Detingut a Alacant per sis ordres d’ingrés a la presó

 

Agents de la Policia Nacional han detingut un home de 34 anys al qual constaven sis requisitòries d’ingrés a la presó, decretats per diferents jutjats de la ciutat d’Alacant, per causes pendents com a presumpte autor de delictes de robatori amb violència i robatori amb força, resultant detingut en un control policial aleatori.

La detenció es va produir quan, diverses patrulles de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i la Unitat de Prevenció i Reacció, es trobaven realitzant un punt de control de vehicles aleatori al nucli urbà de la ciutat.

Un dels vehicles que va arribar al control, era conduït per un home a qui, després de ser identificat, es va descobrir que pesaven sobre sis ordres de detenció i ingrés a la presó per quatre jutjats diferents d’Alacant.

Les requisitòries judicials versaven sobre diferents delictes, la majoria per delictes violents com el robatori amb violència i intimidació, robatori amb força, a més de delictes d’estafa i de receptació.

 

Robatoris amb violència «estrebades» a persones d’edat avançada

 

Segons una de les reclamacions, l’arrestat executava robatoris amb violència, on elegia víctimes d’edat avançada a què arrencava violentament les joies que portaren o bosses.

Segons sembla, apareixia sigil·losament per l’esquena de la víctima per robar-li de manera sorprenent i d’una forta estrebada la bossa o la joia interessada per, a continuació, fugir a la cursa a tota velocitat. A més dels fets que li van imputar, se sospita que va poder cometre més fets de característiques similars, no obstant, les víctimes no van poder reconéixer-lo a causa del mètode emprat.

 

Robatoris amb força a domicili i establiments

 

Pel que fa als robatoris amb força, els cometia tant a domicilis com a establiments. Per accedir als domicilis, utilitzava els mètodes d’escala o forçament de portes, de fet, en un va ser enxampat in fraganti el propietari de l’habitatge quan intentava forçar la porta.

En el cas dels robatoris a establiments, trencava les persianes de les portes d’accés i posteriorment violentava la porta per accedir-hi.

El detingut, comptava amb un ampli historial de detencions per diferents delictes, majoritàriament per delictes contra les persones i el patrimoni a més de delictes de trànsit de drogues, en haver estat descobert venent a substàncies estupefaents al detall o menuda.

Tot i que el botí obtingut en cadascun dels delictes comesos no era de gran quantia, el nombre de fets acumulats i la violència amb què els cometia feien que fos un delinqüent l’activitat delinqüencial del qual va generar gran alarma social.

El detingut, de nacionalitat algeriana, en situació irregular en territori espanyol, va ser posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat el qual va dictaminar el seu ingrés immediat a la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.