Detinguda una dona per fer de ‘mula’ en estafes sobre préstecs ràpids en Internet

Agents de la Policia Nacional han detingut a una dona com a presumpta autora d’una simulació de delicte en descobrir-se que havia denunciat moviments fraudulents en un compte bancari al seu nom dels quals finalment es va demostrar que s’havia beneficiat en haver fet de «mula» per a presumptes estafes comeses en internet, obtenint un benefici superior als 8.000 euros.

La recerca dels fets es va iniciar sobre el mes de maig, quan la detinguda va interposar una denúncia com a víctima d’un delicte d’estafa, manifestant que sobre el mes d’abril havia obert un compte bancari en la qual, posteriorment, segons la mateixa entitat s’havien produït una sèrie de moviments bancaris que pogueren ser fraudulents, així com que la targeta bancària vinculada al compte l’havia extraviat amb el número PIN apuntat en una de les seues cares, del que també va dir que no s’havia adonat. Segons sembla, l’entitat bancària li va dir que altres entitats estaven reclamant diversos pagaments. No obstant això, va dir no haver sofert cap perjudici econòmic, ja que ella no havia ingressat gens de diners en el compte.

De les recerques es van fer càrrec els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria d’Orihuela, els qui van descobrir signes que possiblement la denúncia era simulada i que la denunciant volgués ocultar un altre possible fet.

Així les coses, després d’analitzar tota la informació rebuda de l’entitat bancària, van poder comprovar, en primer lloc, que el compte reflectia més de 40 moviments entre; ingressos, transferències, càrrecs, retirades i altres moviments d’efectiu, per un total de 8.239 euros. Estos moviments bancaris procedien des de diferents punts de la geografia nacional, com Madrid, Huelva, Sevilla, València, Barcelona, Cadis, Biscaia, Còrdova i Alacant. Posteriorment, des d’este compte, s’havia transferit gran part d’estos diners rebuts a altres dos comptes.

Els agents van focalitzar la recerca sobre estos dos comptes descoberts, revelant com a resultat que estaven a nom de la mateixa denunciant dels fets, així com que hi havia moviments bancaris a favor d’una empresa especialitzada en el sector dels anuncis per a la publicació d’anuncis a través d’internet.

Esta nova troballa va portar als investigadors fins a la veritable fi de tals operacions bancàries que no era un altre que el descobriment d’una trama criminal que oferia crèdits i préstecs personals de diners ràpids en pàgines web, dirigit a persones amb problemes econòmics en l’àmbit nacional.

D’esta manera, els investigadors, van concloure que l’arrestada presumptament havia obert el compte bancari fer de «mula» en una trama dedicada a la comissió d’estafes i blanqueig de capitals derivats d’estos il·lícits crediticis, de fet, la detinguda ja estava sent investigada per un Jutjat d’Instrucció de Sevilla, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa, com a membre d’una xarxa criminal internacional on feia la funció de «mula», rebent ingressos d’efectiu en els seus comptes que posteriorment derivava a unes altres, obtenint un percentatge que podria oscil·lar entre el 10% i el 20% de les quantitats rebudes, sent significatiu el concepte observat en alguna d’estes transaccions pels agents com ara «propi», «meu», «salari» o «enviament de diners».

Quant al delicte que se li va imputar, segons l’atestat policial, la detinguda degué interposar la seua denúncia quan va ser conscient que estava sent investigada per diverses unitats policials, amb la finalitat d’intentar eludir futures responsabilitats.

L’arrestada, una dona de 45 anys d’edat, de nacionalitat espanyola i nascuda a Colòmbia, sense antecedents previs, va ser posada en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, pendent de ser citada per a comparéixer en seu judicial.

Una trama delinqüencial que s’aprofita de persones amb serioses dificultats econòmiques

En temps de crisis, afloren en les pàgines web anuncis que ofereixen préstecs a baix interés per a captar a les seues víctimes, persones amb seriosos problemes econòmics als qui, mitjançant l’engany, els sol·liciten una xicoteta quantitat de diners, moment en el qual aporten el compte bancari de la «mula» on s’ha de fer l’ingrés, no rebent el ciutadà després els diners del préstec sol·licitat. Seguidament, la «mula» transfereix els diners a altres comptes i es queda amb el seu percentatge estipulat, component el nivell més baix i exposat de l’organització criminal, generalment de baix perfil econòmic també.

Des de la Policia Nacional, es recomana als ciutadans, desconfiar d’esta mena de crèdits ràpids d’aconseguir que solen publicar-se en les pàgines web d’anuncis de venda d’articles i que manquen de qualsevol suport fiable, on possiblement estan sent víctimes d’un delicte d’estafa, davant la qual cosa, s’aconsella interposar denúncia en una Comissaria de Policia perquè s’investiguen els fets.

Últimes notícies

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.