Detingudes 6 persones per diferents delictes a Xiva, Xest, Bunyol i València Ciutat

 

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en concret l’equip de Policia Judicial, en el marc dels serveis orientats a previndre i perseguir el tràfic de drogues, ha desenvolupat l’operació “TETRABOLA”, procedint a la desarticulació de diversos punts de venda de drogues, en les localitats de Xiva, Xest, Bunyol i València, i a la confiscació de gran quantitat de substàncies estupefaents entre elles speed, haixix, marihuana i cocaïna i altres efectes relacionats amb l’activitat il·lícita esclarida.

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va tindre coneixement des de principis d’estiu, d’una intensa activitat delictiva relativa al tràfic de drogues, que incloïa la defraudació de fluid elèctric per a cultivar marihuana, així com l’ocultació de cocaïna, MDMA, Speed i èxtasi, per a procedir a la seua distribució en les diferents poblacions esmentades.

Es va començar a treballar en la hipòtesi de l’existència de punts de venda en els domicilis dels components del grup criminal.
Després de realitzar la investigació sobre este tema, es detecta l’existència d’estos punts de venda en diversos habitatges de les localitats de Xiva, Xest, Bunyol i València la qual i de manera constant, acudeixen persones suposadament a comprar drogues.

Amb tot això, es decideix iniciar l’operació “TETRABOLA”, amb l’objectiu de desactivar els punts de vendes de drogues existents en estes localitats.

Finalment, el passat 19 de maig, es van realitzar 3 entrades i registres en habitatges diferents que els autors usaven per a l’elaboració i venda de substàncies estupefaents, detenint-se a 6 persones.

Per part dels agents es va procedir a l’aprehensió d’aproximadament 2500 grs de Speed, 300 grs de cocaïna en dosi per a la seua distribució, 68 grs de MDMA, 35 grs d’haixix, 1800 grs de mariguana en cabdells en dosis per a la seua distribució, diverses pastilles èxtasis, 1 revòlver, 8 cartutxos llestos per al seu ús, 1 rèplica fusell d’assalt.

De les labors operatives desenvolupades, es va poder identificar als habitants dels habitatges així com constatar que estos domicilis eren utilitzats com a punts de venda de drogues amb un gran nombre de “clients”.

A conseqüència d’esta operació, els Agents de l’Equip Judicial de Riba-roja de Túria, juntament amb la USECIC de la comandància de València, van procedir a la detenció de 6 persones d’edats compreses d’entre 16 i 45 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de pertinença a grup criminal, Delicte de Tràfic de Drogues, Delicte de Tinença il·lícita d’Armes, Delicte de Coaccions i Delicte de Defraudació de Fluid Elèctric.

La Guàrdia Civil dona per desmantellat diversos punts de venda de substàncies estupefaents en diverses localitats de la província de València.

Les diligències i els detinguts han sigut entregades en el Jutjat d’Instància i Instrucció núm. 4 de Requena.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU