Detinguda una dona per fer de ‘mula’ en estafes sobre préstecs ràpids en Internet

Agents de la Policia Nacional han detingut a una dona com a presumpta autora d’una simulació de delicte en descobrir-se que havia denunciat moviments fraudulents en un compte bancari al seu nom dels quals finalment es va demostrar que s’havia beneficiat en haver fet de «mula» per a presumptes estafes comeses en internet, obtenint un benefici superior als 8.000 euros.

La recerca dels fets es va iniciar sobre el mes de maig, quan la detinguda va interposar una denúncia com a víctima d’un delicte d’estafa, manifestant que sobre el mes d’abril havia obert un compte bancari en la qual, posteriorment, segons la mateixa entitat s’havien produït una sèrie de moviments bancaris que pogueren ser fraudulents, així com que la targeta bancària vinculada al compte l’havia extraviat amb el número PIN apuntat en una de les seues cares, del que també va dir que no s’havia adonat. Segons sembla, l’entitat bancària li va dir que altres entitats estaven reclamant diversos pagaments. No obstant això, va dir no haver sofert cap perjudici econòmic, ja que ella no havia ingressat gens de diners en el compte.

De les recerques es van fer càrrec els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria d’Orihuela, els qui van descobrir signes que possiblement la denúncia era simulada i que la denunciant volgués ocultar un altre possible fet.

Així les coses, després d’analitzar tota la informació rebuda de l’entitat bancària, van poder comprovar, en primer lloc, que el compte reflectia més de 40 moviments entre; ingressos, transferències, càrrecs, retirades i altres moviments d’efectiu, per un total de 8.239 euros. Estos moviments bancaris procedien des de diferents punts de la geografia nacional, com Madrid, Huelva, Sevilla, València, Barcelona, Cadis, Biscaia, Còrdova i Alacant. Posteriorment, des d’este compte, s’havia transferit gran part d’estos diners rebuts a altres dos comptes.

Els agents van focalitzar la recerca sobre estos dos comptes descoberts, revelant com a resultat que estaven a nom de la mateixa denunciant dels fets, així com que hi havia moviments bancaris a favor d’una empresa especialitzada en el sector dels anuncis per a la publicació d’anuncis a través d’internet.

Esta nova troballa va portar als investigadors fins a la veritable fi de tals operacions bancàries que no era un altre que el descobriment d’una trama criminal que oferia crèdits i préstecs personals de diners ràpids en pàgines web, dirigit a persones amb problemes econòmics en l’àmbit nacional.

D’esta manera, els investigadors, van concloure que l’arrestada presumptament havia obert el compte bancari fer de «mula» en una trama dedicada a la comissió d’estafes i blanqueig de capitals derivats d’estos il·lícits crediticis, de fet, la detinguda ja estava sent investigada per un Jutjat d’Instrucció de Sevilla, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa, com a membre d’una xarxa criminal internacional on feia la funció de «mula», rebent ingressos d’efectiu en els seus comptes que posteriorment derivava a unes altres, obtenint un percentatge que podria oscil·lar entre el 10% i el 20% de les quantitats rebudes, sent significatiu el concepte observat en alguna d’estes transaccions pels agents com ara «propi», «meu», «salari» o «enviament de diners».

Quant al delicte que se li va imputar, segons l’atestat policial, la detinguda degué interposar la seua denúncia quan va ser conscient que estava sent investigada per diverses unitats policials, amb la finalitat d’intentar eludir futures responsabilitats.

L’arrestada, una dona de 45 anys d’edat, de nacionalitat espanyola i nascuda a Colòmbia, sense antecedents previs, va ser posada en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, pendent de ser citada per a comparéixer en seu judicial.

Una trama delinqüencial que s’aprofita de persones amb serioses dificultats econòmiques

En temps de crisis, afloren en les pàgines web anuncis que ofereixen préstecs a baix interés per a captar a les seues víctimes, persones amb seriosos problemes econòmics als qui, mitjançant l’engany, els sol·liciten una xicoteta quantitat de diners, moment en el qual aporten el compte bancari de la «mula» on s’ha de fer l’ingrés, no rebent el ciutadà després els diners del préstec sol·licitat. Seguidament, la «mula» transfereix els diners a altres comptes i es queda amb el seu percentatge estipulat, component el nivell més baix i exposat de l’organització criminal, generalment de baix perfil econòmic també.

Des de la Policia Nacional, es recomana als ciutadans, desconfiar d’esta mena de crèdits ràpids d’aconseguir que solen publicar-se en les pàgines web d’anuncis de venda d’articles i que manquen de qualsevol suport fiable, on possiblement estan sent víctimes d’un delicte d’estafa, davant la qual cosa, s’aconsella interposar denúncia en una Comissaria de Policia perquè s’investiguen els fets.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.