Detingudes tres persones per nombrosos robatoris en domicilis de Moncofa

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘GALAPAGO’, la qual es va desenvolupant des del mes de gener d’enguany s’ha procedit a la detenció de tres homes per onze presumptes delictes de robatori amb força en diferents habitatges de la localitat de Moncofa, a més d’un delicte d’encobriment.

Les actuacions tenen el seu origen en diferents denúncies interposades pels afectats. Per part de components de l’Equip de Policia Judicial de Borriana i amb la col·laboració d’efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa, s’han dut a terme tota mena d’actuacions entre les quals destaquen l’ús de tècniques científic-policials, preses de manifestació, labors operatives i seguiments, mitjançant les quals, es va aconseguir identificar, localitzar i detindre als presumptes autors, resultant ser tres homes d’edats compreses entre els 24 i 32 anys.

A més de l’anterior, els guàrdies civils van poder recuperar gran part dels objectes sostrets, com ara televisors, tauletes, càmeres de fotos, i divers material electrònic i esportiu.

Modus operandi

 

El modus operandi utilitzat no es limitava a una única manera d’actuar, en algunes ocasions forçaven el barret fort de les portes d’accés als habitatges, o els substituïen per un altre per a facilitar una posterior entrada, altres vegades escalaven pels exteriors dels tancaments i fracturaven les persianes i finestres per a així aconseguir accedir a l’interior.

Cal destacar que, arran dels fets, el Jutjat que entén de la causa ha decretat l’ingrés a la presó provisional d’un dels detinguts, finalitzant-se així amb total èxit una operació que s’ha anat desenvolupant durant l’any en curs.

L’actuació ha sigut realitzada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Borriana en col·laboració amb la Guàrdia Civil de Moncofa.
 

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.