Detenen a Toledo al considerat com a ‘Pablo Escobar espanyol’ de l’heroïna

La Policia Nacional ha detingut a Toledo al cap de la presumpta principal organització dedicada al tràfic d’heroïna a Espanya i a nou dels seus col·laboradors.

L’arrestat operava en la província de Toledo, on feia grans importacions d’aquesta droga des de Països Baixos per a després distribuir-la a Madrid, Castella i Lleó, Castella-la Manxa i Extremadura.

En l’operació s’ha detingut a sis homes i tres dones, a banda del capitost, i s’han enregistrat huit domicilis a Madrid, Toledo i Càceres, junt amb un concessionari de cotxes i un taller mecànic. Dels deu arrestats, huit han entrat en presó.

La investigació començà el passat mes de març quan els agents enxamparen el líder que havia contactat amb membres d’una banda dedicada a la distribució d’aquesta droga a la Cañada Real Galiana, a Madrid.

Després d’uns mesos d’indagacions, els policies descobriren que l’organització posseïa diverses finques i domicilis en la província de Toledo on amagaven la droga i l’adulteraven, per a posteriorment repartir-la.

Els agents esbrinaren que el detingut havia efectuat dos viatges a Estambul per a negociar amb altres organitzacions la importació de la droga. El passat desembre els policies donaren l’alt a un camioner, que havia transportat 51 kg d’heroïna des de Països Baixos, i un integrant de l’organització quan es disposaven a traslladar-la fins a un habitatge de Toledo.

En l’escorcoll d’eixe i altres immobles de la trama, els agents trobaren una premsa i motles per a confeccionar els paquets de droga, més de 70.000 € en efectiu, armes i diversos dispositius telefònics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.