Detingut a Alacant per sis ordres d’ingrés a la presó

 

Agents de la Policia Nacional han detingut un home de 34 anys al qual constaven sis requisitòries d’ingrés a la presó, decretats per diferents jutjats de la ciutat d’Alacant, per causes pendents com a presumpte autor de delictes de robatori amb violència i robatori amb força, resultant detingut en un control policial aleatori.

La detenció es va produir quan, diverses patrulles de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i la Unitat de Prevenció i Reacció, es trobaven realitzant un punt de control de vehicles aleatori al nucli urbà de la ciutat.

Un dels vehicles que va arribar al control, era conduït per un home a qui, després de ser identificat, es va descobrir que pesaven sobre sis ordres de detenció i ingrés a la presó per quatre jutjats diferents d’Alacant.

Les requisitòries judicials versaven sobre diferents delictes, la majoria per delictes violents com el robatori amb violència i intimidació, robatori amb força, a més de delictes d’estafa i de receptació.

 

Robatoris amb violència «estrebades» a persones d’edat avançada

 

Segons una de les reclamacions, l’arrestat executava robatoris amb violència, on elegia víctimes d’edat avançada a què arrencava violentament les joies que portaren o bosses.

Segons sembla, apareixia sigil·losament per l’esquena de la víctima per robar-li de manera sorprenent i d’una forta estrebada la bossa o la joia interessada per, a continuació, fugir a la cursa a tota velocitat. A més dels fets que li van imputar, se sospita que va poder cometre més fets de característiques similars, no obstant, les víctimes no van poder reconéixer-lo a causa del mètode emprat.

 

Robatoris amb força a domicili i establiments

 

Pel que fa als robatoris amb força, els cometia tant a domicilis com a establiments. Per accedir als domicilis, utilitzava els mètodes d’escala o forçament de portes, de fet, en un va ser enxampat in fraganti el propietari de l’habitatge quan intentava forçar la porta.

En el cas dels robatoris a establiments, trencava les persianes de les portes d’accés i posteriorment violentava la porta per accedir-hi.

El detingut, comptava amb un ampli historial de detencions per diferents delictes, majoritàriament per delictes contra les persones i el patrimoni a més de delictes de trànsit de drogues, en haver estat descobert venent a substàncies estupefaents al detall o menuda.

Tot i que el botí obtingut en cadascun dels delictes comesos no era de gran quantia, el nombre de fets acumulats i la violència amb què els cometia feien que fos un delinqüent l’activitat delinqüencial del qual va generar gran alarma social.

El detingut, de nacionalitat algeriana, en situació irregular en territori espanyol, va ser posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat el qual va dictaminar el seu ingrés immediat a la presó.

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.