Detingudes tres persones per nombrosos robatoris en domicilis de Moncofa

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘GALAPAGO’, la qual es va desenvolupant des del mes de gener d’enguany s’ha procedit a la detenció de tres homes per onze presumptes delictes de robatori amb força en diferents habitatges de la localitat de Moncofa, a més d’un delicte d’encobriment.

Les actuacions tenen el seu origen en diferents denúncies interposades pels afectats. Per part de components de l’Equip de Policia Judicial de Borriana i amb la col·laboració d’efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa, s’han dut a terme tota mena d’actuacions entre les quals destaquen l’ús de tècniques científic-policials, preses de manifestació, labors operatives i seguiments, mitjançant les quals, es va aconseguir identificar, localitzar i detindre als presumptes autors, resultant ser tres homes d’edats compreses entre els 24 i 32 anys.

A més de l’anterior, els guàrdies civils van poder recuperar gran part dels objectes sostrets, com ara televisors, tauletes, càmeres de fotos, i divers material electrònic i esportiu.

Modus operandi

 

El modus operandi utilitzat no es limitava a una única manera d’actuar, en algunes ocasions forçaven el barret fort de les portes d’accés als habitatges, o els substituïen per un altre per a facilitar una posterior entrada, altres vegades escalaven pels exteriors dels tancaments i fracturaven les persianes i finestres per a així aconseguir accedir a l’interior.

Cal destacar que, arran dels fets, el Jutjat que entén de la causa ha decretat l’ingrés a la presó provisional d’un dels detinguts, finalitzant-se així amb total èxit una operació que s’ha anat desenvolupant durant l’any en curs.

L’actuació ha sigut realitzada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Borriana en col·laboració amb la Guàrdia Civil de Moncofa.
 

Últimes notícies

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.

El CGPJ tanca sense sancions les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha ratificat per unanimitat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València, en no vore proves sòlides d’injerències del seu marit en la causa.