Detingudes tres persones per nombrosos robatoris en domicilis de Moncofa

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘GALAPAGO’, la qual es va desenvolupant des del mes de gener d’enguany s’ha procedit a la detenció de tres homes per onze presumptes delictes de robatori amb força en diferents habitatges de la localitat de Moncofa, a més d’un delicte d’encobriment.

Les actuacions tenen el seu origen en diferents denúncies interposades pels afectats. Per part de components de l’Equip de Policia Judicial de Borriana i amb la col·laboració d’efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa, s’han dut a terme tota mena d’actuacions entre les quals destaquen l’ús de tècniques científic-policials, preses de manifestació, labors operatives i seguiments, mitjançant les quals, es va aconseguir identificar, localitzar i detindre als presumptes autors, resultant ser tres homes d’edats compreses entre els 24 i 32 anys.

A més de l’anterior, els guàrdies civils van poder recuperar gran part dels objectes sostrets, com ara televisors, tauletes, càmeres de fotos, i divers material electrònic i esportiu.

Modus operandi

 

El modus operandi utilitzat no es limitava a una única manera d’actuar, en algunes ocasions forçaven el barret fort de les portes d’accés als habitatges, o els substituïen per un altre per a facilitar una posterior entrada, altres vegades escalaven pels exteriors dels tancaments i fracturaven les persianes i finestres per a així aconseguir accedir a l’interior.

Cal destacar que, arran dels fets, el Jutjat que entén de la causa ha decretat l’ingrés a la presó provisional d’un dels detinguts, finalitzant-se així amb total èxit una operació que s’ha anat desenvolupant durant l’any en curs.

L’actuació ha sigut realitzada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Borriana en col·laboració amb la Guàrdia Civil de Moncofa.
 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.