Detingut per intentar atropellar i furtar a un matrimoni al eixir d’un supermercat en San Joan d’Alacant

La Guàrdia Civil d'Alacant ha detingut a un home per un delicte de robatori amb violència i intimidació i dos de lesions contra un matrimoni, ocorregut en la localitat de Sant Joan d'Alacant, en la comarca de l'Alacantí (Alacant). A l'autor també se li imputen tres delictes de robatori amb força dins de cotxes comesos en el Campello, en la mateixa comarca.

 

La Guàrdia Civil de Sant Joan, arran d'una denúncia interposada per robar i agredir a un matrimoni en esta localitat, va iniciar una investigació, en el marc de la 'Operació Trasarea', amb la finalitat d'esclarir els fets.

 

Tan prompte com els agents van localitzar al possible autor, van descobrir que també havia comés recentment tres delictes de robatori amb força dins de cotxes en la localitat del Campello.

 

Per a fer el robatori seguia un modus operandi determinat i estructurat.Triava a les víctimes obtenint informació sobre els seus horaris d'entrada i eixida del treball i posteriorment feia un meticulós seguiment de tots els seus moviments, com saber el dia que durien damunt la recaptació.

 

La recaptació del dia

En el dia dels fets el matrimoni es va disposar a fer la compra en un supermercat de Mutxamel, en la mateixa comarca, després del tancament de l'empresa. Durant el trajecte, el lladre seguia de prop els seus passos amb un altre cotxe, prenent sempre a precaució de deixar alguns metres per a no alçar sospites.

 

Una volta en l'aparcament, l'autor va tapar les plaques de matrícula i es va canviar de roba
per a no ser reconegut. Aprofitant el moment en el que la dona pujava al seu cotxe, el lladre es va abalançar sobre el matrimoni i va introduir el seu cos dins de l'automòbil. Una volta dins, l'autor els va agredir als dos, i després d'un fort forcejament, va conseguir furtar-los la bolsa.

 

La dona portava 4.000 euros en efectiu i xecs per valor de 18.000 euros referent a la recaptació del dia i numerosa documentació de l'empresa que dirigix.

 

Ingrés en presó

En un intent desesperat de recuperar els seus efectes personals, el denunciant va intentar agarrar a l'autor sense èxit. El lladre va pujar a un cotxe i es va abalançar sobre la víctima amb la intenció d'atropellar-lo. Per a evitar el colp l'home es va tirar en terra i va conseguir esquivar-lo, davant la mirada d'alguns testimonis.

 

Ha sigut detingut un xic de 33 anys, de nacionalitat romanesa, al que se li imputen un delicte de robatori amb violència i intimidació, dos delictes de lesions, i tres delictes de robatori amb força a dins de tres cotxes.

 

Les víctimes, que van patir lesions, totes de xicoteta entitat, es recuperen en sa casa. El cotxe usat per l'autor per a cometre els delictes, ha sigut intervingut i lloc a la disposició de l'Autoritat Judicial. El detingut, ha sigut posat a la disposició del Jutjat d'Instrucció d'Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó sense fiança.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU