11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Detinguda una dona per fer de ‘mula’ en estafes sobre préstecs ràpids en Internet

Agents de la Policia Nacional han detingut a una dona com a presumpta autora d’una simulació de delicte en descobrir-se que havia denunciat moviments fraudulents en un compte bancari al seu nom dels quals finalment es va demostrar que s’havia beneficiat en haver fet de «mula» per a presumptes estafes comeses en internet, obtenint un benefici superior als 8.000 euros.

La recerca dels fets es va iniciar sobre el mes de maig, quan la detinguda va interposar una denúncia com a víctima d’un delicte d’estafa, manifestant que sobre el mes d’abril havia obert un compte bancari en la qual, posteriorment, segons la mateixa entitat s’havien produït una sèrie de moviments bancaris que pogueren ser fraudulents, així com que la targeta bancària vinculada al compte l’havia extraviat amb el número PIN apuntat en una de les seues cares, del que també va dir que no s’havia adonat. Segons sembla, l’entitat bancària li va dir que altres entitats estaven reclamant diversos pagaments. No obstant això, va dir no haver sofert cap perjudici econòmic, ja que ella no havia ingressat gens de diners en el compte.

De les recerques es van fer càrrec els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria d’Orihuela, els qui van descobrir signes que possiblement la denúncia era simulada i que la denunciant volgués ocultar un altre possible fet.

Així les coses, després d’analitzar tota la informació rebuda de l’entitat bancària, van poder comprovar, en primer lloc, que el compte reflectia més de 40 moviments entre; ingressos, transferències, càrrecs, retirades i altres moviments d’efectiu, per un total de 8.239 euros. Estos moviments bancaris procedien des de diferents punts de la geografia nacional, com Madrid, Huelva, Sevilla, València, Barcelona, Cadis, Biscaia, Còrdova i Alacant. Posteriorment, des d’este compte, s’havia transferit gran part d’estos diners rebuts a altres dos comptes.

Els agents van focalitzar la recerca sobre estos dos comptes descoberts, revelant com a resultat que estaven a nom de la mateixa denunciant dels fets, així com que hi havia moviments bancaris a favor d’una empresa especialitzada en el sector dels anuncis per a la publicació d’anuncis a través d’internet.

Esta nova troballa va portar als investigadors fins a la veritable fi de tals operacions bancàries que no era un altre que el descobriment d’una trama criminal que oferia crèdits i préstecs personals de diners ràpids en pàgines web, dirigit a persones amb problemes econòmics en l’àmbit nacional.

D’esta manera, els investigadors, van concloure que l’arrestada presumptament havia obert el compte bancari fer de «mula» en una trama dedicada a la comissió d’estafes i blanqueig de capitals derivats d’estos il·lícits crediticis, de fet, la detinguda ja estava sent investigada per un Jutjat d’Instrucció de Sevilla, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa, com a membre d’una xarxa criminal internacional on feia la funció de «mula», rebent ingressos d’efectiu en els seus comptes que posteriorment derivava a unes altres, obtenint un percentatge que podria oscil·lar entre el 10% i el 20% de les quantitats rebudes, sent significatiu el concepte observat en alguna d’estes transaccions pels agents com ara «propi», «meu», «salari» o «enviament de diners».

Quant al delicte que se li va imputar, segons l’atestat policial, la detinguda degué interposar la seua denúncia quan va ser conscient que estava sent investigada per diverses unitats policials, amb la finalitat d’intentar eludir futures responsabilitats.

L’arrestada, una dona de 45 anys d’edat, de nacionalitat espanyola i nascuda a Colòmbia, sense antecedents previs, va ser posada en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, pendent de ser citada per a comparéixer en seu judicial.

Una trama delinqüencial que s’aprofita de persones amb serioses dificultats econòmiques

En temps de crisis, afloren en les pàgines web anuncis que ofereixen préstecs a baix interés per a captar a les seues víctimes, persones amb seriosos problemes econòmics als qui, mitjançant l’engany, els sol·liciten una xicoteta quantitat de diners, moment en el qual aporten el compte bancari de la «mula» on s’ha de fer l’ingrés, no rebent el ciutadà després els diners del préstec sol·licitat. Seguidament, la «mula» transfereix els diners a altres comptes i es queda amb el seu percentatge estipulat, component el nivell més baix i exposat de l’organització criminal, generalment de baix perfil econòmic també.

Des de la Policia Nacional, es recomana als ciutadans, desconfiar d’esta mena de crèdits ràpids d’aconseguir que solen publicar-se en les pàgines web d’anuncis de venda d’articles i que manquen de qualsevol suport fiable, on possiblement estan sent víctimes d’un delicte d’estafa, davant la qual cosa, s’aconsella interposar denúncia en una Comissaria de Policia perquè s’investiguen els fets.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.