la seua mineria es basaria en la validació i el registre de les transaccions en la blockchain.

En definitiva, minar moneda digital, suposa resoldre amb èxit els problemes matemàtics que es presenten. Els miners que el porten a terme obtenen a canvi criptomonedes recentment encunyades, aconseguint posar amb això en circulació les noves moneda digital.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.