Detingudes tres persones per nombrosos robatoris en domicilis de Moncofa

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘GALAPAGO’, la qual es va desenvolupant des del mes de gener d’enguany s’ha procedit a la detenció de tres homes per onze presumptes delictes de robatori amb força en diferents habitatges de la localitat de Moncofa, a més d’un delicte d’encobriment.

Les actuacions tenen el seu origen en diferents denúncies interposades pels afectats. Per part de components de l’Equip de Policia Judicial de Borriana i amb la col·laboració d’efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa, s’han dut a terme tota mena d’actuacions entre les quals destaquen l’ús de tècniques científic-policials, preses de manifestació, labors operatives i seguiments, mitjançant les quals, es va aconseguir identificar, localitzar i detindre als presumptes autors, resultant ser tres homes d’edats compreses entre els 24 i 32 anys.

A més de l’anterior, els guàrdies civils van poder recuperar gran part dels objectes sostrets, com ara televisors, tauletes, càmeres de fotos, i divers material electrònic i esportiu.

Modus operandi

 

El modus operandi utilitzat no es limitava a una única manera d’actuar, en algunes ocasions forçaven el barret fort de les portes d’accés als habitatges, o els substituïen per un altre per a facilitar una posterior entrada, altres vegades escalaven pels exteriors dels tancaments i fracturaven les persianes i finestres per a així aconseguir accedir a l’interior.

Cal destacar que, arran dels fets, el Jutjat que entén de la causa ha decretat l’ingrés a la presó provisional d’un dels detinguts, finalitzant-se així amb total èxit una operació que s’ha anat desenvolupant durant l’any en curs.

L’actuació ha sigut realitzada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Borriana en col·laboració amb la Guàrdia Civil de Moncofa.
 

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.