Detingut a Alacant per sis ordres d’ingrés a la presó

 

Agents de la Policia Nacional han detingut un home de 34 anys al qual constaven sis requisitòries d’ingrés a la presó, decretats per diferents jutjats de la ciutat d’Alacant, per causes pendents com a presumpte autor de delictes de robatori amb violència i robatori amb força, resultant detingut en un control policial aleatori.

La detenció es va produir quan, diverses patrulles de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i la Unitat de Prevenció i Reacció, es trobaven realitzant un punt de control de vehicles aleatori al nucli urbà de la ciutat.

Un dels vehicles que va arribar al control, era conduït per un home a qui, després de ser identificat, es va descobrir que pesaven sobre sis ordres de detenció i ingrés a la presó per quatre jutjats diferents d’Alacant.

Les requisitòries judicials versaven sobre diferents delictes, la majoria per delictes violents com el robatori amb violència i intimidació, robatori amb força, a més de delictes d’estafa i de receptació.

 

Robatoris amb violència «estrebades» a persones d’edat avançada

 

Segons una de les reclamacions, l’arrestat executava robatoris amb violència, on elegia víctimes d’edat avançada a què arrencava violentament les joies que portaren o bosses.

Segons sembla, apareixia sigil·losament per l’esquena de la víctima per robar-li de manera sorprenent i d’una forta estrebada la bossa o la joia interessada per, a continuació, fugir a la cursa a tota velocitat. A més dels fets que li van imputar, se sospita que va poder cometre més fets de característiques similars, no obstant, les víctimes no van poder reconéixer-lo a causa del mètode emprat.

 

Robatoris amb força a domicili i establiments

 

Pel que fa als robatoris amb força, els cometia tant a domicilis com a establiments. Per accedir als domicilis, utilitzava els mètodes d’escala o forçament de portes, de fet, en un va ser enxampat in fraganti el propietari de l’habitatge quan intentava forçar la porta.

En el cas dels robatoris a establiments, trencava les persianes de les portes d’accés i posteriorment violentava la porta per accedir-hi.

El detingut, comptava amb un ampli historial de detencions per diferents delictes, majoritàriament per delictes contra les persones i el patrimoni a més de delictes de trànsit de drogues, en haver estat descobert venent a substàncies estupefaents al detall o menuda.

Tot i que el botí obtingut en cadascun dels delictes comesos no era de gran quantia, el nombre de fets acumulats i la violència amb què els cometia feien que fos un delinqüent l’activitat delinqüencial del qual va generar gran alarma social.

El detingut, de nacionalitat algeriana, en situació irregular en territori espanyol, va ser posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat el qual va dictaminar el seu ingrés immediat a la presó.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.