14.1 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Detingudes tres persones per nombrosos robatoris en domicilis de Moncofa

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘GALAPAGO’, la qual es va desenvolupant des del mes de gener d’enguany s’ha procedit a la detenció de tres homes per onze presumptes delictes de robatori amb força en diferents habitatges de la localitat de Moncofa, a més d’un delicte d’encobriment.

Les actuacions tenen el seu origen en diferents denúncies interposades pels afectats. Per part de components de l’Equip de Policia Judicial de Borriana i amb la col·laboració d’efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa, s’han dut a terme tota mena d’actuacions entre les quals destaquen l’ús de tècniques científic-policials, preses de manifestació, labors operatives i seguiments, mitjançant les quals, es va aconseguir identificar, localitzar i detindre als presumptes autors, resultant ser tres homes d’edats compreses entre els 24 i 32 anys.

A més de l’anterior, els guàrdies civils van poder recuperar gran part dels objectes sostrets, com ara televisors, tauletes, càmeres de fotos, i divers material electrònic i esportiu.

Modus operandi

 

El modus operandi utilitzat no es limitava a una única manera d’actuar, en algunes ocasions forçaven el barret fort de les portes d’accés als habitatges, o els substituïen per un altre per a facilitar una posterior entrada, altres vegades escalaven pels exteriors dels tancaments i fracturaven les persianes i finestres per a així aconseguir accedir a l’interior.

Cal destacar que, arran dels fets, el Jutjat que entén de la causa ha decretat l’ingrés a la presó provisional d’un dels detinguts, finalitzant-se així amb total èxit una operació que s’ha anat desenvolupant durant l’any en curs.

L’actuació ha sigut realitzada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Borriana en col·laboració amb la Guàrdia Civil de Moncofa.
 

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.