Detingut per intentar atropellar i furtar a un matrimoni al eixir d’un supermercat en San Joan d’Alacant

La Guàrdia Civil d'Alacant ha detingut a un home per un delicte de robatori amb violència i intimidació i dos de lesions contra un matrimoni, ocorregut en la localitat de Sant Joan d'Alacant, en la comarca de l'Alacantí (Alacant). A l'autor també se li imputen tres delictes de robatori amb força dins de cotxes comesos en el Campello, en la mateixa comarca.

 

La Guàrdia Civil de Sant Joan, arran d'una denúncia interposada per robar i agredir a un matrimoni en esta localitat, va iniciar una investigació, en el marc de la 'Operació Trasarea', amb la finalitat d'esclarir els fets.

 

Tan prompte com els agents van localitzar al possible autor, van descobrir que també havia comés recentment tres delictes de robatori amb força dins de cotxes en la localitat del Campello.

 

Per a fer el robatori seguia un modus operandi determinat i estructurat.Triava a les víctimes obtenint informació sobre els seus horaris d'entrada i eixida del treball i posteriorment feia un meticulós seguiment de tots els seus moviments, com saber el dia que durien damunt la recaptació.

 

La recaptació del dia

En el dia dels fets el matrimoni es va disposar a fer la compra en un supermercat de Mutxamel, en la mateixa comarca, després del tancament de l'empresa. Durant el trajecte, el lladre seguia de prop els seus passos amb un altre cotxe, prenent sempre a precaució de deixar alguns metres per a no alçar sospites.

 

Una volta en l'aparcament, l'autor va tapar les plaques de matrícula i es va canviar de roba
per a no ser reconegut. Aprofitant el moment en el que la dona pujava al seu cotxe, el lladre es va abalançar sobre el matrimoni i va introduir el seu cos dins de l'automòbil. Una volta dins, l'autor els va agredir als dos, i després d'un fort forcejament, va conseguir furtar-los la bolsa.

 

La dona portava 4.000 euros en efectiu i xecs per valor de 18.000 euros referent a la recaptació del dia i numerosa documentació de l'empresa que dirigix.

 

Ingrés en presó

En un intent desesperat de recuperar els seus efectes personals, el denunciant va intentar agarrar a l'autor sense èxit. El lladre va pujar a un cotxe i es va abalançar sobre la víctima amb la intenció d'atropellar-lo. Per a evitar el colp l'home es va tirar en terra i va conseguir esquivar-lo, davant la mirada d'alguns testimonis.

 

Ha sigut detingut un xic de 33 anys, de nacionalitat romanesa, al que se li imputen un delicte de robatori amb violència i intimidació, dos delictes de lesions, i tres delictes de robatori amb força a dins de tres cotxes.

 

Les víctimes, que van patir lesions, totes de xicoteta entitat, es recuperen en sa casa. El cotxe usat per l'autor per a cometre els delictes, ha sigut intervingut i lloc a la disposició de l'Autoritat Judicial. El detingut, ha sigut posat a la disposició del Jutjat d'Instrucció d'Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó sense fiança.

Últimes notícies

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.